Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 208 1.2PureTech 100 EAT8 - lví revoluce

Malé modely Peugeot vždy patřily mezi obchodně nejúspěšnější automobily se lvem ve znaku. V roce 2017 se poprvé objevil model 208 jako nástupce 207. Jeho úkolem bylo navázat na předchozí úspěšné modely 205 a 206. Nedávno přišla na trh druhá generace, která má s první shodný jen název.

Současná „dvě stě osmička“ je úplně nová po všech stránkách, nejen designově, který vás upoutá na první pohled. Zatím jsme neslyšeli žádný negativní názor na jeho tvary. Ty vyniknou ale nejvíce v pastelových barvách, na které jsme při testu neměli štěstí. V nevýrazném lakování tak dvakrát nevyniknou. Vůz nové generace je delší, širší a nižší než „dosluhující“ Peugeot 208.

Když lev, tak pořádné drápy. Přední světlomety lemují tři svislé pruhy tzv.lví drápy svítilen Full LED a do nárazníku protažená diodová svítilna. Typickým nezaměnitelným znakem nové 208 je mohutná maska. Právě příď a boční linie jsou na voze zvnějšku nejzajímavější. S délkou čtyř metrů v nás vyvolává pocit spíš malého sporťáčku, než rodinného hatchbacku. Zadní difuzor je v černé lakované povrchové úpravě a podle motoru může být vylepšen chromovými koncovkami výfuku.

Jak jsme řekli s minulou generací nemá noc společného, je postaven na nové platformě (o 30 kg lehčí), která je stejná s DS3 Crossback nebo Opelem Corsa. Jak vyplývá z názvu, platforma CMP je modulární z hlediska rozměrů a variant motorů. Je využitelná pro jakoukoliv pohonnou jednotku. Vozu poskytuje výbornou stabilitu a podvozek je naladěn spíš tužší, což nám vyhovovalo.

V závislosti na verzi výbavy se na přístrojové desce známé jako Peugeot i-Cockpit® 3D zobrazují informace ve dvou úrovních. Jednou v grafice 3D jako průhledový displej. Grafiku přístrojů si můžeme i nastavit. „Klávesnici“ na středovém panelu známe už z jiných modelů, nyní se objevuje i v malém automobilu. Nejvyšší výbava má 10“ displej ovládaný dotykovými plochami.

Přední sedadla jsou velká a pohodlná a dobře se v nich sedí, zploštělý volant nemusí být každému „po chuti“, ale m i s ním problém nemáme. Trochu hůř se nastupuje dozadu vzhledem k malému úhlu otevření dveří.

Peugeot 208 může pohánět jeden ze dvou motorů. Zážehový přeplňovaný tříválec 1.2PureTech ve výkonových variantách 75 k, 100 k a 130 k nebo turbodiesel 1.5BlueHDi se 75 k. pro první test jsme zvolili zlatou střední cestu, o kterou by mohl být největší zájem. Ve spojení s osmistupňovým automatem, o jehož kvalitách jsme se přesvědčili už v jiných modelech Peugeot.
Zátah je plynulý z nízkých otáček, prodlevu turba ani nepocítíte, jen ve sportovním režimu trochu víc žíznivý. Ale při běžné jízdě jsme se pohybovali do šesti litrů benzinu na sto kilometrů.

Přehled všech výbav – Like, Access, Active, Allure, GT Line a GT najdete:
https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/208/208-new/Peugeot-208-new-cenik/?page=8-9

Ceny nového Peugeotu 208 začínají na 295 000 Kč za verzi v základní výbavě Like u provedení 1.2PureTech/75. jediný diesel je v nabídce za 385 000 Kč ve výbavě Allure.

Po tisícovce kilometrů po nejrůznějších silnicích jsme přesvědčeni, že novým modelem 208 má Peugeot všechny předpoklady navázat na úspěchy předchozích modelů začínajících dvojkou. Nás učaroval hlavně designem a moderním interiérem.


Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 1199 cm³
Výkon: 74 kW (100 k) při 5500/min
Točivý moment: 205 Nm při 1750/min
Rychlost: 188 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,1/3,9/4,3 l/100 km
Rozměry: 4055 x 1745 x 1430 mm
Rozvor: 2540 mm
Zav.prostor: 309/1004 l
Cena: 495 000 Kč (GT Line 1.2PureTech 100)


J.Lasík 6.2.2020


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar