Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 207 SW Outdoor - kombi pro špatné cesty

Když najdeme u osobního automobilu označení Outdoor, tak si asi každý představí vůz do nepohody a pro hůře sjízdné cesty, mimo civilizaci. V případě Peugeotu 207 SW, který jsme si v náročných podmínkách letošní zimy vyzkoušeli, to platí tak na půl.

Pohon všech čtyř kol či uzávěrku diferenciálu nebo systém Grip Control, známý z řady 3008, v něm sice nenajdeme, ale na druhou stranu světlá výška je vpředu o 16 mm větší, vzadu dokonce o 21 mm. Pod motorem najdeme ochranný kryt a exponovaná místa na karosérii (nárazníky, blatníky, prahy) před poškrábáním chrání plasty. Navíc jsou dělené, což zlevňuje případnou opravu. Takže je poměrně dobře vybaven pro polní či lesní nezpevněné cesty k chatám či chalupám. Přitom je o patnáct tisíc dražší než výbava Premium, a přitom kromě plastů dostanete ještě jako „bonus“ elektricky ovládaná zadní okna nebo výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce.
Musíme říct, že kombík hned lépe vypadá, i když ne každému se musí líbit tvar zádě s efektním třetím bočním oknem. Na druhou stranu hned víte, o jaký model se jedná. Příjemnou atmosféru uvnitř navozuje také rozměrné panoramatické střešní okno.
Interiér se od ostatních modelů 206 prakticky neliší, je kvalitní, přehledný a na orientaci jednoduchý. Sedadla jsou na náš vkus sice měkčí, ale dostatečně velká. Zadní můžeme lehce sklopit do roviny a zvětšit tak zavazadlový prostor z 428 na 1433 litrů. Výhodou je jeho tvar a slušná šířka mezi podběhy. Jistě potěší i nízká hrana úložného prostoru, která je zhruba půl metru nad zemí.
Z nabídky dvou zážehových čtyřválců 1.4/95 k a 1.6/120 k a vznětového HDI 1.6 jsme zvolili turbodiesel s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Pro Outdoor asi nejvhodnější volba. Potěší jednak výborným zátahem, protože už v 1750 otáčkách za minutu máme k dispozici 240 Nm točivého momentu, který stačí na zrychlení na stovku za 10,3 sekundy. Ale to není v případě kombi SW tak důležité, jako příjemná a pohodlná jízda i na delší vzdálenosti, a hlavně pak více než příznivá spotřeba. Oproti výbavě Premium je sice o něco málo větší, ale mimo město lze jezdit kolem pěti litrů nafty na sto kilometrů.
My jsme vůz zkoušeli především na zasněžených a hodně klikatých silničkách Českého ráje a Podkrkonoší. V těchto náročných podmínkách, pro které je verze Outdoor ideálním společníkem, jsme jezdili pochopitelně za víc.
I přes zvýšený podvozek se choval jistě, v kritických situacích zasáhl stabilizační systém ESP (včetně ASR), za který si však musíte připlatit 19 tisíc korun. Méně zkušeným řidičům jej můžeme vřele doporučit. Nastavení podvozku představuje kompromis mezi měkčím a tvrdším, takže se dobře vyrovná s nerovnostmi.
Verze Outdoor se prodává jen ve výbavě Premium v ceně od 399 900 Kč (1.4 16V), testované provedení, které stojí mimochodem na vrcholu nabídky, pořídíte za 484 900 Kč.
Ačkoliv je řada 207 u Peugeotu druhá nejmenší, tak verze SW a ještě k tomu Outdoor jako malé auto vůbec nevypadá. Na horších cestách a za nepohody určitě nezklame. Možná jen některé odradí vyšší cena.


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 81 kW (110 k) při 4000/min
Točivý moment: 240 Nm při 1750/min
Rychlost: 193 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,2/4,3/5,0 l/100 km
Rozměry: 4156 x 1748 x 1555 mm
Rozvor kol: 2540 mm
Zav.prostor: 428/1433 l
Cena:484 900 Kč (1.6 HDi Premium Outdoor)


Jindřich Lasík, 23.2.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar