Peugeot 207 SW Outdoor - kombi pro špatné cesty
Když najdeme u osobního automobilu označení Outdoor, tak si asi každý představí vůz do nepohody a pro hůře sjízdné cesty, mimo civilizaci. V případě Peugeotu 207 SW, který jsme si v náročných podmínkách letošní zimy vyzkoušeli, to platí tak na půl.
Pohon všech čtyř kol či uzávěrku diferenciálu nebo systém Grip Control, známý z řady 3008, v něm sice nenajdeme, ale na druhou stranu světlá výška je vpředu o 16 mm větší, vzadu dokonce o 21 mm. Pod motorem najdeme ochranný kryt a exponovaná místa na karosérii (nárazníky, blatníky, prahy) před poškrábáním chrání plasty. Navíc jsou dělené, což zlevňuje případnou opravu. Takže je poměrně dobře vybaven pro polní či lesní nezpevněné cesty k chatám či chalupám. Přitom je o patnáct tisíc dražší než výbava Premium, a přitom kromě plastů dostanete ještě jako „bonus“ elektricky ovládaná zadní okna nebo výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce.
Musíme říct, že kombík hned lépe vypadá, i když ne každému se musí líbit tvar zádě s efektním třetím bočním oknem. Na druhou stranu hned víte, o jaký model se jedná. Příjemnou atmosféru uvnitř navozuje také rozměrné panoramatické střešní okno.
Interiér se od ostatních modelů 206 prakticky neliší, je kvalitní, přehledný a na orientaci jednoduchý. Sedadla jsou na náš vkus sice měkčí, ale dostatečně velká. Zadní můžeme lehce sklopit do roviny a zvětšit tak zavazadlový prostor z 428 na 1433 litrů. Výhodou je jeho tvar a slušná šířka mezi podběhy. Jistě potěší i nízká hrana úložného prostoru, která je zhruba půl metru nad zemí.
Z nabídky dvou zážehových čtyřválců 1.4/95 k a 1.6/120 k a vznětového HDI 1.6 jsme zvolili turbodiesel s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Pro Outdoor asi nejvhodnější volba. Potěší jednak výborným zátahem, protože už v 1750 otáčkách za minutu máme k dispozici 240 Nm točivého momentu, který stačí na zrychlení na stovku za 10,3 sekundy. Ale to není v případě kombi SW tak důležité, jako příjemná a pohodlná jízda i na delší vzdálenosti, a hlavně pak více než příznivá spotřeba. Oproti výbavě Premium je sice o něco málo větší, ale mimo město lze jezdit kolem pěti litrů nafty na sto kilometrů.
My jsme vůz zkoušeli především na zasněžených a hodně klikatých silničkách Českého ráje a Podkrkonoší. V těchto náročných podmínkách, pro které je verze Outdoor ideálním společníkem, jsme jezdili pochopitelně za víc.
I přes zvýšený podvozek se choval jistě, v kritických situacích zasáhl stabilizační systém ESP (včetně ASR), za který si však musíte připlatit 19 tisíc korun. Méně zkušeným řidičům jej můžeme vřele doporučit. Nastavení podvozku představuje kompromis mezi měkčím a tvrdším, takže se dobře vyrovná s nerovnostmi.
Verze Outdoor se prodává jen ve výbavě Premium v ceně od 399 900 Kč (1.4 16V), testované provedení, které stojí mimochodem na vrcholu nabídky, pořídíte za 484 900 Kč.
Ačkoliv je řada 207 u Peugeotu druhá nejmenší, tak verze SW a ještě k tomu Outdoor jako malé auto vůbec nevypadá. Na horších cestách a za nepohody určitě nezklame. Možná jen některé odradí vyšší cena.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 81 kW (110 k) při 4000/min
Točivý moment: 240 Nm při 1750/min
Rychlost: 193 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,2/4,3/5,0 l/100 km
Rozměry: 4156 x 1748 x 1555 mm
Rozvor kol: 2540 mm
Zav.prostor: 428/1433 l
Cena:484 900 Kč (1.6 HDi Premium Outdoor)
Jindřich Lasík, 23.2.2010
Musíme říct, že kombík hned lépe vypadá, i když ne každému se musí líbit tvar zádě s efektním třetím bočním oknem. Na druhou stranu hned víte, o jaký model se jedná. Příjemnou atmosféru uvnitř navozuje také rozměrné panoramatické střešní okno.
Interiér se od ostatních modelů 206 prakticky neliší, je kvalitní, přehledný a na orientaci jednoduchý. Sedadla jsou na náš vkus sice měkčí, ale dostatečně velká. Zadní můžeme lehce sklopit do roviny a zvětšit tak zavazadlový prostor z 428 na 1433 litrů. Výhodou je jeho tvar a slušná šířka mezi podběhy. Jistě potěší i nízká hrana úložného prostoru, která je zhruba půl metru nad zemí.
Z nabídky dvou zážehových čtyřválců 1.4/95 k a 1.6/120 k a vznětového HDI 1.6 jsme zvolili turbodiesel s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Pro Outdoor asi nejvhodnější volba. Potěší jednak výborným zátahem, protože už v 1750 otáčkách za minutu máme k dispozici 240 Nm točivého momentu, který stačí na zrychlení na stovku za 10,3 sekundy. Ale to není v případě kombi SW tak důležité, jako příjemná a pohodlná jízda i na delší vzdálenosti, a hlavně pak více než příznivá spotřeba. Oproti výbavě Premium je sice o něco málo větší, ale mimo město lze jezdit kolem pěti litrů nafty na sto kilometrů.
My jsme vůz zkoušeli především na zasněžených a hodně klikatých silničkách Českého ráje a Podkrkonoší. V těchto náročných podmínkách, pro které je verze Outdoor ideálním společníkem, jsme jezdili pochopitelně za víc.
I přes zvýšený podvozek se choval jistě, v kritických situacích zasáhl stabilizační systém ESP (včetně ASR), za který si však musíte připlatit 19 tisíc korun. Méně zkušeným řidičům jej můžeme vřele doporučit. Nastavení podvozku představuje kompromis mezi měkčím a tvrdším, takže se dobře vyrovná s nerovnostmi.
Verze Outdoor se prodává jen ve výbavě Premium v ceně od 399 900 Kč (1.4 16V), testované provedení, které stojí mimochodem na vrcholu nabídky, pořídíte za 484 900 Kč.
Ačkoliv je řada 207 u Peugeotu druhá nejmenší, tak verze SW a ještě k tomu Outdoor jako malé auto vůbec nevypadá. Na horších cestách a za nepohody určitě nezklame. Možná jen některé odradí vyšší cena.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 81 kW (110 k) při 4000/min
Točivý moment: 240 Nm při 1750/min
Rychlost: 193 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,2/4,3/5,0 l/100 km
Rozměry: 4156 x 1748 x 1555 mm
Rozvor kol: 2540 mm
Zav.prostor: 428/1433 l
Cena:484 900 Kč (1.6 HDi Premium Outdoor)
Jindřich Lasík, 23.2.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout