Peugeot 206plus - sázka na jistotu
V roce 1998 spatřil světlo světa poprvé Peugeot 206 a během jedenácti let si jej koupilo více než šest a půl milionů spokojených řidičů po celé Evropě. Právě proto se stal také nejúspěšnějším modelem v historii Peugeotu.
V loňském roce se Francouzi rozhodli „dvě stě šestku“ zmodernizovat v podobě modelu 206+, jenž se na evropské trhy začal dodávat se dvěma zážehovými čtyřválci 1.1 a 1.4 a vznětovým 1.4 HDi. Původně se k nám měla dováže pouze nejslabší varianta 1.1, ale nakonec se objevila i výkonnější verze, ovšem oba pouze v jediné výbavě Urban.
Facelift vychází překvapivě z úspěšného modelu 207, z něhož si designeři vypůjčili celou příď a také některé prvky interiéru. Liší se však dvěma větracími pruhy na kapotě, většími světlomety, novým zadním nárazníkem a přepracovanými zadními svítilnami. Dominantním prvkem zůstal otvor sání s ochranným masivním plastovým pásem a mřížka v černé barvě. Zadní nárazník „zdobí“ černý ochranný pás, který vůz opticky rozšiřuje a dodává mu robustnosti. Také ztvárnění zadních svítilen bylo poupraveno.
Uvnitř nás vítá mírně zaoblená palubní deska, která dodává pocit prostornosti na předních místech, tři ukazatele sdruženého přístroje mají příjemné oranžové podsvícení. Uprostřed palubní desky je umístěn dobře čitelný displej, zobrazující údaje autorádia. Zvyknout si musíte také na elektrické ovládání předních oken, jehož tlačítka jsou mezi předními sedadly.
Ta jsou měkčí, ale pohodlná a dozadu se v pohodě usadí dva cestující. Dobře využitelný zavazadlový prostor má objem 245 litrů, a po sklopení jednodílného zadní lavice se zvětší na 1130 litrů.
Nejvíc nám vadilo, že volant nemůžeme nastavit v žádném směru a sedadlo řidiče postrádá výškové nastavení, což je však daň za zajímavou cenu. Ovládání přístrojů je velice jednoduché a přehledné
Pro test jsme zvolili silnější zážehový čtyřválec o objemu 1360 cm³, jenž na běžné přemísťování z jednoho místa na druhé bohatě stačí. K dispozici máte výkon 75 k a točivý moment 120 Nm při 3400/min. Řazení pěti stupňů jde lehce a přesně.Od modelu 206+ nelze čekat žádné zázraky, ale na druhou stranu s ním můžete i příjemně cestovat nejen po městě.
Při obsazení čtyřmi osobami jsme jezdili kolem sedmi litrů, mimo města pak spotřeba poklesla také o více než litr.
Model 206+ přebírá vyzkoušené a výkonné podvozkové části modelu 206, přední náprava je typu McPherson s lichoběžníkovým zavěšením kol a odděleným příčným zkrutným stabilizátorem o průměru 20 mm. Zadní náprava s taženým ramenem spojeným s příčkou. Kotoučové brzdy vpředu mají velikost 247x13 mm a bubnové o průměru 8“, vzadu spojené se systémem ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil a podporou brzdění v kritických situacích.
Jediná výbava Urban zahrnuje mj. dva čelní airbagy, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil, posilovač řízení, centrální zamykání, denní světla, elektrické ovládání předních oken nebo tónovaná skla. Připlatit si musíte za manuální klimatizaci (25 000 Kč), autorádio s CD přehrávačem (10 000 Kč), boční airbagy (8800 Kč) nebo mlhovky (3900 Kč).
Peugeot 206+ se vyznačuje především atraktivním poměrem mezi cenou a užitnou hodnotou, ale také moderním stylem, který se líbí hlavně něžnému pohlaví, zvláště pak těm, pro které je model 107 příliš malý a větší 207 zase tak úplně neodpovídá jejich představám. Stručně řečeno – za málo peněz pěkné autíčko, které vás doveze kam zrovna potřebujete. Silnější verze se dodává pouze jako pětidveřová za 239 900 Kč.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1360 cm³
Výkon: 55 kW(75 k) při 5500/min
Točivý moment: 120 Nm při 3400/min
Rychlost: 173 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,1/4,8/6,3 l/100 km
Objem zav.prostoru: 245/1130 l
Poh./celk.hmotnost: 1020/1384 kg
Rozměry: 3872 x 1669 x 1440 mm
Rozvor: 2443 mm
Cena: 2329 900 Kč
Jindřich Lasík, 13.1.2010
Facelift vychází překvapivě z úspěšného modelu 207, z něhož si designeři vypůjčili celou příď a také některé prvky interiéru. Liší se však dvěma větracími pruhy na kapotě, většími světlomety, novým zadním nárazníkem a přepracovanými zadními svítilnami. Dominantním prvkem zůstal otvor sání s ochranným masivním plastovým pásem a mřížka v černé barvě. Zadní nárazník „zdobí“ černý ochranný pás, který vůz opticky rozšiřuje a dodává mu robustnosti. Také ztvárnění zadních svítilen bylo poupraveno.
Uvnitř nás vítá mírně zaoblená palubní deska, která dodává pocit prostornosti na předních místech, tři ukazatele sdruženého přístroje mají příjemné oranžové podsvícení. Uprostřed palubní desky je umístěn dobře čitelný displej, zobrazující údaje autorádia. Zvyknout si musíte také na elektrické ovládání předních oken, jehož tlačítka jsou mezi předními sedadly.
Ta jsou měkčí, ale pohodlná a dozadu se v pohodě usadí dva cestující. Dobře využitelný zavazadlový prostor má objem 245 litrů, a po sklopení jednodílného zadní lavice se zvětší na 1130 litrů.
Nejvíc nám vadilo, že volant nemůžeme nastavit v žádném směru a sedadlo řidiče postrádá výškové nastavení, což je však daň za zajímavou cenu. Ovládání přístrojů je velice jednoduché a přehledné
Pro test jsme zvolili silnější zážehový čtyřválec o objemu 1360 cm³, jenž na běžné přemísťování z jednoho místa na druhé bohatě stačí. K dispozici máte výkon 75 k a točivý moment 120 Nm při 3400/min. Řazení pěti stupňů jde lehce a přesně.Od modelu 206+ nelze čekat žádné zázraky, ale na druhou stranu s ním můžete i příjemně cestovat nejen po městě.
Při obsazení čtyřmi osobami jsme jezdili kolem sedmi litrů, mimo města pak spotřeba poklesla také o více než litr.
Model 206+ přebírá vyzkoušené a výkonné podvozkové části modelu 206, přední náprava je typu McPherson s lichoběžníkovým zavěšením kol a odděleným příčným zkrutným stabilizátorem o průměru 20 mm. Zadní náprava s taženým ramenem spojeným s příčkou. Kotoučové brzdy vpředu mají velikost 247x13 mm a bubnové o průměru 8“, vzadu spojené se systémem ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil a podporou brzdění v kritických situacích.
Jediná výbava Urban zahrnuje mj. dva čelní airbagy, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil, posilovač řízení, centrální zamykání, denní světla, elektrické ovládání předních oken nebo tónovaná skla. Připlatit si musíte za manuální klimatizaci (25 000 Kč), autorádio s CD přehrávačem (10 000 Kč), boční airbagy (8800 Kč) nebo mlhovky (3900 Kč).
Peugeot 206+ se vyznačuje především atraktivním poměrem mezi cenou a užitnou hodnotou, ale také moderním stylem, který se líbí hlavně něžnému pohlaví, zvláště pak těm, pro které je model 107 příliš malý a větší 207 zase tak úplně neodpovídá jejich představám. Stručně řečeno – za málo peněz pěkné autíčko, které vás doveze kam zrovna potřebujete. Silnější verze se dodává pouze jako pětidveřová za 239 900 Kč.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1360 cm³
Výkon: 55 kW(75 k) při 5500/min
Točivý moment: 120 Nm při 3400/min
Rychlost: 173 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,1/4,8/6,3 l/100 km
Objem zav.prostoru: 245/1130 l
Poh./celk.hmotnost: 1020/1384 kg
Rozměry: 3872 x 1669 x 1440 mm
Rozvor: 2443 mm
Cena: 2329 900 Kč
Jindřich Lasík, 13.1.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














