Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 206+ - za málo peněz pěkné auto

Po jedenácti letech a přes šest a půl milionu vyrobených automobilů se dočkal zasloužené modernizace také Peugeot 206, který začíná dosluhovat. Aby se odlišil od svého předchůdce, tak nese novinka označení 206+. Do České republiky se dováží pouze s jedním motorem a ve výbavě Urban.

Model 206+, původně určený pro jihoamerický trh, se vyznačuje především atraktivním poměrem mezi cenou a užitnou hodnotou, ale také moderním stylem, který se bude líbit hlavně ženám nebo mladým rodinám. Model 107 je pro ně malý a větší 207 neodpovídá jejich představám.
Facelift vychází z dalšího velice úspěšného modelu 207, z něhož si designeři vypůjčili celou příď a také některé prvky interiéru. Liší se však dvěma větracími pruhy na kapotě, většími světlomety, novým zadním nárazníkem nebo přepracovanými zadními svítilnami, zatímco vnější zrcátka zůstala malá. Dominantním prvkem zůstal otvor sání s ochranným masivním plastovým pásem a mřížka v černé barvě. Podobně jako u 207 najdeme na novém zadním nárazníku černý ochranný pás, který vůz opticky rozšiřuje a umocňuje dojem robustnosti.
Také interiér se inspiroval modelem 207. Mírně zaoblená palubní deska přispívá k pocitu prostornosti na předních místech a v duchu 207 jsou zpracovány mj. také tři ukazatele sdruženého přístroje s oranžovým podsvícením.
K nám se dováží pouze se zážehovým čtyřválcem o objemu 1124 cm³, od něhož nemůžete očekávat žádnou převratnou dynamiku. Při jízdě se musíte spokojit s výkonem 60 k a točivým momentem 94 Nm při 3300/min. Řazení pěti stupňů jde lehce a přesně. Při představě, že máme s autem podniknout cestu do Ingolstadtu na Donau Classic jsme byli trochu zaskočeni, ale na druhou stranu jsme si řekli – proč ne, aspoň zjistíme, jestli s ním zvládneme delší cestu.
Po přesednutí ze 4007, jenž jsme zkoušeli pro OffROAD jsme si chvilku nemohli zkynout ani na sezení ani na jízdní vlastnosti. Nejvíc nám vadilo, že volant nemůžeme nastavit v žádném směru a sedadlo řidiče postrádá výškové nastavení, což je však daň za více než zajímavou cenu. To byl také jediný kaz na kráse, možná ještě palubní počítač bychom uvítali. Ovládání přístrojů je velice jednoduché a přehledné
Přední sedadla jsou sice měkčí, ale jinak vcelku pohodlná i na dlouhou trasu, dozadu se dobře usadí dva cestující. Zavazadlový prostor, který je mimochodem dobře využitelný, má objem 245 litrů. Po sklopení jednodílného zadního sedadla se zvětší na 1130 litrů.
Ale po více než osmi stech kilometrech jsme změnili názor. Nemůžete sice od modelu 206+ čekat žádné zázraky, ale na druhou stranu, když budete motor trochu více točit, pak v pohodě zvládnete i 140 km/ po dálnici. Ani na normálních silnicích nejste brzdou silničního provozu. Pouze pod kopcem je třeba podřadit, abyste na vrcholu neztratili výkon. Při obsazení dvěma osobami jsme dosáhli průměrné spotřeby necelých sedmi litrů při svižnější jízdě, často na hranici rychlostních limitů.
Model 206+ přebírá vyzkoušené a výkonné podvozkové části modelu 206, přední náprava je typu Mc Pherson s lichoběžníkovým zavěšením kol a odděleným příčným zkrutným stabilizátorem o průměru 20 mm. Zadní náprava s taženým ramenem spojeným s příčkou. Kotoučové brzdy vpředu mají velikost 247x13 mm a bubnové o průměru 8“, vzadu spojené se systémem ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil a podporou brzdění v kritických situacích.
Jediná výbava Urban zahrnuje mj. dva čelní airbagy, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil, posilovač řízení, centrální zamykání, denní světla, elektrické ovládání předních oken. Připlatit si musíte za manuální klimatizaci (30 000 Kč), autorádio s CD přehrávačem (12 000 Kč) nebo mlhovky (4000 Kč).
Výsledek modernizace? Stručně řečeno – za málo peněz pěkné autíčko, které vás doveze kam zrovna potřebujete. Třídveřovou verzi lze pořídit za 234 900 Kč, pětidveřová je o 15 000 Kř dražší.


Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1124 cm³
Výkon: 44 kW(60 k) při 5500/min
Točivý moment: 94 Nm při 3300/min
Rychlost: 159 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 16,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,0/4,5/5,7 l/100 km
Objem zav.prostoru: 245/1130 l
Poh./celk.hmotnost: 1020/1384 kg
Rozměry: 3870 x 1670 x 1440 mm
Rozvor: 2440 mm
Cena: 249 900 Kč


Jindřich Lasík, 25.6.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar