Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 2008 GT Line 1.2 PureTech - trefa do černého

Malá auta se stále dobře prodávají, o tom není pochyb, ale řada rodin hledá zalíbení v SUV. Jenže ne každému vyhovuje velké SUV, radši by něco menšího. Jejich přání vyslyšel například Peugeot a před třemi roky představil model 2008, který prošel letos na jaře modernizací.

A vypadá to, že se trefil do černého. Přitom stačilo přidat do názvu jednu nulu, neboť 2008 je odvozen z 208. To samozřejmě zlehčujeme, ale oba mají pochopitelně hodně společného, když to na pohled vůbec nevypadá. Stačilo jen karosérii prodloužit o 197 mm, zvýšit o 85 mm, čímž také narostla světlá výška o 25 mm na 160 mm.

Od 208 se liší jak designem, který mohutnější, tak užitnými vlastnostmi. Zavazadlový prostor má objem 360 litrů, po sklopení opěradel se zvětší na 1194 litrů. Přístrojová deska je shodná s 208, uspořádání s kapličkou se čtyřmi analogovými přístroji v zorném poli řidiče se také dneska hned tak nevidí. Zpočátku jsme si nemohli zvyknout na netradiční polohu malého volantu (ten se nám naopak líbil), který byl na náš vkus příliš nízko, podobně jako v motokáře. N druhou stranu jeho věnec ale nezakrývá přístroje. Peugeot dal přednost multifunkčnímu volantu, a tak už nemusíme hledat tlačítka pod volantem. Takřka všechny provozní i komfortní funkce se ovládají přes displej.
Na předních i zadních sedadlech je místa dost, přední jsou i solidně tvarovaná a pohodlná. V 2008 sedíme o něco výše oproti 208.

Vedle výbavy Access, Active a Allure je pro modernizovaný model 2008 připravena ještě nová verze GT Line ve sportovním stylu, zahrnující například exkluzivní 17'' kola Eridan s leskle černým diamantovým výbrusem. Dále jsou chromované prvky standardní výbavy nahrazeny leskle černými u lišty masky chladiče, lišt mlhovek, krytů vnějších zpětných zrcátek a střešního nosiče. Plošky mřížky maska chladiče jsou v černě chromované úpravě s červeným nápisem Peugeot, v zadní části je koncovka výfuku opatřena nerezovou lištou.
Vůz vypadá mnohem lépe než běžné provedení, ale pochopitelně za krásu si připlatíte oproti Allure 40 000 Kč.

Pro GT Line jsou k dispozici zážehový tříválec 1.2 PureTech o výkonu 110 k nebo vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.6 BlueHDi s výkonem 100 nebo 120 k. Pro ostatní verze je nabídka mnohem větší. U testovaného automobilu poháněl přední kola benzinový motor ve spojení s novou šestistupňovou samočinnou převodovkou. Točivý moment 205 Nm vrcholící při 1750 otáčkách za minutu umožňuje svižnou jízdu za velice příznivé spotřeby pohybující se od 6,6 do 7 litrů benzinu na sto kilometrů.

Technologie Quickshift automatu zaručuje díky plynulému a rychlému řazení vynikající požitek z jízdy. V důsledku snížení vnitřního tření a použití uzamykatelných měničů točivého momentu bránících prokluzu převodovky významně poklesly emise CO2.
Součástí všech verzí s výkonem nad 100 k je systém Grip Control, sloužící k nastavení jednoho z pěti režimů – standard, sníh, terén, písek a ESP Off Off, kterým lze do rychlosti 50 km/h převzít úplnou kontrolu vozem. Systém nenahrazuje v žádném případě pohon všech kol, ale vylepší schopnosti po nezpevněných cestách. Pokud nebude ovšem takového krasavce litovat.

K posílení bezpečnosti v městském prostředí je Peugeot 2008 vybaven technologií Active City Brake, systémem automatického nouzového brzdění. V případě, že řidič nezasáhne, spustí systém Active City Brake až do rychlosti 30 km/h automatické brzdění na plný výkon, aby snížil rozdíl rychlosti mezi vozem 2008 a překážkou. Automatické zpomalení může dosáhnout 10 m/s².

Tužší nastavení podvozku prospělo hlavně stabilitě, a také díky dobře nastaveným tlumičům už vůz tolik neodskakuje na nerovnostech a v zatáčkách se dobře vyrovnává s větší světlou výškou.

Majitelé automobilů mají často touhu „vystoupit z davu“ a odlišit se od ostatních. Také v tomto směru se zdá, že měl Peugeot šťastnou ruku a v době, kdy se automobily začínají podobat jako vejce vejci, přišli Francouzi s automobilem, který je jiný. A to určitě dobře.



Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 1199 cm³
Výkon: 81 kW (110 k) při 5500/min
Točivý moment: 205 Nm při 1750/min
Rychlost: 188 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,6/4,5/5,2 l/100 km
Rozměry: 4159 x 1739 x 1570 mm
Rozvor kol: 2537 mm
Zav.prostor: 360/1194 l
Cena: 480 000 Kč (GT Line)



J.Lasík 25.8.2016






Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar