Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 120 jezdí za 5 litrů

Předchozí model 2008, který se objevil v roce 2013, se prodával hodně dobře a s příchodem inovované se jeví prodejní úspěchy ještě lepší, jak ostatně dokazuje zájem zákazníků. Přitom stačilo přidat do názvu jednu nulu, neboť 2008 je odvozen z 208.

To samozřejmě zlehčujeme, ale oba mají pochopitelně hodně společného, když to na pohled vůbec nevypadá. Stačilo jen karosérii prodloužit o 197 mm, zvýšit o 85 mm, čímž také narostla světlá výška o 25 mm na 160 mm.

Od 208 se liší jak designem, který mohutnější, tak užitnými vlastnostmi. Zavazadlový prostor má objem 360 litrů, po sklopení opěradel se zvětší na 1194 litrů. Přístrojová deska je shodná s 208, uspořádání s kapličkou se čtyřmi analogovými přístroji v zorném poli řidiče se také dneska hned tak nevidí. Zpočátku jsme si nemohli zvyknout na netradiční polohu malého volantu (ten se nám naopak líbil), který byl na náš vkus příliš nízko, podobně jako v motokáře. N druhou stranu jeho věnec ale nezakrývá přístroje. Peugeot dal přednost multifunkčnímu volantu, a tak už nemusíme hledat tlačítka pod volantem. Takřka všechny provozní i komfortní funkce se ovládají přes displej.
Na předních i zadních sedadlech je místa dost, přední jsou i solidně tvarovaná a pohodlná. V 2008 sedíme o něco výše oproti 208.

Pokud vynecháme verzi GT, jejíž test jsme již přinesli, tak pro 2008 jsou na výběr zážehový tříválec 1.2PureTech s výkonem 82 k nebo 110 k a vznětový čtyřválec 1.6 BlueHDi s výkony 75 k, 100 k nebo 120 k. U testovaného automobilu poháněl přední kola nejsilnější turbodiesel ve spojení s šestistupňovou ručně řazenou převodovkou. Největšího výkonu 120 k dosahuje při 3500 otáčkách, tak točivý moment 300 Nm vrcholí stejně jako u silnějšího 1.2 ve 1750 otáčkách za minutu, což umožňuje svižnou jízdu při průměrné spotřebě kolem pěti litrů nafty na sto kilometrů. (U 1.2 PureTech se pohybovala mezi 6,6 až 7 l/100 km).

Výraznější zátah jsme pociťovali zhruba kolem 1 500 otáček a nejlepší dynamiky dosahuje mezi 1700 až 4000/min.

Zajímavé jsou hodnoty tzv. reálné spotřeby, kterou Peugeot ověřoval v běžném provozu s řidiči, kteří nejsou zaměstnanci automobilky. U zážehového tříválce 1.2 PureTech/82 k bylo naměřeno 6,3 l místo laboratorních 4,9 l. S motorem, který jsme testovali pak 5,2 l místo 3,7 l.

Všechny verze s výkonem nad 100 k jsou vybaveny systémem Grip Control, sloužící k nastavení jednoho z pěti režimů – standard, sníh, terén, písek a ESP Off Off, kterým lze do rychlosti 50 km/h převzít úplnou kontrolu vozem. Systém nenahrazuje v žádném případě pohon všech kol, ale za určitých podmínek může zlepšit jízdní schopnosti po nezpevněných cestách. Pokud vám nebude líto takového krasavce ničit.

K posílení bezpečnosti v městském prostředí je Peugeot 2008 vybaven technologií Active City Brake, systémem automatického nouzového brzdění. V případě, že řidič nezasáhne, spustí systém Active City Brake až do rychlosti 30 km/h automatické brzdění na plný výkon, aby snížil rozdíl rychlosti mezi vozem 2008 a překážkou. Automatické zpomalení může dosáhnout 10 m/s².

Tužší nastavení podvozku prospělo hlavně stabilitě, a také díky dobře nastaveným tlumičům už vůz tolik neodskakuje na nerovnostech a v zatáčkách se dobře vyrovnává s větší světlou výškou.
Nejlevnější Peugeot 2008 v zájladní výbavě Access a pouze s 1.2PureTech/82 k pořídíte za akční cenu 325 000 Kč, zatímco ceny dieselů začínají v druhém stupni výbavy Active od 385 000 Kč. Testované provedení 1.6 BlueHDi v nejvyšší výbavě stojí 470 000 Kč včetně bohaté výbavy.

Viz odkaz
http://peugeot.ecpaper.cz/osobni/2008/2008-new/Peugeot-2008-new-cenik/#page=1



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 88 kW (120 k) při 3500/min
Točivý moment: 300 Nm při 1750/min
Rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,3/3,3/3,7 l/100 km
Rozměry: 4159 x 1739 x 1570 mm
Rozvor kol: 2537 mm
Zav.prostor: 360/1194 l
Cena: 470 000 Kč (1.6BlueHDi Allure)



J.Lasík 4.1.2017





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar