Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 130 GT - úsporný bestseller

První generace Peugeotu 2008 v roce 2013 přinesla francouzské značce takový prodejní úspěch, který čekal jen málokdo. V nastoupené cestě pokračoval i po faceliftu v roce 2013 a nyní jsme vyzkoušeli úplně druhou generaci po faceliftu. A hned musíme přiznat, že výborné prodeje budou jistě pokračovat.

Novému modelu rozhodně prospěly zaoblené tvary, které vystřídaly hrany a přední část se svislým žebrováním a chromovanými výstupky je nyní ještě mohutnější. Vůz se prodloužil o čtrnáct centimetrů, přičemž v rozvoru o 6,8 cm, na šířku o tři centimetry, ale na výšku snížil o zanedbatelné dva centimetry. Rozměry se tak přibližuje kompaktní třídě.
Prodloužený rozvor se pochopitelně odráží uvnitř v podélném směru, například pro kolena cestujících ve druhé řadě je teď více místa. Přestože se výška snížila, tak i nad hlavami zůstal slušný prostor. Pohodlně budou ale vzadu cestovat jen dvě osoby, jako ostatně prakticky ve všech podobných automobilech.

Zavazadlový prostor nepatrně má 434 litrů, výhodou je jeho pravidelný tvar a od druhého stupně výbavy Allure také dvojitá podlaha. Po sklopení zadních opěradel nám tak vznikne prostor velký 1467 litrů až po střechu. Předností je nízká nakládací hrana, jen 730 mm nad zemí. Bohužel zadní lavice není posuvná, ale s tím se lze vyrovnat.

Vybírat můžete mezi zážehovým přeplňovaným čtyřválcem 1.2PureTch s výkonem 74 kW nebo 96 kW, nejsilnější 114 kW je určen výhradně pro GT. Peugeot se nevzdává ani vznětových motorů, jak dokládá osvědčený a velice spolehlivý 1.5 Blue HDi s výkony 75 kW a 96 kW.

Zpočátku jsme si nemohli zvyknout na netradiční polohu malého volantu, který byl na náš vkus příliš nízko, podobně jako v motokáře. Na druhou stranu jeho věnec, nahoře i dole zploštělý, ale nezakrývá digitální přístroje. Pravda, chvíli musíte hledat optimální nastavení mezi volantem a sedačkou. Peugeot dal přednost multifunkčnímu volantu, a tak už nemusíte hledat tlačítka pod volantem. Takřka všechny provozní i komfortní funkce se ovládají pak přes velký displej, což je trochu nepraktické. Ale jen do doby, než si zvyknete. Všechny detaily jsou zpracovány pečlivě a použité materiály kvalitní.


U testovaného automobilu poháněla přední kola výkonnější turbodiesel 1.5 Blue HDi ve spojení s osmistupňovým automatem. Největšího výkonu 130 k dosahuje při 3750 otáčkách, a točivý moment 300 Nm vrcholí ve 1750 otáčkách za minutu, což umožňuje svižnou jízdu při průměrné spotřebě kolem šesti litrů nafty na sto kilometrů.

Pochválit musíme stabilitu při jízdě, ani boční vítr jej nikterak nerozhází a potěšil nás i výborně nastavený podvozek.

K posílení bezpečnosti v městském prostředí je Peugeot 2008 vybaven technologií Active City Brake, systémem automatického nouzového brzdění. V případě, že řidič nezasáhne, spustí systém Active City Brake až do rychlosti 30 km/h automatické brzdění na plný výkon, aby snížil rozdíl rychlosti mezi vozem 2008 a překážkou. Automatické zpomalení může dosáhnout 10 m/s².

Oproti předchozí generaci udělala „dvojka“ velký posun dopředu, k tom bohatá výbava včetně bezpečnostní i kvalitní dílenské zpracování. Větší rozměry se pak odrazily v nabídce vnitřního prostoru. Není pochyb, že prodejní čísla budou i nadále stoupat. Nejmenší ze tří SUV francouzského výrobce je pro menší rodinu tak akorát.

Nejlevnější Peugeot 2008 pořídíte za 435 000 Kč s nejslabším zážehovým motorem a v nejnižší výbavě Active, ceny dieselů (100 k) začínají na 495 000 Kč se základní výbavou Active. Vznětová verze 130 k se samočinnou převodovkou se prodává od výbavy Allure Pack za 640 000 Kč. Testované provední GT stojí 645 000 Kč.

Více info:

https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/2008/2008-novy/Peugeot-2008-novy-cenik/?page=2-3



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1499 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 3750/min
Točivý moment: 300 Nm při 1750/min
Převodovka: osmistupňová samočinná
Rychlost: 195 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,3 s
Spotřeba kombin.: 4,8 l/100 km
Rozměry: 4300 x 1815 x 1550 mm
Rozvor kol: 2605 mm
Světlá výška: 189 mm
Zav.prostor: 434/1467 l

Cena: 645 000 Kč (1.5 BlueHDi 130 EAT 8 GT)


JL 1.10.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar