Peugeot 2008 1.2 Hybrid GT - úsporný a pohodlný
První generace Peugeotu 2008 v roce 2013 přinesla francouzské značce takový prodejní úspěch, který čekal jen málokdo. V nastoupené cestě pokračoval i po faceliftu a v roce 2019 také druhá generace, doplněná o rok později elektrickou verzí. Nedávno prošla faceliftem.
Vzhledově i rozměrově, na pohled se zdá větší, než opravdu je, se blíží pomalu k modelu 3008.Maska se o něco rozšířila, světlomety dostaly ostřejší tvar, jinak byly na karosérii provedeny spíš jen kosmetické změny.
Testovanou verzi GT zdobí černé prvky, decentní difuzor, osmnáctipalcová kola s diamantovým výbrusem. Model s nejvyšší výbavou působí na silnice hodně dobrým dojmem. Součástí jsou i sedadla s dobým bočním vedením a semišovým potahem.
Uvnitř najdeme nyní desetipalcovou obrazovku infotainmentu, jejíž ovládání je dobré, i když nastavení některých funkcí je zdlouhavější. Škoda, že na klasické tlačítkové „klaviatuře“ nelze nastavit teplota klimatizace. Určitě bychom ji uvítali spíš než například zamykání, výstražná světla, vyhřívání předního nebo zadního skla atd.
Rozhodně ale chválíme dobrý výhled do všech stran, a to i díky vyšší pozici sezení, což zároveň ulehčuje nastupování i vystupování. Výhled nestěžují žádné sloupky a ani kaplička nebrání ve výhledu.
Zavazadlový prostor nepatrně má 434 litrů, výhodou je jeho pravidelný tvar a od druhého stupně výbavy Allure také dvojitá podlaha. Po sklopení zadních opěradel a naložení po střechu nám tak vznikne prostor velký 1467 litrů až po střechu. Předností je nízká nakládací hrana, jen 730 mm nad zemí. Bohužel zadní lavice není posuvná, ale s tím se lze vyrovnat.
Z nabídky pohonných jednotek jsme zvolili osvědčený přeplňovaný tříválec ob jemu 1,2 litru s výkonem 100 kW. Dalších 15,6 kW přidává malý elektromotor, což dává kombinovaný výkon 107 kW. Ten je napájený baterií s kapacitou 0,89 kWh. Ve skutečnosti jde o tzv.mild-hybrid, nikoliv klasický hybrid. Právě toto spojení považujeme za ideální, a navíc pomáhá snižovat spotřebu. Je velice pružný především ve středních otáčkách
My jsme s 2008 vyrazili na rakouskou Ennstal Classic, kdy jsme najezdili dva tisíce kilometrů s průměrnou spotřebou kolem 6,5 litru benzinu. Když pomineme rozdíl v ceně benzinu a nafty, tak mild hybrid dokáže nahradit diesel. Skvěle a bez škubání spolupracuje s dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou E-DSC6.
Připomínku nemáme ani k nastavení podvozku, který představuje kompromis mezi tuhým a měkkým, dobře se vyrovná s nerovnostmi. S výškou takřka dva metry se v zatáčkách nikterak nenaklání.
K posílení bezpečnosti v městském prostředí je Peugeot 2008 vybaven technologií Active City Brake, systémem automatického nouzového brzdění. V případě, že řidič nezasáhne, spustí systém Active City Brake až do rychlosti 30 km/h automatické brzdění na plný výkon, aby snížil rozdíl rychlosti mezi vozem 2008 a překážkou. Automatické zpomalení může dosáhnout 10 m/s².
Cestování s Peugeotem 2008 po nejrůznějších silničkách v horách i po dálnici bylo pohodlné a velice příjemné. K tomu více než přijatelná spotřeba benzinu,Pomalu si řeknete, co víc než si přát.
Ze zážehových motorů můžete mít PureTech 100 s manuální převodovkou v ceně od 479 000 Kč v základní výbavě Style nebo PureTech 130 pouze s osmistupňovým automatem od druhé výbavy za 555 000 Kč. Hybridní provedení 145 e-DSC6 začínají na 569 000 Kč (Style) a končí na 659 000 Kč v testovaném provedení GT.
Ceny elektrických verzí 115 Kw (baterie 54 kWh) s dojezdem 398 km se pohybují od 745 000 Kč (Style) do 835 000 Kč (GT).
https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/2008/2008-novy-2023/Peugeot-2008-novy-2023-cenik/?page=27
Základná technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 1199 cm3
Výkon: 100 kW (136 k) při 5500/min
Točivý moment: 230 NM při 1750/min
Elektromotor výkon: 15,6 kW
Elektromotor toč.moment: 55 Nm
Kombin.výkon: 107 kW (145 k)
Rychlots: 206 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,3 s
Kombin.spotřeba: 4,9 l/100 km
Rozměry: 4304 x 1987 x 1550 mm
Rozvor: 2605 mm
Zav.prostor: 434/1467 l
Cena: 659 000 Kč (GT)
JL 12.8.2025
Testovanou verzi GT zdobí černé prvky, decentní difuzor, osmnáctipalcová kola s diamantovým výbrusem. Model s nejvyšší výbavou působí na silnice hodně dobrým dojmem. Součástí jsou i sedadla s dobým bočním vedením a semišovým potahem.
Uvnitř najdeme nyní desetipalcovou obrazovku infotainmentu, jejíž ovládání je dobré, i když nastavení některých funkcí je zdlouhavější. Škoda, že na klasické tlačítkové „klaviatuře“ nelze nastavit teplota klimatizace. Určitě bychom ji uvítali spíš než například zamykání, výstražná světla, vyhřívání předního nebo zadního skla atd.
Rozhodně ale chválíme dobrý výhled do všech stran, a to i díky vyšší pozici sezení, což zároveň ulehčuje nastupování i vystupování. Výhled nestěžují žádné sloupky a ani kaplička nebrání ve výhledu.
Zavazadlový prostor nepatrně má 434 litrů, výhodou je jeho pravidelný tvar a od druhého stupně výbavy Allure také dvojitá podlaha. Po sklopení zadních opěradel a naložení po střechu nám tak vznikne prostor velký 1467 litrů až po střechu. Předností je nízká nakládací hrana, jen 730 mm nad zemí. Bohužel zadní lavice není posuvná, ale s tím se lze vyrovnat.
Z nabídky pohonných jednotek jsme zvolili osvědčený přeplňovaný tříválec ob jemu 1,2 litru s výkonem 100 kW. Dalších 15,6 kW přidává malý elektromotor, což dává kombinovaný výkon 107 kW. Ten je napájený baterií s kapacitou 0,89 kWh. Ve skutečnosti jde o tzv.mild-hybrid, nikoliv klasický hybrid. Právě toto spojení považujeme za ideální, a navíc pomáhá snižovat spotřebu. Je velice pružný především ve středních otáčkách
My jsme s 2008 vyrazili na rakouskou Ennstal Classic, kdy jsme najezdili dva tisíce kilometrů s průměrnou spotřebou kolem 6,5 litru benzinu. Když pomineme rozdíl v ceně benzinu a nafty, tak mild hybrid dokáže nahradit diesel. Skvěle a bez škubání spolupracuje s dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou E-DSC6.
Připomínku nemáme ani k nastavení podvozku, který představuje kompromis mezi tuhým a měkkým, dobře se vyrovná s nerovnostmi. S výškou takřka dva metry se v zatáčkách nikterak nenaklání.
K posílení bezpečnosti v městském prostředí je Peugeot 2008 vybaven technologií Active City Brake, systémem automatického nouzového brzdění. V případě, že řidič nezasáhne, spustí systém Active City Brake až do rychlosti 30 km/h automatické brzdění na plný výkon, aby snížil rozdíl rychlosti mezi vozem 2008 a překážkou. Automatické zpomalení může dosáhnout 10 m/s².
Cestování s Peugeotem 2008 po nejrůznějších silničkách v horách i po dálnici bylo pohodlné a velice příjemné. K tomu více než přijatelná spotřeba benzinu,Pomalu si řeknete, co víc než si přát.
Ze zážehových motorů můžete mít PureTech 100 s manuální převodovkou v ceně od 479 000 Kč v základní výbavě Style nebo PureTech 130 pouze s osmistupňovým automatem od druhé výbavy za 555 000 Kč. Hybridní provedení 145 e-DSC6 začínají na 569 000 Kč (Style) a končí na 659 000 Kč v testovaném provedení GT.
Ceny elektrických verzí 115 Kw (baterie 54 kWh) s dojezdem 398 km se pohybují od 745 000 Kč (Style) do 835 000 Kč (GT).
https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/2008/2008-novy-2023/Peugeot-2008-novy-2023-cenik/?page=27
Základná technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 1199 cm3
Výkon: 100 kW (136 k) při 5500/min
Točivý moment: 230 NM při 1750/min
Elektromotor výkon: 15,6 kW
Elektromotor toč.moment: 55 Nm
Kombin.výkon: 107 kW (145 k)
Rychlots: 206 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,3 s
Kombin.spotřeba: 4,9 l/100 km
Rozměry: 4304 x 1987 x 1550 mm
Rozvor: 2605 mm
Zav.prostor: 434/1467 l
Cena: 659 000 Kč (GT)
JL 12.8.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout