Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 108 1.2 TOP! - malý, ale hravý

Před devíti roky začala v kolínském závodě PSA výroba tří malých automobilů na společném základě a letos došlo na jejich zásadní modernizaci. Zatímco Citroën C1 a Toyota Aygo si své názvy ponechaly, tak z Peugeota 107 se stal model 108.

A právě Peugeot jsme si vyzkoušeli nedlouho po novinářské prezentaci. Na úvod jsme zvolili silnější motorizaci – tedy zážehový tříválec 1.2 PureTech, tedy francouzský motor. Slabší litrový tříválec o výkonu 50 kW pochází od Toyoty.

Právě motor s výkonem 80 k při 5750 otáčkách za minutu a s točivým momentem 116 Nm při 2750/min považujeme za silnou stránku nejmenšího vozu z modelové řady Peugeot (když nepočítáme elektrický iOn). Dobře si rozumí s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, ale za příplatek si můžete objednat I robotizovanou.

Společně se skvěle nastaveným podvozkem, jenž je na francouzské poměry tužší, stále dostatečně komfortní a výborně tlumící nerovnosti. V zatáčkách drží skvěle stopu a lze s ním jezdit po okreskách hezky svižně. S autíčkem si můžete doslova pohrávat, a také průměrná spotřeba šesti litrů benzinu je přijatelná.

Ale Peugeot 108 je spíš určený ženám a do města, kde zase vyniknou jeho kompaktní rozměry, a také pohodlí uvnitř. Vůz je délkou 3,47 metru o tři centimetry delší než předchozí. Zavazadlový prostor má objem 180 litrů včetně rezervy, s lepicí sadou se zvětší na 196 litrů. Ačkoliv jsme to u Peugeotu nezkoušeli, ale u Toyoty Aygo sem složíte i invalidní vozík.

Jedničku zaslouží hlavně přední sedadla a vůbec celý prostor vpředu, vzadu se musí dva cestující uskrovnit. Hodně také záleží, v jaké poloze jsou přední sedadla. Kratší vzdálenosti ovšem bez problémů zvládnete. Určitě je výhodnější připlatit si pět tisíc korun a pořídit si pětidveřové provedení, které je mnohem praktičtější.

V zorném poli řidiče je velký analogový rychloměr, po jehož levé straně je otáčkoměr (má jen nejvyšší výbava Allure) a vpravo pak mj. indikátor řazení. Dobře se drží tříramenný volant. Testovaný automobile označený jako TOP! se mohl pochlubit, jako jediný z kolínských trojčat, ještě stahovací plátěnou střechou. Za hezkého počasí si v něm můžete užívat jízdu skoro jako v kabrioletu, o čemž jsme se mohli v pěkném babí létě přesvědčit. Verze se stahovací střechou je dražší o 30 000 Kč.

Nejlevnější Peugeot 108 s třemi dveřmi a litrovým tříválcem koupíte za 253 900 Kč, verze s motorem 1.2 PureTech stojí od 265 900 Kč. Pětidveřové verze jsou o pět tisíc dražší. Testované provedení v nejvyšší výbavě Allure a stahovací střechou přijde na 330 900 Kč včetně šesti airbag, ABS, ESP, indikátoru podhuštění pneu, omezovače rychlosti, radia s dotykovou obrazovkou, výškově nastavitelným volantem, manuální klimatizace, palubního počítače, Hill Assist atd.

Peugeot 108 s výkonnějším tříválcem je ideální kombinací pro každého, kdo jezdí nejen hodně po městě, ale občas vyrazí i do okolí. Vzhledem k výkonu a nízké hmotnosti rozhodně nezklame svojí dynamikou, která nás opravdu hodně překvapila. Stahovací střecha nebo možnost nejrůznějších barevných kombinací exteriéru nebo interiéru včetně polepů a doplňků jsou už jen imagovou záležitostí a každý si může sto-osmičku upravit podle sebe.
Jedinou nevýhodou je trochu vyšší cena oproti konkurenci.



Základní technické údaje

Motor: zážehový tříválec
Objem: 1199 cm³
Výkon: 60 kW (80 k) při 5750/min
Točivý moment: 116 Nm při 2750/min
Rychlost: 170 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,4/3,7/4,3 l/100 km
Rozměry: 3475 x 1615 x 1460 mm
Rozvor: 2340 mm
Zav.prostor: 180/780 l
Cena: 330 900 Kč (1.2 PureTech Allure)


J.Lasík 24.10.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar