Peugeot 107 není jen do města
V Čechách se nevyráběly vždy jen škodovky, ale v minulém století také tatrovky, pragovky, wikowy, waltery, aerovky, zetky. Postupně všechny značky zanikly a přežila jen Škoda. To už od roku 2005 neplatí, jak dokazují kolínská trojčata.
Peugeot 107, Citroën C1 a Toyota Aygo byly prvními zahraničními automobily vyrobenými na našem území. Po čtyřech letech se dočkaly modernizace, a tak se podívejme, jestli Peugeot 107 je opravdu pouze automobilem do města nebo jako druhé auto do rodiny.
Zdálky vypadají trojčata jako naprosto stejné hračky, teprve zblízka rozeznáme drobné detaily. Dodejme, že Francouzi měli na starost techniku a finance, Japonci pak vývoj. Konstrukčně jde sice o jeden a týž automobil, ale všechny tři se navzájem liší byť pouze designerskými detaily. Podvozek, motor, převodovka, přední dveře, čelní sklo i většina prvků výbavy, stejně jako celkové pojetí interiéru mají společné.
Na pohled není facelift právě dvakrát znatelný. Nejnápadnější je bezpochyby mohutný nasávací otvor v nárazníku. Zajímavě řešené zadní okno tvoří vlastně víko zavazadlového prostoru a zadní dveře plní i funkci blatníku.
Miniaturní přední a zadní převisy karosérie dávají tušit, jak velký bude vnitrní prostor. I přes omezené vnější rozměry v něm mohou cestovat čtyři dospělé osoby přiměřené výšky, ale vzadu se buď musí uskrovnit anebo tam posadit raději děti. Vhledem k menším dveřím do délky i šířky se sem hůře nastupuje, ale zase lépe než u třídveřové verze. Díky konstrukci předních sedadel bez výraznějšího tvarování je vpředu dost místa na pohodlné cestování ve dvou.
Interiéru dominuje hlavní kruhový rychloměr, který se v případě, že je vůz vybaven posilovačem a výškově stavitelným volantem, pohybuje společně se sloupkem řízení ke kterému je připevněn. Netradičně umístěný otáčkoměr je však za příplatek 1800 Kč k vyšší výbavě Trendy. Originální středový panel s ovladači ventilace vystupuje jako by do prostoru.
Zavazadlový prostor má objem 199 litrů, což není právě nejvíc a navíc nepotěší ani vysoká hrana. Pokud chceme dostat do vozu větší předmět, nezbude nám nic jiného než sklopit zadní sedadla a zvětšit na 751 litrů. Jinak sem nedáme třeba ani basu s pivem
Peugeot 107 se dnes dodává už jen s japonským celohliníkovým litrovým tříválcem o výkonu 68 k a točivým momentem 93 Nm při 3600 otáčkách za minutu. Tyto hodnoty stačí na 157 km/h a zrychlení za necelých 14 sekund. Se čtyřventilovou technikou je svými 67 kilogramy nejlehčím spalovacím motorem.
S ohledem na počet válců se chová velmi kultivovaně, slušně táhne už z nižších otáček a pokud jej udržujeme ve vyšších otáčkách, potom nejsme ani brzdou silničního provozu a můžeme jet i dynamicky. Po dálnici s ním lze jet v pohodě rychlostí 130 km/h, ovšem se spotřebou kolem 7 litrů na 100 kilometrů. Jinak po normálních silnicích a klidné jízdě jsme jezdili za pět i méně litrů benzinu, ve městě zhruba o litr víc. Řízení je přesné, jen řazení pěti rychlostí by mohlo být trochu přesnější.
Díky kompaktním rozměrům, lehkému tříválci, umístění kol v rozích karosérie se chová neutrálně. Podvozek se vzpěrami McPherson vpředu a vlečenými rameny vzadu je spíš tvrdší a dokáže si dobře poradit i s nerovnostmi.
V základní výbavě Smile najdeme mj. čelní airbagy, ABS, denní světla, sklopnou zadní lavici, výbava Trendy má navíc elektricky ovládaná přední okna, dělené zadní sedadlo nebo centrální zamykání. K vyšší výbavě si lze přiobjednat mj. boční a hlavové airbagy, manuální klimatizaci, otáčkoměr nebo ESP.
Sami jsme se přesvědčili, že Peugeot 107 je vhodný nejen jako druhé auto a do městského provozu, pro svoji hbitost a malé rozměry, ale tříčlenné rodině s dítětem poslouží dobře i k cestám po vlastech českých. V současně době na něj dovozce poskytuje akční slevu ve výši 10 000 Kč, resp. 15 000 Kč. Nejlevnější třídveřový 107 ve výbavě Smile stojí tak po slevě 204 900 Kč, pětidveřový 209 900 Kč.
Základní technické údaje
Motor: zážehový tříválec
Objem: 998 cm³
Výkon: 50 kW (68 k) při 6000/min
Točivý moment: 93 Nm při 3600/min
Rychlost: 157 km/h
Zrychlení 0.-100 km/h: 13,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,5/3,9/4,5 l/100 km
Rozměry: 3430 x 1630 x 1470 mm
Rozvor kol: 2340 mm
Objem zav.prostoru: 199/751 l
Cena: 229 900 Kč (1.0 Trendy)
Jindřich Lasík, 14.4.2009
Zdálky vypadají trojčata jako naprosto stejné hračky, teprve zblízka rozeznáme drobné detaily. Dodejme, že Francouzi měli na starost techniku a finance, Japonci pak vývoj. Konstrukčně jde sice o jeden a týž automobil, ale všechny tři se navzájem liší byť pouze designerskými detaily. Podvozek, motor, převodovka, přední dveře, čelní sklo i většina prvků výbavy, stejně jako celkové pojetí interiéru mají společné.
Na pohled není facelift právě dvakrát znatelný. Nejnápadnější je bezpochyby mohutný nasávací otvor v nárazníku. Zajímavě řešené zadní okno tvoří vlastně víko zavazadlového prostoru a zadní dveře plní i funkci blatníku.
Miniaturní přední a zadní převisy karosérie dávají tušit, jak velký bude vnitrní prostor. I přes omezené vnější rozměry v něm mohou cestovat čtyři dospělé osoby přiměřené výšky, ale vzadu se buď musí uskrovnit anebo tam posadit raději děti. Vhledem k menším dveřím do délky i šířky se sem hůře nastupuje, ale zase lépe než u třídveřové verze. Díky konstrukci předních sedadel bez výraznějšího tvarování je vpředu dost místa na pohodlné cestování ve dvou.
Interiéru dominuje hlavní kruhový rychloměr, který se v případě, že je vůz vybaven posilovačem a výškově stavitelným volantem, pohybuje společně se sloupkem řízení ke kterému je připevněn. Netradičně umístěný otáčkoměr je však za příplatek 1800 Kč k vyšší výbavě Trendy. Originální středový panel s ovladači ventilace vystupuje jako by do prostoru.
Zavazadlový prostor má objem 199 litrů, což není právě nejvíc a navíc nepotěší ani vysoká hrana. Pokud chceme dostat do vozu větší předmět, nezbude nám nic jiného než sklopit zadní sedadla a zvětšit na 751 litrů. Jinak sem nedáme třeba ani basu s pivem
Peugeot 107 se dnes dodává už jen s japonským celohliníkovým litrovým tříválcem o výkonu 68 k a točivým momentem 93 Nm při 3600 otáčkách za minutu. Tyto hodnoty stačí na 157 km/h a zrychlení za necelých 14 sekund. Se čtyřventilovou technikou je svými 67 kilogramy nejlehčím spalovacím motorem.
S ohledem na počet válců se chová velmi kultivovaně, slušně táhne už z nižších otáček a pokud jej udržujeme ve vyšších otáčkách, potom nejsme ani brzdou silničního provozu a můžeme jet i dynamicky. Po dálnici s ním lze jet v pohodě rychlostí 130 km/h, ovšem se spotřebou kolem 7 litrů na 100 kilometrů. Jinak po normálních silnicích a klidné jízdě jsme jezdili za pět i méně litrů benzinu, ve městě zhruba o litr víc. Řízení je přesné, jen řazení pěti rychlostí by mohlo být trochu přesnější.
Díky kompaktním rozměrům, lehkému tříválci, umístění kol v rozích karosérie se chová neutrálně. Podvozek se vzpěrami McPherson vpředu a vlečenými rameny vzadu je spíš tvrdší a dokáže si dobře poradit i s nerovnostmi.
V základní výbavě Smile najdeme mj. čelní airbagy, ABS, denní světla, sklopnou zadní lavici, výbava Trendy má navíc elektricky ovládaná přední okna, dělené zadní sedadlo nebo centrální zamykání. K vyšší výbavě si lze přiobjednat mj. boční a hlavové airbagy, manuální klimatizaci, otáčkoměr nebo ESP.
Sami jsme se přesvědčili, že Peugeot 107 je vhodný nejen jako druhé auto a do městského provozu, pro svoji hbitost a malé rozměry, ale tříčlenné rodině s dítětem poslouží dobře i k cestám po vlastech českých. V současně době na něj dovozce poskytuje akční slevu ve výši 10 000 Kč, resp. 15 000 Kč. Nejlevnější třídveřový 107 ve výbavě Smile stojí tak po slevě 204 900 Kč, pětidveřový 209 900 Kč.
Základní technické údaje
Motor: zážehový tříválec
Objem: 998 cm³
Výkon: 50 kW (68 k) při 6000/min
Točivý moment: 93 Nm při 3600/min
Rychlost: 157 km/h
Zrychlení 0.-100 km/h: 13,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,5/3,9/4,5 l/100 km
Rozměry: 3430 x 1630 x 1470 mm
Rozvor kol: 2340 mm
Objem zav.prostoru: 199/751 l
Cena: 229 900 Kč (1.0 Trendy)
Jindřich Lasík, 14.4.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout