Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 1.5 BlueHdi GT EAT8 GT Line - potěšení po všech stránkách

První generace Peugeotu 2008 v roce 2013 přinesla francouzské značce takový prodejní úspěch, který ani nikdo nečekal. V nastoupené cestě pokračoval i po faceliftu v roce 2013 a nyní jsme vyzkoušeli úplně novou druhou generaci.

A hned musíme přiznat, že podle nás budou výborné prodeje jistě pokračovat, až se Evropa vzpamatuje. Jen za loňský rok se prodalo na českém trhu 3090 těchto vozů, o rok dříve dokonce 3205, což představovalo takřka třiceti procentní podíl na trhu.

Hned na první pohled je vidět, že jde o nový model, zaoblené tvary vystřídaly hrany a přední část se svislým žebrováním a chromovanými výstupky je mohutnější. Vůz se prodloužil o čtrnáct centimetrů, přičemž v rozvoru o 6,8 cm, na šířku o tři centimetry, ale na výšku snížil o zanedbatelné dva centimetry. Rozměry se tak přibližuje kompaktní třídě.

Prodloužený rozvor se pochopitelně odráží uvnitř v podélném směru, například pro kolena cestujících ve druhé řadě je teď více místa. Přestože se výška snížila, tak i nad hlavami zůstal slušný prostor. Pohodlně budou ale vzadu cestovat jen dvě osoby, jako ostatně prakticky ve všech podobných automobilech.

Zavazadlový prostor narostl o 84 litrů na 434 litrů, výhodou je jeho pravidelný tvar a od druhého stupně výbavy Allure také dvojitá podlaha. Po sklopení zadních opěradel nám tak vznikne prostor velký 1467 litrů až po střechu. Předností je nízká nakládací hrana, jen 730 mm nad zemí. Bohužel zadní lavice není posuvná, ale s tím se lze vyrovnat.

Vybírat můžete mezi zážehovým přeplňovaným tříválci 1.2PureTch s výkonem 74 kW(100 k) nebo 96 kW (130 k), zatímco nejsilnější 114 kW (155 k) je určen výhradně pro GT. Peugeot se nevzdává ani vznětových motorů, jak dokládá osvědčený a velice spolehlivý 1.5 Blue HDi s výkony 75 kW (100) a 96 kW (130 k) ve verzi s osmistupňovou převodovkou.

Zpočátku jsme si nemohli zvyknout na netradiční polohu malého volantu, který byl na náš vkus příliš nízko, podobně jako v motokáře. Na druhou stranu jeho věnec, nahoře i dole zploštělý, ale nezakrývá digitální přístroje. Pravda, chvíli musíte hledat optimální nastavení mezi volantem a sedačkou. Peugeot dal přednost multifunkčnímu volantu, a tak už nemusíte hledat tlačítka pod volantem. Takřka všechny provozní i komfortní funkce se ovládají pak přes velký displej, což je trochu nepraktické. Ale jen do doby, než si zvyknete. Všechny detaily jsou zpracovány pečlivě a použité materiály kvalitní.

U testovaného automobilu poháněl přední kola turbodiesel 1.5 BlueHDi, který ve spojení s osmistupňovým automatem dosahuje výkonu 96 kW (130 k) při 3750 otáčkách, a točivý moment 300 Nm vrcholí ve 1750 otáčkách za minutu, což umožňuje svižnou jízdu při průměrné spotřebě kolem 5,5 l/100 km. Nejvíce síly dosahuje ve středních otáčkách .Automat volí stupně hladce a ani nemá tendenci motor podtáčet.

Pochválit musíme stabilitu při jízdě, ani boční vítr jej nikterak nerozhází a potěšil nás i výborně nastavený podvozek.

K posílení bezpečnosti v městském prostředí je Peugeot 2008 vybaven technologií Active City Brake, systémem automatického nouzového brzdění. V případě, že řidič nezasáhne, spustí systém Active City Brake až do rychlosti 30 km/h automatické brzdění na plný výkon, aby snížil rozdíl rychlosti mezi vozem 2008 a překážkou. Automatické zpomalení může dosáhnout 10 m/s².

Výbava GT Line zahrnuje mj. světlomety Full LED s trojicí svislých diodových pásků, tzv. lví drápy. Pochvalovali jsme si automatické přepínání na dálková světla, které funguje naprosto spolehlivě. Charakteristickým znakem výbavy GT Line jsou černá vnější zpětná zrcátka nebo černý lem kolem masky. Určitě uvítáte přesazení dveří přes prahy, které zamezuje ušpinění nohavic.

Oproti předchozí generaci udělala 2008 velký posun dopředu, k tom bohatá výbava včetně bezpečnostní i kvalitní dílenské zpracování. Větší rozměry se pak odrazily v nabídce vnitřního prostoru. Není pochyb, že prodejní čísla budou i nadále stoupat, o tom nepochybujeme. Nejmenší ze tří SUV francouzského výrobce je pro menší rodinu tak akorát.



Nejlevnější Peugeot 2008 pořídíte za 385 000 Kč s nejslabším zážehovým motorem v nejnižší výbavě Active. Ceny vznětových motorů začínají na 425 000 Kč. Testované provedení 1.5 BlueHDi s osmistupňovým automatem a ve výbavě GT Line stojí 605 000 Kč.

Více info:

https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/2008/2008-novy/Peugeot-2008-novy-cenik/?page=1




Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1199 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 3750/min
Točivý moment: 300 Nm při 1750/min
Převodovka: osmistupňová samočinná
Rychlost: 195 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9, 3s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,2/3,5/3,8 l/100 km
Rozměry: 4300 x 1815 x 1550 mm
Rozvor kol: 2605 mm
Zav.prostor: 434/1467 l
Cena: 605 000 Kč (1.2PureTech 130 EAT 8 GT Line)




J.Lasík 14.7.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar