Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel e-Mokka - 300 km bez problému

Opel, stejně jako celý koncern Stellantis jde cestou elektrifikace, ale naštěstí si stále nechává v nabídce i modely s klasickými spalovacími motory. Před časem jsme vyzkoušeli Opel Mokka se zážehovým tříválcem 1.2 T, nyní jsme vyzkoušeli elektrickou verzi e-Mokka.

Protože až na pár drobností, kromě poháněcího ústrojí, jde o shodný model (test najdete na: https://www.autokaleidoskop.cz/Testy/Opel-Mokka-1-2-T-opravdu-lahodna-kava/), tak se soustředíme hlavně na provoz. Přední kola pohání elektromotor o výkonu 136 k a s točivým momentem 260 Nm, napájený z baterie s kapacitou 50 kWh, respektive 45 kWh využitelných. U stoprocentních elektromobilů každého zajímá, kolik je schopen ujet. Výrobce udává 338 kilometrů (podle WLTP), reálné odhady za příznivých klimatických podmínek hovoří zhruba o třech stovkách.


Záleží také, jestli jezdíte ve městě anebo využijete vůz i na delší cesty. V každém případě doporučujeme sledovat údaje o kilometrech (displej ukazuje také procento nabití baterie) a mít předem vytipované dobíjecí stanice. Osvědčilo se nám dobíjet častěji, protože jinak se vám může stát, že s minimálním dojezdem dojedete k nabíječce a ta bude obsazená.


Opel e-Mokka disponuje třemi jízdními režimy – Normal, Sport a Eco, a podle toho se upravuje výkon na 80 kW, 100 kW nebo 60 kW. Ideální je Normal, kdy je také dojezd na slušné úrovni, stejně jako dynamika. Pokud jsme jezdili po Praze, potom se spotřeba pohybovala kolem 15 kWh na sto kilometrů, což také odpovídalo dojezdu do 300 kilometrů. Nejvíce spotřebujete pochopitelně na dálnici – tak mezi 20 až 22 kWh, ale dosáhli jsme i 25 kWh. V tu chvíli se dojezd snižuje o stovku kilometrů. Teoreticky byste dojeli do Brna, ale neriskovali bychom.


Při jízdě po silnicích jsme se pohybovali se spotřebou mezi 17 až 18 kWh na sto kilometrů. Pak lze počítat s teoretickým dojezdem kolem 250 kilometrů.


Kolik času strávíte u dobíjecí stanice, záleží jednak na výkonu stanice, nejčastěji jsme „tankovali“ u 50 kW nebo 75 kW a také jestli se spokojíte s nabitím na osmdesát procent. Dobíjení do 100 procent se pak zpomaluje. Třeba 10 kWh trvá přes půl hodiny (u 50 kW). Ještě jeden údaj, při nabití 48 procent ukazoval dojezd 135 kilometrů.


Opel Mokka můžete mít se zážehovým přeplňovaným tříválcem 1.2 s výkony 100 k nebo 130 k nebo turbodiesel 1.5 s výkonem 110 k. Kdo preferuje ekologii, ten se může rozhodnout právě pro čistě elektrickou verzi.



Jde o zajímavou variantu, kterou je zábavné a poučné si ji vyzkoušet v praxi. Proti většímu rozšíření ale mluví bohužel cena a také stále nedostatečná síť dobíjecích stanic. Musíte stále kalkulovat s tím, že u vytipované stanice bude stát automobil a vám nezbude nic jiného, než čekat.



Přehled výbav najdete na:


https://www.opel.cz/content/dam/opel/czech_republic/brochure-library/pricelists/CZ_Mokka-e.pdfZákladní technické údaje



Motor: synchronní elektromotor
Výkon: 100 kW (136 k)
Točivý moment: 260 Nm
Převodovka:bezestupňová
Zrychlení 0–100 km/h: 9,2 s
Rychlost: 150 km/h
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 16,2-15,8 kWh/100 km
Dojezd: 338 km (WLTP)
Dobíjení Wallbox, 0-100°%, 11 kW: 5:15 h
Veřejná dobíjecí 0-100 %, 100 kW: 30 min
Domácí jednofázová 0-100 %, 1,8 kW: 31.30 h
Rozměry: 4151/1791/1531 mm
Rozvor: 2557 mm
Objem zavazadlového prostoru: 350/1150 l
Cena: 929 990 Kč (Elegance)




JL 5.12.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar