Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Mokka 1.2 T - opravdu lahodná káva

Jak se říká, když dva dělají totéž, není to totéž, praví jedno přísloví. A doslova se hodí na Opel Mokka a Peugeot 2008. Opel využívá francouzskou techniku, ale designově i uvnitř je úplně jiný. První generace Mokky přišla na svět před deseti lety, ještě pod General Motors, před dvěma roky prošla modernizací už pod PSA, a dnes patří do skupiny Stellantis.

Kam Mokka patří je zákazníkovi celkem jedno, pro příznivce Opel a hlavně Němce je to stále „jejich“ Opel. Právě design je podle nás silnou stránkou Mokky, a to díky jednak díky jednolité lesklé černé masky a do krajů zasazených hlavních světlometů Matrix Led. To vše ohraničené chromovanou linkou, kterou najdeme i na boku pod černou střechu. Opticky dává vozu nádech kupé. Stříbrné prvky vpředu i vzadu vůz opticky rozšiřují.


Oproti minulé generaci se rozvor prodloužil o zanedbatelné dva milimetry, ale na délku je kratší o 12,5 centimetrů, což se uvnitř nijak neprojevilo. S délkou něco málo přes čtyři metry se ve městě dobře manévruje. Design charakterizují krátké převisy karoserie (mínus 61 mm vpředu, mínus 66 mm vzadu) a větší šířky (plus 10 mm vpředu).


Interiéru vévodí dvanáctipalcový digitální přístrojový štít a desetipalcová displej multimediálního systému, natočený k řidiči. Oproti Peugeotu nás potěšily klasické ovladače k nastavení teploty. Svoje tlačítko má také hlídání jízdního pruhu, které jsme většinou deaktivovali, aby nás zásahy do řízení nerušily.


Díky vyšší stavbě karosérie se dobře nastupuje, sedadla jsou pohodlná i na delší cestu a vzadu se sice celkem dobře usadí osoby do 180 centimetrů. Ale pak už nad hlavou a před koleny už moc místa nezbývá.


Objem zavazadlového prostoru 350 litrů, mimochodem dobře využitelného, se nezměnil, po sklopení zadních opěradel naroste na 1150 litrů a vznikne rovná podlaha. Výhodou je dvojité dno podlahy.
Opel Mokka můžete mít se zážehovým přeplňovaným tříválcem 1.2 s výkony 100 k nebo 130 k nebo turbodiesel 1.5 s výkonem 110 k. Kdo preferuje ekologii, ten se může rozhodnout pro čistě elektrickou verzi. První test jsme absolvovali se sto koňovou variantou v kombinaci se šestistupňovou mechanickou převodovkou. Největšího výkonu dosahuje při 5750 otáčkách za minutu a točivý moment 205 Nm vrcholí při 2750 otáčkách. Ačkoliv je Mokka brána jako městský crossover, tak se s ní velice pěkně jezdí i po okreskách, na čemž má zásluhu dobře nastavený tužší podvozek. Při svižné jízdě se spotřeba pohybovala kolem 6,5 litrů benzinu.



Všechny modely se dodávají ve třech výbavách, přičemž v nejvyšší GSi nechybí prakticky nic
Nejlevnější Mokku můžete dnes pořídit za 579 990 Kč (1.2 T/100 Edition), silnější 130 k je k mání až od druhého stupně Elegance a GS za 679 990 Kč je určena kombinace 1.2 T/130 ve spojení s osmistupňovým automatem. Námi zvolenou střední cestu 1.2 T + šestistupňová převodovka a výbava Elegance stojí 599 990 Kč.


Opel Mokka je opravdu lahodná káva a „chutná“ po všech stránkách.A za přijatelné peníze.
Přehled výbav najdete na:


https://www.opel.cz/content/dam/opel/czech_republic/brochure-library/pricelists/CZ_Mokka.pdf

Základní
technické údaje



Motor: řadový zážehový tříválec
Objem: 1199 cm³
Výkon: 74 kW (100 k) při 5750/min.
Točivý moment: 205 Nm při 2750/min.
Převodovka: manuální šestistupňová
Zrychlení 0–100 km/h: 10,6 s
Rychlost: 188 km/h
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,4/4,9/5,7 l/100 km
Objem palivové nádrže 44 l
Rozměry: 4151/1791/1531 mm
Rozvor: 2557 mm
Objem zavazadlového prostoru: 350/1150 l
Cena: 599 990 Kč (Elegance)





JL 19.10.2022





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar