Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Insignia SportsTourer 2.0 DCTi 4x4 - praktické a prostorné kombi

Opel Insignia, kdysi a stále ještě, vrcholný model německé automobilky, dnes ale již pod křídly společnosti Stellantis, má pomalu své dny bohužel sečteny. Je totiž posledním modelem postaveným ještě na základech GM. Nová generace, která snad přijde (??) už bude sdílet techniku s Peugeotem 508.

Ještě dodejme, že Opel Insignia se stala v roce 2009 evropským autem roku a nahradila tak Vectru. Ve stejném roce je objevila i třetí karosářská verze, vedle hatchbacku a liftbacku přišlo kombi Sports Tourer.

Kdysi bohatá nabídka se dnes zmenšila pouze na dvě karosářské verze (sedan a kombi), dvě výbavy (Elegance a GS Line) a jednu pohonnou jednotku – vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.0 DCTi. My jsme vyzkoušeli kombi Sports Tourers pohonem všech kol v kombinaci s osmistupňovým automatem.

Takřka pětimetrové kombi si i po mnoha letech udržuje stále líbivé tvary. Při poslední modernizaci před dvěma roky doznala karosérie jen nepatrné kosmetické úpravy, které snad ani nepostřehnete. Světlomety LED Pixel byly vylepšeny o IntelliLux LED Pixel. Každý světlomet tak tvoří 84 segmentů, které se přizpůsobují aktuální situaci. Při jízdě v noci se rozsvěcují a zhasínají v okamžiku, aby neoslňovaly.

Po otevření dveří vás doslova uchvátí prostorný interiér, o čemž jsme se následně přesvědčili při obsazení pěti osobami. Vpředu jsou ergonomicky tvarovaná sedadla s perfektním bočním vedením. Vzadu se pohodlně usadí dospělé osoby až do výšky 190 centimetrů. Tolik místa pro kolena i nad hlavou nenabídne leckteré SUV. Při tom jsme si uvědomili, nač bychom vlastně potřebovali velké a vysoké SUV.

Víc, než velikost interiéru nás potěšilo rozmístění klasických tlačítek a ovladačů všech důležitých funkcí. To dnes už najdeme jen málokde a bojíme se, že příští Insignie, jestli nějaká bude, nabídne už digitální ovládání. Dnes zatím analogové ukazatelé jsou kombinovány s digitálním osmipalcovým displejem pro zobrazování aktuálních informací o vozidle.

Velikost zavazadlový prostoru zajímá každého, kdo uvažuje o koupi kombi. Dnešní nabídka není příliš pestrá. Velká kombi najdeme u automobilů Škoda, VW, Audi, Peugeot nebo Renault, a to je asi všechno. Insignia nabízí objem 560 litrů, po odjištění opěradel zadních sedadel (dělená 40:20:40) se zvětší na 1665 litrů a vznikne rovná podlaha. Pod ní se nachází dojezdová rezerva. Další drobnost, která se může vždycky hodit určitě víc než lepicí sada.

Jak jsme už prozradili, dnes je Insignia nabízena pouze s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 174 k při 3500 otáčkách za minutu. Točivý moment vrcholí mezi 1500 až 2750 otáčkami hodnotou 380 Nm. Někomu se to může zdát na 1,7 tuny těžké kombi málo, ale věřte, bohatě stačí i na svižnou jízdu. Skvěle spolupracuje s osmistupňovým automatem, stupně volí rychle a bez prodlevy, a to při průměrné spotřebě kolem 6,5 litru nafty na sto kilometrů.


Podrobný popis 4x4 najdete v odkaze
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Opel-Insignia-GSi-s-pohonem-vsech-kol-/


Čtyřkolka
přijde vhod maximálně na zasněžených vozovkách nebo za silného deště. Se světlou výškou 146 milimetrů a s dlouhým rozvorem 2,8 metru se asi jen těžko vydáte do terénu.
Jízda s Insignií je komfortní, díky pérování a nastavení podvozku. Je nám docela líto, že tak dobré kombi, protože kvalitních kombi je dnes na trhu jako šafránu.


Popis vozu:

https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Modernizovany-Opel-Insignia-se-predstavuje-/


Přehled
výbav:

https://www.opel.cz/content/dam/opel/czech_republic/brochure-library/pricelists/CZ_Insignia_GSi.pdf



Základní
technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem:1995 cm³
Výkon: 128 Nm (174 k) při 3500/min
Točivý moment: 380 Nm při 1500-2750/min
Převodovka: osmistupňová samočinná
Rychlost 220 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,1 s
Spotřeba kombin: 5,7 l/100 km
Rozměry: 4986 x 1863 x 1500 mm
Rozvor kol: 2829 mm
Cena:




JL 8.6.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar