Opel Crossland 1.2T - klasika určitě potěší
Mezi nejprodávanější automobily německé značky Opel u našich sousedů model Crossland, druhý za Corsou. Poprvé se objevil, ještě s označením X, v roce 2017 jako první společný projekt PSA a Opel. Vloni prošel modernizací, při ní bylo odstraněny nejen X, ale i řada nedostatků.
Přestože Opel patří dnes již Stellantis (Peugeot, Citroën, DS, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Jeep), tak naproti od francouzských sourozenců si zachování spíš konzervativní tvary. Ale na to jsme si prakticky už všech německých výrobců už zvykli. Možná i právě proto je oblíbený u těch zákazníků, kteří upřednostňují klasické tvary před designerskými výstřelky. Ostatní palubní deska je toho příkladem, ale k tomu se dostaneme.
Mezi novinky patří mj. sedmnáctipalcová kola, LED světlomety, zmíněná plná maska nebo chromovaná linka nad bočními okny.
Výraznou změnou modernizovaného modelu je černě lakovaná uzavřená mřížka chladiče, na níž navazují světlomety LED AFL s automatickým přepínáním. Velká přední a boční okna vylepšují výhled, a design vylepšuje také dvoubarevné lakování, zvláště atraktivní je kombinace černé a bílé.
Na pohled jsou poněkud nezvyklé proporce, díky větší výšce 1,8 metru a malé šířce 1,2 metru. Výhodou je ale dost prostoru nad hlavami cestujících. Ti mají k dispozici kvalitní sedadla, zadní lavice lze posouvat o patnáct centimetrů, a tudíž variabilně měnit zavazadlový prostor ze 410 litru na 550 litrů a po sklopení opěradel až na 1255 litrů.
Uvnitř jsme žádné velké změny nenašli, a to je dobře. Všechny důležité funkce se ovládají tlačítky nebo kolečky, což je jednoduché a přehledné a také bezpečnější. Nemusíte dlouho hledat v menu. Do palubní desky je zapuštěný osmipalcový displej multimediálního systému. Už dlouho jsme netestovali s klasickými ovladači, a s ruční brzdou.
Názvy současných modelů jsou často tak trochu zavádějící. Označení Crossland jako by předurčovalo použití vozů i mimo asfaltové cesty. Není tomu tak, jedině, že byste si přiobjednali systém IntelliGrip, jehož režimy teoreticky nahrazují pohon všech kol. V praxi převzatý systém PSA zase tak velké výhody nepřináší.
Pro Crossland vybral Opel přeplňovaný zážehový tříválec 1.2 s výkony 110 k a 130 k a turbodiesel 1.5 CDTi s výkonem 110 k Zvolili jsme nejvýkonnější variantu se šerstistupňovým automatem, která by mohla mít mezi zákazníky největší zájem. Výkon 130 k při 5500 otáčkách za minutu a točivý moment 230 Nm, který je už od 1750 otáček zaručí vozu slušnou dynamiku. Jak ostatně dokazuje i zrychlení z klidu na stovku pod deset sekund. Potěšitelná byla i spotřeba, který se pohyboval mezi 6,5 až 7 litry podle toho, jak jsme „šlapali na Plyn“.
Zlepšení doznal i podvozek, který je tvrdší a stabilnější. Vůz dostal nové pružiny a zavěšení McPherson, vzadu došlo k upravení torzní příčky.
Ve výbavě nechybí například navigaci, vyhřívané čelní sklo, vyhřívaná sedadla, vyhřívaný volant, zadní parkovací kameru, panoramatické střešní okno, automatickou dvouzónovou klimatizaci, tempomat nebo bezklíčový přístup. Z bezpečnostních systémů pak nechybí například nouzové brždění, asistent jízdních pruhů, hlídání slepého úhlu nebo čtení dopravních značek.
Po ujetí tisícovky kilometrů po nejrůznějších silnicích se nedivíme, že je model mezi zákazníky tak oblíbený. Mnohé řidiče bezpochyby potěší právě klasické ovládání ergonomicky rozmístěných tlačítek a ovladačů.
Ceny začínají na 469 900 Kč za základní model 1.2 s výbavou Edition, za nejvýkonnější jedna dvojku musíte připlatit padesát tisíc. Testované provedení Elegance přijde na 549 990 Kč. Diesel je o 20 000 Kč levnější.
V současné době je v nabídce ještě model HIT s 1.2/110 k za akční cenu 399 990 Kč
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Opel-Crossland-HIT-poctive-auto-za-super-cenu/
Přehled výbav
https://www.opel.cz/content/dam/opel/czech_republic/brochure-library/pricelists/2023-11/CZ_Crossland.pdf
¨
Základní technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 1199 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 5500/min
Točivý moment: 230 Nm při 1750/min
Převodovka: šestistupňová přímo řazená
Rychlost: 198 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,2s
Spotřeba kombin. 6,5 l/100 km
Rozměry: 4217 x 1765 x 1605 mm
Rozvor kol: 2604 mm
Zavazadlový prostor: 410/530/1255 l
Cena: 549 990 Kč (elegance)
JL 10-12-2023
Mezi novinky patří mj. sedmnáctipalcová kola, LED světlomety, zmíněná plná maska nebo chromovaná linka nad bočními okny.
Výraznou změnou modernizovaného modelu je černě lakovaná uzavřená mřížka chladiče, na níž navazují světlomety LED AFL s automatickým přepínáním. Velká přední a boční okna vylepšují výhled, a design vylepšuje také dvoubarevné lakování, zvláště atraktivní je kombinace černé a bílé.
Na pohled jsou poněkud nezvyklé proporce, díky větší výšce 1,8 metru a malé šířce 1,2 metru. Výhodou je ale dost prostoru nad hlavami cestujících. Ti mají k dispozici kvalitní sedadla, zadní lavice lze posouvat o patnáct centimetrů, a tudíž variabilně měnit zavazadlový prostor ze 410 litru na 550 litrů a po sklopení opěradel až na 1255 litrů.
Uvnitř jsme žádné velké změny nenašli, a to je dobře. Všechny důležité funkce se ovládají tlačítky nebo kolečky, což je jednoduché a přehledné a také bezpečnější. Nemusíte dlouho hledat v menu. Do palubní desky je zapuštěný osmipalcový displej multimediálního systému. Už dlouho jsme netestovali s klasickými ovladači, a s ruční brzdou.
Názvy současných modelů jsou často tak trochu zavádějící. Označení Crossland jako by předurčovalo použití vozů i mimo asfaltové cesty. Není tomu tak, jedině, že byste si přiobjednali systém IntelliGrip, jehož režimy teoreticky nahrazují pohon všech kol. V praxi převzatý systém PSA zase tak velké výhody nepřináší.
Pro Crossland vybral Opel přeplňovaný zážehový tříválec 1.2 s výkony 110 k a 130 k a turbodiesel 1.5 CDTi s výkonem 110 k Zvolili jsme nejvýkonnější variantu se šerstistupňovým automatem, která by mohla mít mezi zákazníky největší zájem. Výkon 130 k při 5500 otáčkách za minutu a točivý moment 230 Nm, který je už od 1750 otáček zaručí vozu slušnou dynamiku. Jak ostatně dokazuje i zrychlení z klidu na stovku pod deset sekund. Potěšitelná byla i spotřeba, který se pohyboval mezi 6,5 až 7 litry podle toho, jak jsme „šlapali na Plyn“.
Zlepšení doznal i podvozek, který je tvrdší a stabilnější. Vůz dostal nové pružiny a zavěšení McPherson, vzadu došlo k upravení torzní příčky.
Ve výbavě nechybí například navigaci, vyhřívané čelní sklo, vyhřívaná sedadla, vyhřívaný volant, zadní parkovací kameru, panoramatické střešní okno, automatickou dvouzónovou klimatizaci, tempomat nebo bezklíčový přístup. Z bezpečnostních systémů pak nechybí například nouzové brždění, asistent jízdních pruhů, hlídání slepého úhlu nebo čtení dopravních značek.
Po ujetí tisícovky kilometrů po nejrůznějších silnicích se nedivíme, že je model mezi zákazníky tak oblíbený. Mnohé řidiče bezpochyby potěší právě klasické ovládání ergonomicky rozmístěných tlačítek a ovladačů.
Ceny začínají na 469 900 Kč za základní model 1.2 s výbavou Edition, za nejvýkonnější jedna dvojku musíte připlatit padesát tisíc. Testované provedení Elegance přijde na 549 990 Kč. Diesel je o 20 000 Kč levnější.
V současné době je v nabídce ještě model HIT s 1.2/110 k za akční cenu 399 990 Kč
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Opel-Crossland-HIT-poctive-auto-za-super-cenu/
Přehled výbav
https://www.opel.cz/content/dam/opel/czech_republic/brochure-library/pricelists/2023-11/CZ_Crossland.pdf
¨
Základní technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 1199 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 5500/min
Točivý moment: 230 Nm při 1750/min
Převodovka: šestistupňová přímo řazená
Rychlost: 198 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,2s
Spotřeba kombin. 6,5 l/100 km
Rozměry: 4217 x 1765 x 1605 mm
Rozvor kol: 2604 mm
Zavazadlový prostor: 410/530/1255 l
Cena: 549 990 Kč (elegance)
JL 10-12-2023
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout