Opel Corsa 1.4 po zdařilé modernizaci
V loňském roce prošel Opel Corsa modernizací pohonných jednotek a úpravami na podvozku, letos došlo na vnější facelift, čtyři roky po uvedení čtvrté generace. Ačkoliv se Corsa na celém světě velice dobře prodává, u nás by mohly být prodeje lepší.
Od předchozí verze se liší hlavně přední částí, která se nese ve stylu modelů Meriva nebo Astra. Především je pozměněn přední nárazník s větším nasávacím otvorem, mřížka chladiče dostala navíc jednu chromovanou lamelu, světlomety takřka shodné s Merivou jsou vybaveny funkcí denního svícení, přepracovány byla také mlhovky. A to je asi tak všechno.
Naproti interiér se takřka nezměnil, za zmínku stojí jen lehce zmodernizovaná přístrojová deska, vylepšené čalounění, jako i použité materiály. Změť tlačítek a ovladačů na středovém panelu zůstala. Sedadla jsou komfortní se slušným bočním vedením. Interiéru rozhodně prospěly rámečky a doplňky z matného stříbrného dekoru.
Nově si můžeme ale objednat vylepšenou navigaci, inteligentní světlomety, vyhřívaný volant, ale také praktický nosič jízdních kol, který se jednoduše vysouvá ze zadního nárazníku.
Pod pátými dveřmi se nachází dobře využitelný zavazadlový prostor s dvojitou podlahou a s objemem od 285 do 1100 litrů.
Z nabídky pohonných jednotek – to znamená ze zážehových 1.0XEP/ 65 k, 1.2 XER/80 k, 1.4 XER(100 k) a 1.6 T (192 k) a vznětových 1.3 DTC/75 k, 1.3 DTE/95 k a 1.7/130 k jsme zvolili nejsilnější benzinový čtyřválec 1.4 s výkonem 100 k. Nejde sice o žádného dravce, ale na běžné cestování, a to nejen ve městě, bohatě stačí. Potěší rovnoměrným zátahem až zhruba do čtyřech tisíc, kdy dosáhne maxima točivého momentu 130 Nm. V průměru jsme jezdili mezi 6,5 až 7 litry benzinu na sto kilometrů, většinou ale při zapnuté klimatizaci. Dobře si rozumí s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Řazení jde zlehka a po přesných drahách.
Řidiče potěší spíš komfortnějším nastavením podvozku, který se dobře vyrovná s příčnými i podélnými nerovnostmi.
Jak jsme naznačili, až dosud se Corsa neprodávala dvakrát dobře, ale dost možná se nyní situace změní. K dispozici je pět stupňů výbavy v cenové relaci od akční ceny 199 900 Kč (třídveřový, 1.0, Selection), resp. od 214 900 Kč (pětidveřový, 1.0 Selection) až po 456 900 Kč (1.7 CDI, Cosmo), resp. do 569 900 Kč (třídveřový, 1.6 Turbo, OPC). Testovaný vůz za akční cenu 304 900 Kč Kč byl ve výbavě Cosmo s čelními, bočními a hlavovými airbagy, palubním počítačem, klimatizací, koženým volantem, ABS, elektrickým ovládáním oken a zrcátek, mlhovkami. Pokud byste chtěli 1.4 levnější, potom si můžete zvolit výbavu Enjoy za 274 900 Kč.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1398 cm³
Výkon: 74 kW (100 k) při 6000/min
Točivý moment: 130 Nm při 4000/min
Rychlost:180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7/4,6/5,5 l/100 km
Rozměry: 3999 x 1737 x 1488 mm
Rozvor: 2511 mm
Zav.prostor: 285/1100 l
Cena: 304 900 Kč (1.4 Cosmo)
J.Lasík, 15.6.2011
Naproti interiér se takřka nezměnil, za zmínku stojí jen lehce zmodernizovaná přístrojová deska, vylepšené čalounění, jako i použité materiály. Změť tlačítek a ovladačů na středovém panelu zůstala. Sedadla jsou komfortní se slušným bočním vedením. Interiéru rozhodně prospěly rámečky a doplňky z matného stříbrného dekoru.
Nově si můžeme ale objednat vylepšenou navigaci, inteligentní světlomety, vyhřívaný volant, ale také praktický nosič jízdních kol, který se jednoduše vysouvá ze zadního nárazníku.
Pod pátými dveřmi se nachází dobře využitelný zavazadlový prostor s dvojitou podlahou a s objemem od 285 do 1100 litrů.
Z nabídky pohonných jednotek – to znamená ze zážehových 1.0XEP/ 65 k, 1.2 XER/80 k, 1.4 XER(100 k) a 1.6 T (192 k) a vznětových 1.3 DTC/75 k, 1.3 DTE/95 k a 1.7/130 k jsme zvolili nejsilnější benzinový čtyřválec 1.4 s výkonem 100 k. Nejde sice o žádného dravce, ale na běžné cestování, a to nejen ve městě, bohatě stačí. Potěší rovnoměrným zátahem až zhruba do čtyřech tisíc, kdy dosáhne maxima točivého momentu 130 Nm. V průměru jsme jezdili mezi 6,5 až 7 litry benzinu na sto kilometrů, většinou ale při zapnuté klimatizaci. Dobře si rozumí s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Řazení jde zlehka a po přesných drahách.
Řidiče potěší spíš komfortnějším nastavením podvozku, který se dobře vyrovná s příčnými i podélnými nerovnostmi.
Jak jsme naznačili, až dosud se Corsa neprodávala dvakrát dobře, ale dost možná se nyní situace změní. K dispozici je pět stupňů výbavy v cenové relaci od akční ceny 199 900 Kč (třídveřový, 1.0, Selection), resp. od 214 900 Kč (pětidveřový, 1.0 Selection) až po 456 900 Kč (1.7 CDI, Cosmo), resp. do 569 900 Kč (třídveřový, 1.6 Turbo, OPC). Testovaný vůz za akční cenu 304 900 Kč Kč byl ve výbavě Cosmo s čelními, bočními a hlavovými airbagy, palubním počítačem, klimatizací, koženým volantem, ABS, elektrickým ovládáním oken a zrcátek, mlhovkami. Pokud byste chtěli 1.4 levnější, potom si můžete zvolit výbavu Enjoy za 274 900 Kč.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1398 cm³
Výkon: 74 kW (100 k) při 6000/min
Točivý moment: 130 Nm při 4000/min
Rychlost:180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7/4,6/5,5 l/100 km
Rozměry: 3999 x 1737 x 1488 mm
Rozvor: 2511 mm
Zav.prostor: 285/1100 l
Cena: 304 900 Kč (1.4 Cosmo)
J.Lasík, 15.6.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout