Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Corsa 1.4 Sport - vydařený nástupce

Jen u málokterého automobilu se od sebe tvarově liší tří a pětidveřové karosérie. Jedním z mála je Opel Corsa čtvrté generace, představený právě před rokem. Se svým moderním a atraktivnějším designem by měl navázat na 9,4 milionu prodaných vozů od roku 1983.

My jsme si otestovali třídveřové provedení Sport se zážehovým čtyřválcem 1.4 o výkonu 90 k. V nabídce běžných verzích jsou ještě benzinové motory 1.0/60 k a 1.2/80 k a vznětová 1.3 ve dvou výkonových variantách – 75 a 90 k. Pro sportovní provedení jsou připraveny ještě 1:6 T nebo 1.7 TDCi.
Corsa rozhodně nezapře, že patří do rodiny Opelů, jak dokazuje přední část s výraznou chromovanou lištou na masce a protažené světlomety do kapoty. Obě karosářské varianty mají stejnou příď až po sloupky A, tzn. přední blatníky, nárazník, kapotu, světlomety a malé okno mezi rámem a sloupkem, které je typické spíš pro vůz segmentu MPV. Pro lepší výhled však větší význam nemá. Výrazným znakem je hodně zešikmené čelní sklo a vnější zrcátka upevněná na dveřích. Od sloupku A začínají změny, v podobě jinak tvarovaných oken, třetích dveří, blatníků, svítilen a hlavně nižší zadní částí s ostře svažujícím zadním oknem. Z boku vypadá třídveřová Corsa spíše jako kupé nebo zmenšená Astra GTC, s níž si ji mohou mnozí lehce splést.
Na silnici působí hlavně zezadu velice mohutným dojmem, což má na svědomí jak šířka (přitom je 3D dokonce o 24 mm užší než 5D), tak i větší rozchod kol o 40, resp. 50 mm, oproti předchozí generace. Dodejme, že podvozek sdílí stejný s Fiatem Grande Punto, což je ještě pozůstatek spolupráce GM s Fiatem.
Krátký přední a zadní převis dodávají Corse kompaktní vhled a vnější rozměry – délka 4 m, šířka 1,7 m a výška 1,4 m – dávají tušit, že nás čeká prostorný interiér.
Ačkoliv lze přední sedadla díky systému Easy Entry s pamětí posunout hodně dopředu, tak se na zadní sedadla nenastupuje právě nejlépe, ale to je úděl všech třídveřových verzí. Rodinám s dětmi bude určitě více vyhovovat pětidveřové provedení, které je o 20 tisíc korun dražší.
Moderní interiér nabízí nadprůměrný prostor cestujícím vpředu, ani vzadu to není s místem nejhorší. Pro nohy je místa dost, pokud však nejsou přední sedadla posunuta moc dozadu, díky nižší střeše je trochu omezen prostor pro hlavu. Zavazadlový prostor má základní objem 210 litrů, po vyjmutí dvojitého dna se zvětší na 285 litrů a po sklopení zadních sedadel na 1050 litrů. Ovšem pak podlahu narušuje schod.
Sedadla jsou dostatečně velká, dobře tvarová včetně tužší bederní opěrky. Podélně i výškově nastavitelný tříramenný volant, v našem případě obšitý kůží, padne dobře do rukou. Výrazným prvkem je mohutný středový panel se dvěma velkými průduchy ventilace. Vypadá sice zajímavě, prvky jsou ergonomicky rozmístěny, ale jeho odraz v čelním skle ruší výhled z vozu. Také si nemůžeme zvyknout na dotykové ovladače bez aretace, pod volantem, dlouholetý neduh všech nových Opelů. S jejich ovládáním by měl Opel konečně něco udělat.
Po prvních kilometrech nám bylo jasné, že zážehový čtyřválec 1.4 je pro třídveřovou Corsu ideální kombinací. Výkon 90 k a točivý moment 125 N.m poskytují slušnou dynamiku, zvláště když jej udržujete ve vyšších otáčkách. To se pak projeví samozřejmě na spotřebě.
„Čtrnáctistovka“ se ochotně vytáčí až do 6700 otáček, přičemž nejlépe se cítí tak kolem 3500. Potěšitelný je nárůst výkonu už z nízkých otáček. Dobře si rozumí s optimálně odstupňovanou pětistupňovou převodovkou. Průměrná spotřeba se pohybuje kolem sedmi litrů, při jízdě odpovídající charakteru vozu, spíš něco přes. Tvrdší nastavení podvozku a sportovní pérování zaručují dobré držení stopy a neutrální chování v zatáčkách. Jen jízda po rozbitých silnicích snižuje komfort cestování. Verze Sport má podvozek vpředu snížený o 18 mm, vzadu o 15 mm. S rozvorem 2,5 metru a vlečenými zadními ramena je sice řízení přesné, ale až příliš citlivé, takže jízdu musíte neustále korigovat volantem.
Opel Corsa se dodává ve čtyřech stupních výbavy, přičemž v základní Essentia (1.0 12V 3D) v ceně za 249 900 Kč nabídne mj. ABS, dva čelní airbagy, centrální zamykání, posilovač, elektrické ovládání zrcátek. Verze 1.4 začínají na 311 900 Kč od druhého stupně výbavy Enjoy a testovaná verze Sport zahrnuje v ceně 361 900 Kč mj. šest airbagů, třífunkční displej, elektrické ovládání předních oken, výškově stavitelný volant atd. Připlatit se musí za klimatizaci, ESP, asistent rozjezdu v kopci.
Třídveřový Opel Corsa uvítají hlavně sportovněji založení řidiči, zpravidla bezdětní, kteří touží po kupátku, ale nemají dost prostředků třeba na Astru. Pětidveřová Corsa je ideálním malým automobilem pro rodiny s dětmi, zvláště pak v úsporné vznětové verzi. Rozhodně však udělala nová Corsa oproti předchozím generacím velký skok kupředu.


Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1364 cm³
Výkon: 66 kW (90 k) při 5600/min
Toč.moment: 125 N.m při 4000/min
Rychlost: 173 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.):8,1/5,1/6,1 l/100 km
Rozměry: 3999 x 1713 x 1488 mm
Rozvor: 2511 mm
Cena: 361 900 Kč

Jindřich Lasík, 14.6.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar