Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Corsa 1.2T 130 AT8 - šestá generace není jen malé auto

Čtyřicet let výroby, čtrnáct milionů prodaných automobilů, pět generaci, to je bilance Opelu Corsa, který se řadí ke stěžejním automobilům německé automobilky. Před nedávnem dorazila šestá generace, která už ale stoprocentně německá není.

Základem malého hatchbacku je Peugeot 208, respektive společná nová platforma vhodná pro zástavbu všech druhů pohonných jednotek – zážehové, vznětové i elektrické. Ale komu by vadilo, že má hodně společného s jedním z nejúspěšnějších modelů, když tvary si zachová svoje a není ovlivněna francouzskou elegancí. Opel sází na dynamičtější tvary, k čemuž mu pomáhá například svažující se karoserie připomínající kupé, zadní střešní spoiler nebo i kontrastní lakování s bílou nebo černou střechou.

Střecha je také 48 mm nižší než u předchozí generace. K omezení vnitřního ovšem prostoru nedošlo, protože za volantem sedíte takřka o tři centimetry níže. Délka narostla na více než čtyři metry, a v rozvoru na 2538 mm, což jsou hodnoty větší než u stávající Fabie.

Inženýrům se také podařilo snížit hmotnost v průměru o 108 kilogramů, a tak se základní model dostal pod jednu tunu. Na jízdních vlastnostech se to hned projevilo, zvláště, když přední kola pohání nejsilnější motor – přeplňovaný zážehový tříválec objemu 1,2 litru s výkonem 130 k, dosaženého už při nízkých otáčkách 1750 za minutu. V režimu Normal nebo Eco se jeho síla ani neprojeví, jak v režimu Sport. V tom případě je navíc zvuk zesílen reproduktorem, aby vytvářel patřičnou kulisu. Na rozdíl od jiných automobilů jsou jízdní režimy nastaveny hodně odlišně.

Tříválec si skvěle rozumí s osmistupňovou samočinnou převodovkou (stejně jako motor od PSA), která volí stupně hladce a ve sportovním režimu i rychle. Mechanická převodovka k této motorizaci není. Pokud chcete můžete řadit pádly pod volantem, ale více pohodlí vám nabídne automat, a to i na okreskách. V průměru jsme jezdili mezi šesti až sedmi litry benzinu na sto kilometrů. S nádrží 44 litrů ale budete jezdit pro benzin přeci jen častěji.
Z dalších pohonných jednotek jsou k dispozici zážehový atmosférický tříválec 1.2 s výkonem 75 k nebo přeplňovaný o síle 100 k. Ani přátelé dieselů nepřijdou zkrátka a mohou zvolit osvědčený a úspěšný čtyřválec 1.5 Blue HDi s výkonem 102 k a v nabídce je také elektrická verze.

Při noční jízdě se výborně orientuje díky adaptivním světlometům IntelliLux LED® Matrix. Osm LED segmentů kontroluje čelní kamera nejnovější generace s vysokým rozlišením. Přizpůsobuje světelný paprsek dopravní situaci a okolí.

Už v základní výbavě můžete využívat širokou paletu asistenčních systémů. Například varování před čelní kolizí s automatickým nouzovým brzděním či detekce chodců, tempomat s omezovačem rychlosti, upozornění před vybočením z jízdního pruhu, upozornění na únavu řidiče nebo rozpoznávání značek apod. Často jsme vypínali asistent udržování jízdy v pruhu, aby nás zásahy do řízení nerušili. Potěšilo nás, že zůstává deaktivovaný při vypnutí motoru. Musíte ho opět sami zapnout. Maličkost, ale potěší. Stejně jako ovládání klimatizace a teploty klasickými tlačítky.

Nejlevnější Opel Corsa s výkonem 75 k přijde na 299 990 Kč, testované provedení je k mání až od třetí výbavy GS Line za 449 990 Kč, nejdražší je pak Ultimate za 519 990 Kč.
Opel Corsa rozhodně nezklame a v šesté generaci je lepším a vybavenějším automobilem, než jsme možná čekali. S výbornými jízdními vlastnostmi a v režimu Sport jsme si užili hodně zábavy.


Podrobný popis výbav na

https://www.opel.cz/vozidla/corsa-models/corsa/ke-stazeni.html


Technické
údaje


Motor: přeplňovaný zážehový tříválec
Objem: 1199 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 5 500/min
Točivý moment: 230 Nm při 1 750/min
Převodovka: osmistupňová samočinná
Rychlost: 208 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,7 s
Spotřeba (město/mimo město(kombin.): 5,5/4,2/4,7 l/100 km
Rozměry: 4060 x 1765 x 1433 mm
Rozvor: 2 538 mm
Objem zav. Prostoru:309 l
Cena: 449 990 Kč



JL 18.3.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar