Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Corsa 1.2 Hybrid eDCT6 - s mild-hybridem úsporně

Čtyřicet let výroby, přes čtrnáct milionů prodaných automobilů, šestá generace, to je bilance Opelu Corsa, který se řadí ke stěžejním automobilům německé automobilky. Před nedávnem dorazila šestá generace, která už ale stoprocentně německá není.

Základem malého hatchbacku jsou například Peugeot 208 a 2008 nebo Citroën C4, respektive společná platforma vhodná pro zástavbu všech druhů pohonných jednotek – zážehové i elektrické. Ale komu by vadilo, že má hodně společného s jedním z nejúspěšnějších modelů, když tvary si zachová svoje a není ovlivněna francouzskou elegancí. Opel sází na dynamičtější tvary, k čemuž mu pomáhá například svažující se karoserie připomínající kupé, zadní střešní spoiler nebo i kontrastní lakování.
Současnou nabídku tvoří zážehový přeplňovaný tříválec 1.2 T/100 k, dále Hybrid 1.2 T/110 k, Hybrid 1.2 T/145 a elektrické verze 136 k (50 kWh) nebo 156 k (54 kWh).


Pro test jsme si vybrali nejsilnější Corsu, tedy s přeplňovaným zážehovým tříválcem 1.2 T s výkonem 130 k doplněný elektromotorem s 48V mild-hybridním systémem. S benzinovým tříválcem s výkonem 130 k a elektromotorem 28 k dosahuje kombinovaného výkonu 136 k při 5500 otáčkách za minutu a točivý moment 230 Nm vrcholí při 1750 otáčkách. Kvůli nižším nákladům na údržbu používá řetězový rozvod, dále, turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek a spalování s Millerovým cyklem pro lepší tepelnou účinnost.


Nová elektrifikovaná šestistupňová dvouspojková převodovka byla navržena speciálně pro hybrid. Hlavní výhodou je řazení bez přerušení točivého momentu. Ve skříni převodovky je umístěn elektromotor, stejnosměrný měnič a řídicí jednotka motoru (ECU).

Elektromotor dokáže v případě, že není potřebný vysoký točivý moment, ujet až jeden kilometr čistě na elektriku. Zároveň pomáhá spalovacímu motoru při zrychlování, především při rozjezdech. Během zpomalování se benzinový motor zastaví a elektromotor funguje jako generátor, který dobíjí 48 V baterii hybridního systému. Baterie se rovněž nabíjí rekuperačním brzděním.


Baterie 48 V lithium-iontová s využitelnou kapacitou 432 Wh je instalovaná pod levým předním sedadlem. Tím se nejen dosáhlo optimálního rozložení hmotnosti. Zavazadlový prostor si tak uchoval základní objem 308 l, po sklopení zadních sedadel zvětšený na 1081 l. Spotřeba benzinu se pohybovala mezi pěti až šesti litry, podle toho, jak moc „šlapete“ na plyn. K nižší spotřeba napomáhá právě mild-hybridní systém.


Výbavu GS charakterizují mj. přední a zadní sportovní nárazník, maska chladiče s černým logem výrobce, černé lišty kolem oken a 16" disky kol. dvojitá leštěná koncovka výfuku. Pokud chcete víc, tak vyndejte z peněženky pětadvacet tisíc Kč za sadu Tech GS. Ta totiž kromě LED předních mlhovek a elektrické parkovací brzdy obsahuje dost výkonné světlomety Intelli-Lux LED. S nimi je doslova radost jezdit po tmě a tato světla mají 14 individuálně nastavitelných světelných modulů.


Podvozek Corsy je spíš tužší, ale nikoliv tvrdý, a na silnicích se chová víc než dobře.
Rozhodně nás potěšil nejen sportovně tvarovaný volant s několika tlačítky, ale hlavně na dispeji umístěná fyzická tlačítka pro ovládání klimatizace, a také otočný ovladač nalevo za volnem, kterým se reguluje osvětlení středového displeje.


Přední sedadla jsou skvěle sportovně tvarovaná, řidič a spolujezdec mají vpředu slušnou nabídku místa, vzadu je to už horší, pohodlně se sem vejdou jen dvě malé děti. Ale Corsa byla vždy brána buď jako auto pro starší generaci nebo druhé auto do rodiny


Hybridní Opel Corsa podle nás vhodným automobilem pro ty zákazníky, kteří jej využívají hlavně ve městě, ale pohodlně se s ní vydáte i na delší cestu.


Stručné technické údaje

Motor: Zážehový přeplňovaný tříválec
Objem:1199 ccm
Výkon: 100 kW (136 k) při 5500/min
Točivý moment: 230 Nm při 1750/min
Elektromotor: synchronní s perm. magnetem
Výkon: 21 kW (28 k)
Systémový výkon: 107 kW (145 k) při 5500/min
Točivý moment: 230 Nm při 1750/min
Zrychlení 0–100 km/h: 7,9 s
Maximální rychlost:210 km/h
Převodovka: šestistupňová dvouspojková
Spotřeba komb: 4,7 l/100 km
Rozměry: 4061 x 1765 x 1435 mm
Rozvor: 2538 mm mm
Objem zav.prostoru: 309 / 1081 l
Cena: 529 990 Kč



Přehled výbav:

https://www.opel.cz/content/dam/opel/czech_republic/brochure-library/pricelists/2025/O24/CZ_Corsa_O24_20250907.pdf



JL2.10.2025

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar