Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Astra PHEV - nová generace nezklame

Opel Astra a Volkswagen se po desetiletí řadí mezi německé bestsellery a nejlépe prodávané modely na svém trhu. Opel po převzetím společností PSA, respektive Stellantisem, chytil druhý dech, jak ostatně dokazuje šestá generace Opelu Astra.

Přestože je Astra postavena na nové platformě CMP2, jako francouzští sourozenci, tak si poslední generace jde svoji cestou a takřka v ničem nepřipomíná předchozí. A opět nejen jako hatchback, ale i jako oblíbené kombi.

Nejnovější model Opel se vyznačuje tradičně nadčasovým designem, tentokrát s hranatými a jednoduchými tvary a rovnou dlouhou přední kapotou. Na pohled vás poutá černá maska chladiče se světlomety umístěnými v rozích. Naopak vzadu jsou úzké svítilny a brzdové světlo umístěné ve střešním spoileru. Z boku pak vyzařuje dynamika a design ještě zvýrazňuje kontrast černé střechy a červeného lakování.

Nová astra je o 44 milimetrů nižší, tzn s výškou 1441 mm, zatímco ostatní rozměry se liší v zanedbatelných milimetrech. Proto také působí širším dojmem, než ve skutečnosti je,
Interiér je moderní, s dvěma desetipalcovými monitory, jeden je v přístrojovém štítu, druhý – hlavní slouží k ovládání multimediálních systémů a komfortních prvků. Rozhodně nás ale potěšily přepínače pro jednodušší přístup do menu, stejně jako ovládání hlasitosti radia. Němci také zachovali klasický volant, tedy ne zploštělý a malý.

Přední ergonomicky tvarovaná sedadla jsou vyhlášená a ani po pěti stovkách kilometrech z Prahy do Stuttgartu jsme se necítili unaveni. Vzadu je to s místem o něco horší, ale ani dvě dospělé osoby si nestěžovaly. Jen vstupní otvor by mohl být o něco větší.

Zavazadlový prostor s dvojitým dnem potěší rovnou podlahou, ale vzhledem k tomu, že se jednalo o hybrid, tak zapomeňte i na dojezdovou rezervu. A také objem je o něco menší - 352 litrů (oproti 422 l u spalovacích verzí). Ale to je jen zanedbatelný detail.

Opel Astra je nabízena jak se spalovacími motory – zážehovými tříválci 1.2 s výkony 110 k a 130 k nebo ve vznětové verzi 1.5 DCTi s výkonem 130 k, tak i jako tzv.plug-in hybrid. Právě poslední verzi jsme si vybrali pro test. To znamená, že přední kola pohání zážehový čtyřválec 1,6 litru o výkonu 150 k a s točivým momentem 250 Nm v 1750 otáčkách za minutu.


Je kombinován s třífázovým elektromotorem 100 k a 320 Nm. S kombinovaným výkonem 180 k se tak stává z Astry v současné době nejsilnější model Opel. Čistě na elektrickou energii získanou z baterie s kapacitou… ujede za ideálních podmínek zhruba padesát kilometrů. Pak musíte strávit asi půldruhé hodiny u nabíjecí stanice. Průměrná spotřeba se pohybovala kolem 18 kWh na sto kilometrů. Baterii můžete dobíjet i za jízdy spalovacím motorem v režimu „e-save“, ale pak musíte počítat s vyšší spotřebou. Ta se v běžném provozu a na dálnici pohybovala kolem sedmi litrů benzinu se čtyřmi lidmi uvnitř.



I když se je výkon, při plném nabití vysoký, tak si Astra nedělá žádné sportovní ambice, ale je ideální pro klidné a pohodové cestování.

Nejlevnější model PHEV s výbavou Edition pořídíte za 939 990 Kč, testované provedení s nejvyšší výbavou GS přijde na 1 019 990 Kč. Nejlevnější Opel Astra s motorem 1.2 T v nejnižší výbavě pořídíte za 569 990 Kč, s výbavou GS si musíte ještě sto tisíc korun připlatit.
Pak záleží jen na vás, jestli se hybrid vyplatí a hlavně, jestli máte možnosti jej dobíjet doma. Pak má kombinovaný provoz ještě smysl, ale jen vždy s nabitou baterií.


Přehled výbav:
https://www.opel.cz/content/dam/opel/czech_republic/brochure-library/pricelists/CZ_Astra_PHEV.pdf


Základní
technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 6000/min
Točivý moment: 250 Nm při 1750/min
Elektromotor: 3-fázový synchronní
Výkon: 81 kW (110 k)
Točivý moment: 320 Nm při500-2500/min
Kombinovaný výkon: 133 kW (180 k)
Kapacita akumulátoru: 12,4 kWh
Převodovka osmistupňová samočinná
Zrychlení 0-100 km/h: 7,6 s
Rychlost: 225 km/h
Rozměry: 4374 x 1860 x 1442 mm
Rozvor kol: 2675 mm
Zavazadlový prostor: 352/1268 l
Spotřeba: 14 – 15 kWh/100 km
Cena:1019990 Kč (GS)



JL 30.3.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar