Opel Astra Caravan - rodinné kombi
Automobily typu kombi patří do výrobního programu firmy Opel hodně dlouho, prakticky mnoho generací, V současné době jsou nabízeny v modelové řadě Astra a Vectra. Kombi patří u nás mezi oblíbené automobily a proto jsme si vyzkoušeli model Astra Caravan 1.6/85 kW.
Od letošního roku jej pohání mimo jiné nový moderní zážehový čtyřválec 1.6 s plynule proměnlivým časováním sacích a výfukových ventilů a sacím potrubím s variabilní délkou. Tím se zvýšil výkon sice o 8 kW na 85 kW, ale k dispozici je až při 6000 otáčkách za minutu, v nichž se však příliš nepohybujeme. Čtyřválec Twinsport, který nahradil Ecotec jde lehce a potichu , ale v nízkých otáčkách z něj příliš síly nevyzařuje. Do dvou tisíc se takřka neprojevuje, teprve zhruba od nějakých 4000, kdy dosahuje poměrně slušné hodnoty točivého momentu 155 N.m (+5 N.m) se probudí k životu. Proto je třeba často motor vytáčet a v prudších kopcích také častěji řadit.
S tím souvisí také průměrná spotřeba, která se pohybovala při klidné jízdě o dvě litry více než je výrobcem uváděným 6,6 litru na 100 km. Ve městě se dostanete bez problémů na deset, mimo městě s lehkou nohou i na zhruba 7,5 litru benzinu.
Řazení pětistupňoví převodovky jde lehce a přesně, páka dobře padne do ruky, také volant se dobře drží. Jen to nešťastné ovládání impulsivních směrovek, neduh všech Opelů. Ale majitelé vozů, kteří již najezdili hodně kilometrů tvrdí, že si už zvykli. Předností je dobré odhlučnění pohonné jednotky, takže jízda je komfortní, což platí také o nastavení podvozku.
Astra Caravan, která vznikla na bázi kompaktního hatchbacku, měří 4,5 metru, když v rozvoru narostl o devět centimetrů na 2,7 metru. Tím vznikl solidní prostor pro nohy i hlavu, ale dvěma dospělým a jednomu dítěti je vzadu už těsno.
Zavazadlový prostor o základním objemu 500 litrů je celý čalouněný a dobře využitelný se délkou 1,08 metru. Sklopením zadních sedadel jej můžeme zvětšit na 1590 litrů. Za příplatek 1000 korun si lze objednat systém kolejnic Flex Organizer se svislou síťkou zabraňující nežádoucímu pohybu zavazadel. K dobrému ukládání předmětů přispívá taká hrana ložného prostoru ve výšce 60 cm nad zemí.
V základní výbavě Essentia nechybějí čelní a boční airbagy, elektricky ovládaná přední okna a další drobnosti, za řadu věcí je třeba si připlatit. Sem patří například palubní počítač (6000 Kč), manuální klimatizace (36 000 Kč), elektricky ovládaná zadní okna (11 500 Kč), ESP (40 000 Kč) atd. Jinak nejlevnější Astra Caravan s motorem 1.4 přijde na 384 900 Kč.námi testovaná verze 1.6/85 kW na 404 900 a nejdražší verze 1.9 CDTI Cosmo stojí 624 900 Kč.
Po ujetí zhruba tisícovky kilometrů jsme došli k závěru, že Opel Astra Caravan je ideálním rodinným automobilem na dovolenou nebo k cestám za poznáním. Záleží jen na majiteli, jakou pohonnou jednotku a výbavu si zvolí. Největší předností je bezpochyby slušně velký zavazadlový prostor a líbivá design hlavně přední části s charakteristickou výraznou chromovanou maskou chladiče.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválce
Objem: 1598 cm³
Výkon: 85 kW (ll5 k) při 6000/min
Točivý monet: 155 N.m při 4000/min
Rychlost: 191 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,5/6,3/6,6 l/100 km
Rozměry: 4515 x 1804 x 1500 mm
Rozvor: 2703 mm
Cena: 404 900 Kč
Jindřich Lasík, 22.8.2007
S tím souvisí také průměrná spotřeba, která se pohybovala při klidné jízdě o dvě litry více než je výrobcem uváděným 6,6 litru na 100 km. Ve městě se dostanete bez problémů na deset, mimo městě s lehkou nohou i na zhruba 7,5 litru benzinu.
Řazení pětistupňoví převodovky jde lehce a přesně, páka dobře padne do ruky, také volant se dobře drží. Jen to nešťastné ovládání impulsivních směrovek, neduh všech Opelů. Ale majitelé vozů, kteří již najezdili hodně kilometrů tvrdí, že si už zvykli. Předností je dobré odhlučnění pohonné jednotky, takže jízda je komfortní, což platí také o nastavení podvozku.
Astra Caravan, která vznikla na bázi kompaktního hatchbacku, měří 4,5 metru, když v rozvoru narostl o devět centimetrů na 2,7 metru. Tím vznikl solidní prostor pro nohy i hlavu, ale dvěma dospělým a jednomu dítěti je vzadu už těsno.
Zavazadlový prostor o základním objemu 500 litrů je celý čalouněný a dobře využitelný se délkou 1,08 metru. Sklopením zadních sedadel jej můžeme zvětšit na 1590 litrů. Za příplatek 1000 korun si lze objednat systém kolejnic Flex Organizer se svislou síťkou zabraňující nežádoucímu pohybu zavazadel. K dobrému ukládání předmětů přispívá taká hrana ložného prostoru ve výšce 60 cm nad zemí.
V základní výbavě Essentia nechybějí čelní a boční airbagy, elektricky ovládaná přední okna a další drobnosti, za řadu věcí je třeba si připlatit. Sem patří například palubní počítač (6000 Kč), manuální klimatizace (36 000 Kč), elektricky ovládaná zadní okna (11 500 Kč), ESP (40 000 Kč) atd. Jinak nejlevnější Astra Caravan s motorem 1.4 přijde na 384 900 Kč.námi testovaná verze 1.6/85 kW na 404 900 a nejdražší verze 1.9 CDTI Cosmo stojí 624 900 Kč.
Po ujetí zhruba tisícovky kilometrů jsme došli k závěru, že Opel Astra Caravan je ideálním rodinným automobilem na dovolenou nebo k cestám za poznáním. Záleží jen na majiteli, jakou pohonnou jednotku a výbavu si zvolí. Největší předností je bezpochyby slušně velký zavazadlový prostor a líbivá design hlavně přední části s charakteristickou výraznou chromovanou maskou chladiče.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválce
Objem: 1598 cm³
Výkon: 85 kW (ll5 k) při 6000/min
Točivý monet: 155 N.m při 4000/min
Rychlost: 191 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,5/6,3/6,6 l/100 km
Rozměry: 4515 x 1804 x 1500 mm
Rozvor: 2703 mm
Cena: 404 900 Kč
Jindřich Lasík, 22.8.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout