Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Astra 1.2 T - rodinný bestseller za rozumné peníze

Historie kompaktního hatchbacku nižší střední třídy se začala psát, světe div se, už v roce 1936 s nástupem modelu Kadett. První model Astra se objevil v roce 1991, a největšího úspěchu se dočkala desátá generace, kdy byla zvolena Evropským autem roku 2016.

Ještě, než se příští rok objeví nová Astra, tak proběhla nenápadná modernizace, kterou jste možná ani nepostřehli. Decentní design totiž žádnými změnami neprošel, snad jen nárazník je jiný. Nebylo třeba, je spíš konzervativní, bez zbytečných příkras. Důležité je, že se stále líbí.

Ani interiér neprošel žádnou zásadní revolucí, připomíná větší Insignii, jen přibyly některé prvky z modelů vyšších tříd, mj. například vyhřívané čelní sklo, výkonný audiosystém nebo nejrůznější asistenty, podporující bezpečnou jízdu. Trochu se zapomíná na nové diodové matricové světlomety IntelliLux s výkonnou přední kamerou. Ta sleduje provoz před vozidlem včetně pohybu chodců a podle aktuální situace upravuje paprsek.

Jízdní komfort poskytují ergonomicky tvarovaná masážní přední sedadla s ortopedickým certifikátem. Připadáte si v nich, jako byste seděli doma v křesle. Rychle si najdete pozici za volantem. Všechny ovladače jsou na svých místech, nic nemusíte hledat. Přístrojový štít tvoři dva analogové budíky, vlevo a vpravo, a uprostřed digitální rychloměr.

Jak jsme se už zmínili největší změna se u modernizované desáté generace odehrála pod kapotou. Prakticky všechny zážehové pohonné jednotky byly vyměněny a ke slovu přišly přeplňované tříválce 1.2 PureTech, ale zatím ne z PSA, jak se mnozí mylně domnívají. Byly totiž vyvinuty ještě za doby, kdy Opel patřil pod GM. Od roku 2017 je Opel součástí francouzského PSA.

Pro český trh jsou k dispozici zatím jen s výkonem 110 k a 130 k, ale zůstal i původní tříválec 1.4 EcoTech s výkonem 145 k. Také vznětový motor má pouze tři válce 1.5 Blue HDi s výkony 90 k a 122 k, zatímco původní „jedna šestka“ už zmizela. Všechny motory jsou kombinovány s novou šestistupňovou mechanickou převodovkou, pouze 1.4 s CVT a nejsilnější diesel s devítistupňovou samočinnou.

Pro test jsme zvolili silnější zážehový tříválec, tedy s výkonem 130 k při 5500 otáčkách za minutu. Točivý moment 225 Nm můžeme využívat v rozmezí od 2000, kdy dává o sobě vědět turbodmychadlo až do zhruba do 3500 otáček za minutu. Z 0 na 100 km/h zrychlí něco přes deset sekund. Ve spojení se šestistupňovým manuálem jsme jezdili v průměru kolem 6,5 litru benzinu. Dráhy převodovky jsou krátké a přesné.

Pochvalovali jsme si doslova excelentní jízdní vlastnosti po klikatých silničkách. Jsou ovlivněny nejen novými tlumiči, ale i nastavením podvozku, ale i jeho zakrytováním v prostoru motoru nebo deflektory u zavěšení zadních kol.

Nejlevnější Opel Astra pořídíte dnes za akční cenu 379 990 Kč (1.2), ceny dieselu začínají na 445 990 Kč. Testované provedení v druhém a zároveň nejvyšším stupni výbavy Elegance stoji 461 990 Kč.


Opel Astra je stálicí v nabité nižší střední třídy a společně s Corsou jsou nejlépe prodávanými modely německé automobilky už léta. Po ujetí asi tisícovky kilometrů se ani nedivíme. Řekli bychom kvalitní rodinný automobil za rozumné peníze.



Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 1199 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 5500/min
Točivý moment: 225 Nm při 2000-3500/min
Rychlost: 215 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,3/3,9/4,4 l/100 km
Rozměry: 4370 x 1871 x 1485 mm
Rozvor kol: 2662 mm
Zavazadlový prostor: 370/1210 l
Cena: 469 900 Kč (1.2 T Elegance)



J.Lasík 16.6.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar