Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Nissan NV 200 Combi 1.5 dCi - neprávem opomíjený

Před sedmi roky zvolila odborná porota evropských novinářů za dodávku roku – Int. Van of the Year lehký užitkový automobil Nissan NV200, a proto jsme byli zvědavi, jak obstojí jeho současná varianta dnes s konkurencí. Na silnicích zatím k vidění moc není.

Nissan NV 200 se k nám dováží buď ve skříňovém dvoumístném provedení Van nebo jako pětimístné (na přání sedmimístné, příplatek za třetí řadu sedadel je 21 600 Kč) osobní Combi. Ještě než vás seznámíme s Combi, tak pár slov o Vanu. Do jeho úložného prostoru o rozměrech délka 2040, šířka 1530 mm (1230 mm mezi podběhy), výška 1300 mm se vejdou mimo jiné dvě europalety, respektive můžeme využít objem až 4300 litrů. Pokud se sklopí sedadlo spolujezdce vpředu, potom můžeme převážet předměty dlouhé až 2,8 metru. Přístupný je buď zadní výklopnou stěnou, nebo dvěma bočními dveřmi.

Combi má objem úložného prostoru za druhou řadou sedadel dva tisíce litrů, přičemž využitelná šířka je 1495 mm a výška 1305 mm.

Pro Van i Combi jsou k dispozici zážehový čtyřválec 1.6 (110 k) nebo vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.5 dCi s výkony 90 k nebo 110k. První je ve spojení s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, silnější pak se šestistupňovou. Právě výkonnější verzi, známou a osvědčenou z vozů Renault a Dacia jsme si vyzkoušeli v praxi.

Přední sedadla jsou dobře přístupná přes malý schůdek, z vyššího posazu za výškově stavitelným volantem je dobrý výhled do všech směrů. Jen nás v některých okamžicích trochu omezoval mohutný A-sloupek, ale to je daň za vyšší bezpečnost. Řadicí páka pěkně po ruce na výstupku středové konzoly, v zorném poli má řidič velký rychloměr, zatímco digitální otáčkoměr je součástí sdruženého přístroje, kam patří i displej, na který se zobrazuje obraz z couvací kamery. Nejdříve se nám zdál příliš malý, ale při častějším couvání jsme jeho přítomnost ocenili.

K lavici druhé řady (dělená 2/3 : 1/3) se nastupuje širokými posuvnými dveřmi, u tesovaného vozu pouze na pravé straně. Pohodlně se na ni usadí tři dospělé osoby, které si pohodlí jak v oblasti nohou, tak i hlavy jen pochvalují. Žádné stísněné prostory. Jedině by jim mohla snad vadit malá boční okna.

Přestože turbodiesel 1.5 dCi disponoval výkonem 110 k při 400é otáčkách za minutu a točivým momentem 240 Nm už ve dvou tisících, tak lze s vozem jezdit i docela svižně a k tomu levně. Bez problémů jsme se dostali pod šest litrů na sto kilometrů. Pochopitelně záleží na způsobu jízdy a na obsazení či naložení zavazadly, ale sedm litrů byste překročit neměli ani ve městě. Trochu nejistě jsme zpočátku projížděli zatáčky větší rychlostí, neboť jsme se obávali, jak se bude chovat poměrně vysoká a úzká karosérie a 14“ kola. Musíme přiznat, že se karosérie nakláněla jen minimálně a vůz se choval stabilně. Přední kola jsou zavěšena na vzpěrách McPherson, zadní na tuhé nápravě odpružené širokými listovými pery.

Nissan NV 200 můžeme mít buď v základní výbavě Acenta Premium od 461 200 Kč s motorem 1.6 s pěti sedadly (airbag řidiče, ABS + EBD, tónovaná boční skla, palubní počítač atd), nebo bohatší Tekna. V tom případě dostaneme navíc mj. dva čelní airbagy, mlhovky, manuální klimatizaci, elektricky ovládaní okna vpředu, radio s CD, centrální zamykání. Testovaný vůz měl ještě ESP, zadní parkovací kameru, inteligentní klíč. Testovaná verze ve výbavě Tekna přijde na 597 800 Kč.

Po zhruba sedmi stovkách kilometrů jsme dospěli k názoru, že si Nissan NV 200 zaslouží mezinárodní titul plným právem. Jednak za výbornou využitelnost vnitřního prostoru v poměru k délce jen 4,4 metru. Jedničku zaslouží i zpracování a jízdní vlastnosti a hospodárný provoz. A jen potvrzuje, že dodávky už zdaleka nejsou jen obyčejné užitkové dodávky, ale elegantní automobily blízké MPV.


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1461 cm³
Výkon: 81 kW (110 k) při 4400/min
Toč.moment: 240 Nm při 2000/min
Rychlost: 169 km/h
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,5/4,6/4,9 l/100 km
Rozměry: 4400 x 1695 x 1860 mm
Rozvor: 2725 mm
Celková hmotnost: 2000 kg
Pohotovostní hmotnost: 1325 kg
Cena: 597 900 Kč (1.5 dCi Tekna)




J.Lasík 24.1.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar