Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan Micra 1.2 - dynamický s třemi válci

Příští rok tomu bude už třicet, kdy se na silnicích můžeme setkávat s malými modely Micra (v Japonsku pod názvem March). Zatímco první generace se vyznačovala hranatými tvary v duchu módy osmdesátých let, tak třetí se roce 2002 už pořádně zaoblila, aby si získala přízeň hlavně něžného pohlaví.

{*4]

A nutno přiznat, že „vajíčko“ nezestárlo ani po osmi letech, kdy vloni na podzim obohatila český trh čtvrtá generace, jejíž tvary jsou sice stále kulaté,ale už trochu umírněnější. Nissan Micra byl vlastně odpovědí na Hondu Jazz, která přišla na svět o rok dříve. Zvláštností poslední generace, které si nelze nevšimnout je přední část střechy s párem prolisů ve tvaru bumerangu. Což má zvýšit hlavně tuhost střechy, snížit aerodynamický hluk. Zároveň bylo možné použít i tenčí plech, čímž se ušetřily zhruba dva kilogramy. Nad zadními sedadly naopak můžeme pozorovat průhyb střechy.
U malých automobilů se každé zvětšení vnějších rozměrů projeví hlavně v interiéru, u Micry pak na zadních sedadlech. K tomu přispělo prodloužení délky o 61 mm na 3780 mm, zatímco rozšíření o 5 mm na zanedbatelné,stejně jako snížení výšky o 15 mm. Oproti předchůdci narostla také rozvor o 20 mm na 2450 mm. Řidič i jeho spolujezdec mají vpředu prostor víc než slušný, dozadu se nyní pohodlně usadí dva cestující, ten třetí bude už trpět. Ale Micra je hlavně městské autíčko.
Z větších rozměrů profituje také zavazadlový prosto s objemem 265 litrů. po sklopení dělení zadní lavice nabídne až 605 litrů. Zadní lavice již není posuvná, jako u třetí generace, ale nový systém umožní sklopit opěradlo a následně překlopit celé sedalo dopředu. Dostaneme rovnou plochu, přičemž délka se prodlouží z 580 mm na 980 mm, při šířce 990 mm.
Komfort předních sedadel odpovídá charakteru městského vozu, multifunkční volant (nastavitelný pouze výškově) se dobře drží a jednoduché přístroje jsou dobře čitelné. Přístrojovou desku „osvěžuje“ stříbrný kruhový ovladač ventilace, jehož předností je lehká obsluha, nad ním je displej navigace.
Pro Micru je zatím k dispozici pouze atmosférický tříválec 1.2 o výkonu 80 k v kombinaci s pětistupňovou mechanickou převodovkou ( ve čtyřech stupních výbavy) nebo bezestupňovou CVT, a nyní také přeplňovaný zážehový tříválec 1.2 DIG. Příznivci dieselů si musí nechat zajít chuť.
V našem případě byl tříválec kombinován s pětistupňovou mechanickou převodovkou,m s níž si velice dobře rozumí. V průměru jezdili do šesti litrů benzinu. Ale to jsme využívali bezezbytku pružné charakteristiky tříválce, níž může mj. nízká pohotovostní hmotnost ca 940 kg. Největšího točivého momentu 110 Nm dosahuje ve 4000 otáčkách za minutu Právě dynamika atmosférického tříválce nás hodně překvapila při jízdě po dálnici i silnicích nižších tříd. Oproti třeba škodováckého tříválci 1.2 THP je rozdíl přímo propastný, Ani jsme nechtěli věřit, že máme pod kapotou jen tři válce, snad jen charakterický zvuk nás o tom ujišťoval.
Nejlevnější Micru pořídíte ve výbavě Visia za 209 900 Kč včetně šesti airbagů, systémů ABS + EBD, ale také ESP, elektrické ovládání předních oken, dálkového ovládání, posilovače řízení s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti. Výbava Acenta v kombinaci s převodovkou CVT má navíc mj. 15“ kola, elektrická zpětná zrcátka, automatickou klimatizaci. výškově nastavitelné sedalo řidiče, volant potažený kůží, radio s CD, tempomat atd.To vše v ceně 306 900 Kč. Za zadní parkovací čidla musíte připlatit 7000 Kč, za metalízu 11 000 Kč.
Čtvrtá generace Nissanu Micra rozhodně nezapře v sobě ideální automobil do města, ale můžeme s ním cestovat po vlastech českých. Najezdili jsme zhruba pět set kilometrů s velice příznivou spotřebou a rozhodně nelze říct, že by byla nějakou brzdou provozu. A cena za základní výbavu s ohledem na nabídku, je více než příznivá




Základní technické údaje

Motor: zážehový tříválec
Objem: 1198 cm³
Výkon: 59 kW (80 k ) při 6000/mim
Točivý moment: 110 Nm při 4000/min
Rychlost: 170 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,1/4,3/5,0 l/100 km
Rozměry: 3780 x 1675 x 1525 mm
Rozvor kol: 2450 mm
Zav.prostor: 265/605 l
Cena: 174 900 Kč (1.2 Accenta)


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar