Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan Micra 0.9 IG-T - úplně jiná Micra

Letos na jaře představil Nissan na českém trhu pátou generaci Nissanu Micra, která už zdaleka není tou „minimicrou“, jejíž předchozí verze nebyla už tak oblíbená, jako ta z roku 2002. Od miniautomobilu se nyní proměnila v malý automobil po všech stránkách.

Na délku povyrostla o 215 milimetrů, v rozvoru o 75 mm, zaoblené tvary ustoupily ostře řazeným a nízkým hranám a nezaměnitelná je příď se svislou maskou do V a velkým logem, ve stylu X-Trailu nebo Qashqaie. Kdybyste hledali kliky zadních dveří, tak jsou integrované do okenního rámu.

Jestliže design nové Micry upoutá na první pohled, tak v podobném duchu se nese také interiér, jehož ztvárnění nelze s předešlou generací vůbec srovnat. Určitě mu prospělo dvoubarevné provedení v té samé barvě, jako je karosérie. V nejvyšší výbavě zaujme kožený dekor s trojitými švy. To si už připadáme jako ve voze luxusnější třídy. Díky širokému nastavení volantu, podélnému i výškovému, si rychle najdete ideální pozici k řízení.
Sedadla jsou posazena trochu níž, jsou měkce polstrovaná a pohodlná. Vzadu je přes zvětšený rozvor místa poměrně málo i pro dospělé osoby. Asi výrobce nepředpokládal, že často budeme cestovat ve čtyřech, a proto je stahování oken na kličku, nikoliv elektrické, jako vpředu. Nám to vůbec nevadilo.

Zavazadlový prostor má slušný objem 300 litrů, po sklopení zadních sedadel se sice zvětší na 1004 litrů, Ale vznikne schod. Proto bychom uvítali dvojitou podlahu.
Pro výhled dozadu bychom určitě doporučili parkovací kameru.

Protože Micra využívá techniku aliance Renault-Nissan, tak můžete vybírat z pohonných jednotek Clia IV nebo Twinga, tedy mezi zážehovým atmosférickým tříválcem 1.0 o výkonu 71 k a přeplňovaným 0.9 IG-T s 90 k nebo vznětovým přeplňovaným čtyřválcem 1.5 dCi s 90 k. My jsme zvolili verzi turbo v benzinu, která by podle nás měla tvořit většinu prodejů.

Rozběh je sice pomalejší, ale ve vyšších otáčkách se už projeví jeho tah. Všechny motory se kombinují výhradně s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, automat se v tuto chvíli nenabízí. Největšího točivého momentu 140 Nm dosahuje ve 2250 otáčkách za minutu, což dokáže Micru rozjet na 175 km/h. Zatímco výkon 90 k považujeme za dostatečný, tak musíme pochválit nastavení podvozku, ke kterému nemáme nejmenší výtku.

V průměru se naše spotřeba pohybovala přes šest litrů benzinu, což je na malý automobil poměrně dost. Je jasné, že s turbodieselem budete jezdit za méně, ale zato si musíme připlatit 55 000 Kč.

Nissan Micra je nabízen v pěti výbavách od základní Visia od zajímavých 259 000 Kč za nejslabší verzi až po 374 000 Kč za silnější benzin, respektive od 314 000 Kč do 415 000 Kč u turbodieselu. Přehled výbav a možných polepů a individuálních úprav najdete na

https://www.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/cz/brochures/Pricelists/ALL_NEW_MICRA_CZ.pdf

Nissan
Micra se rozhodně mezi současnými malými automobily neztratí, hlavně zajímavým, na dnešní dobu bychom řekli až odvážným designem. Kvalita zpracování šla hodně nahoru, stejně jako úroveň palubní desky se sedmipalcovým displejem.



Základní technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový tříválec
Objem: 998 cm³
Výkon: 66 kW (90 k) při 5500/min
Točivý moment: 140 Nm při 2250/min
Rychlost: 175 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,6/3,7/4,4 l/100 km
Rozměry: 3999 x 1743 x 1455 mm
Rozvor: 2525 mm
Zavazadlový prostor: 300 l
Cena: 374 000 Kč (0.9 IG-T Tekna)



J.Lasík 2.8.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar