Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-T jen pro zkušené

Model Juke představil Nissan sice už před pěti roky, ale stále budí mezi veřejností rozruch především svými nekonvenčními tvary. Jsou tak zvláštní, že si ho nemůžete splést s jiným automobilem. Ale Japonci nezůstali jen u sériového provedení.

Nejdříve přišli s ostřejší verzí Nismo (odvozeno z divize Nissan Motorsport) a nedávno s ještě agresivnější Nismo RS, a právě tu jsme si mohli vyzkoušet v redakčním testu. Už samotné označení napovídá, že jde vyloženě o sportovní verzi, která by měla přijít do rukou jen zkušeným řidičům. Jinak se může velice lehce stát i nebezpečnou zbraní, pokud včas nenajdete jeho limit. Rozhodně je ale dobře, že výrobci ale takové „lahůdky“ nabízejí. Vůz charakterizují červená linka po obvodě, mohutný střešní spoiler, difuzor s koncovkou výfuku, červeně lakovaná zpětná zrcátka, vytažené blatníky nebo 18“ kola.

Interiér je až na pár drobností shodný s běžnou verzí, za 41 tisíc korun můžete mít kvalitní sportovní sedadla Recaro, která vám zaručí dokonalou oporu těla v zatáčkách.
Nismo RS můžete mít buď s pohonem předních kol a v kombinaci se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a samosvorným diferenciálem nebo ve verzi 4WD s bezestupňovou převodovkou X-tronic. V obou případech je pod kapotou zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.6 DIG-T s přímým vstřikováním a s cenovým rozdílem 79 000 Kč.

V našem případě šlo o „dvoukolku“, která asi také nabídne více radosti z jízdy, hlavně po technických silničkách, a to i přesto, že nastavení podvozku je až příliš tvrdé, řekli bychom vhodnější spíš pro kvalitní asfalt nebo okruhové tratě. S výkonem 218 k při 6000 otáčkách za minutu a s točivým momentem 280 Nm, který můžeme využívat od 3600 do 4800 otáček, jsme si užili hodně zábavy. V nižších otáčkách nedává o sobě moc vědět, a „probouzí“ se mezi 3500 až 4000 otáčkami, kdy neustále zrychluje. Z nuly na sto podle výrobce potřebuje sedm sekund. Neměřili jsme, ale této hodnotě věříme. Kratší zpřevodování vyžaduje častější řazení. Vzhledem k výkonu i nastavenému podvozku a hlavně i k vyššímu těžišti se v zatáčkách trochu víc naklání než jeho běžné provedení, a tak stabilizace zasahuje poměrně často.

Jak jsme se už zmínili v úvodu, verze s pohonem předních kol, je vybavena ještě samosvorným diferenciálem, který omezuje v zatáčce protáčení předního kola a řízení je tak ještě mnohem zábavnější.

Psát u Nissanu Juke Nismo RS o spotřebě asi nemá velký význam, bude záležet jen na stavu vaší peněženky. Když si už kupujete „ostrého“ Juka, potom na benzin nekoukáte. Po běžných silnicích a s nohou „při zdi“ jsme jezdili i za sedm litrů, ale při svižné jízdě se spotřeba blížila k deseti litrům. Počítejte ale, že budete častými hosty u čerpacích stanic, protože nádrž pojme jen 46 litrů benzinu.

Nejlevnější model Juke s motorem 1.6/94 k a s výbavou Visia stojí 299 000 Kč, s motorem 1.6 DIG-T/190 ve výbavě N-Connecta stojí 473 200 Kč. Vrcholné verze Nismo RS s pohonem předních kol přijde na 557 000 Kč, zatímco „čtyřkolka“ 636 000 Kč. Připlácí se za sedadla Recaro a za sadu Tech (xenony, panoramatický kamerový parkovací systém AVM, Safety Shield).

Nissan Juke Nismo RS je další pěkná hračka pro velké kluky, i když nedosahuje výkonu jako třeba Subaru WRX STi nebo Ford Focus RS. Méně zkušení řidiči jeho schopnosti asi nedocení, ale kdo má sportovní geny v krvi, ten bude nadšen. Stejně jako my.


Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1618 cm³
Výkon: 160 kW (218 k) při 6000/min
Točivý moment: 280 Nm při 3600-4800/min
Rychlost: 220 km/h
Zrychlení 0-100 km/h.7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,5/5,9/7,2 l/100 km
Rozměry: 4165 x 1770 x 1565 mm
Rozvor: 2530 mm
Zav.prostor: 354/1186 l
Cena: 557 000 Kč


J.Lasík 25.5.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar