Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mitsubishi Space Star 1.2 CVT - se zajímavou cenou

Označení Space se u Mitsubishi neobjevuje poprvé, první model se na silnicích objevil v roce 1998 a neměl vlastně konkurenci. O čtyři roky prošel automobil modernizací a vyráběl se v Holandsku až do roku 2005. Jenže tehdy nešlo o mini automobil, ale spíš velkoprostorový.

V poslední době se Mitsubishi soustředilo hlavně na kategorii SUV, zastoupené modely ASX, Eclipse Cross a Outlander. Klasický model Lancer je v nabídce spíš už jen okrajově. To byl i jeden z důvodů, proč začalo české zastoupení nabízet model Space Star, který už ale nepatří mezi prostorové, ale do kategorie mini. Nejde o vyloženou novinku, protože se vyrábí už od roku 2012 pod názvem Mirage a je určen pro méně náročné trhy.

Space Star si rozhodně neklade za cíl okouzlit zákazníky designem nebo výbavou, ale hlavně cenou. Vždyť nejlevnější verze s litrovým tříválcem o výkonu 71 k stojí 239 850 Kč, což je mezi konkurencí velice zajímavá cena.

My jsme si vyzkoušeli silnější tříválec bez přímého vstřiku 1.2 MIVEC s výkonem 80 k a točivým momentem 106 Nm ve čtyřech tisících otáčkách. Pro první seznámení jsme zvolili bezestupňovou převodovku CVT, která je o 22 000 Kč dražší než pětistupňový manuál. A dodává se jen pro nejvyšší výbavu Invite. Tříválec si s ní velice dobře rozumí, rychle se rozjíždí a to i bez turba. Průměrná spotřeba se pohybovala kolem šesti litrů benzinu. Hezky zatahuje už od nízkých otáček, jen ve vyšších je třeba přišlápnout plyn. Mitsubishi Space Star je vhodný spíš do města, a to díky i poloměru otáčení, ale bez problému jsme se s ním vydali i na delší cestu.

Ačkoliv na délku měří jen 3,7 metru, tak interiér poskytuje čtyřem cestujícím slušný prostor. Výše posazená sedadla vpředu i vzadu uvítají jistě starší cestující a navíc je z nich dobrý výhled. Sedadla, i když postrádají boční vedení, jsou pohodlná, ocenili jsme kvalitní opěrky hlavy. Volant se dobře drží, a přestože je nastavitelný jen nahoru a dolů, tak jsme si rychle našli vhodnou poloho k řízení. Jednoduché palubní desce dominuje velký a dobře čitelný rychloměr. Do středového panelu je vestavěna mj. navigace a výdechy ventilace. Většina ovladačů je na svých místech a dobře dosažitelná. Škoda, že některé páčky působí spíš staromódně. Ale účel světí prostředky.

Od zavazadlového prostoru ale nečekejte žádné zázraky, neboť objem je jen 175 litrů a to ještě 60 litrů ubírá schránka pod podlahou. Pokud ji nepotřebujete, tak se vyplatí ji vyndat. Sklopením zadních opěradel se před vámi rozprostře rovná podlaha a objem navýší na 235 litrů.

Mitsubishi Pace Star by mohlo u zákazníků bodovat hlavně cenou, hospodárným, tříválce i vnitřním prostorem. Design je věc názorů, my proti němu nic nemáme a líbí se nám i po šesti letech. V nejvyšší výbavě a s bezestupňovou převodovkou stojí necelých tři sta tisíc korun.


Přehled výbav:

https://www.mitsubishi-motors.cz/images/mod_catalog/pdf/433_1_cenik_spacestar_cz_2018-12-01_A4.pdf



Základní
technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 1193 cm³
Výkon: 59 kW (80 k) při 6000/min
Točivý moment: 106 Nm při 4000/min
Rychlost: 173 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,4/4,8/5,0 l/100 km
Rozměry: 3795 x 1665 x 1505 mm
Rozvor kol: 2450 mm
Zav.prostor: 175/235 l
Cena: 299 950 Kč (Invite 1.2 Mivec CVT)


J.Lasík 20.12.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar