Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mitsubishi Outlander - terénní kombi?

Osobních automobilů, které mohou jezdit jak po silnici, tak v terénu, přibývá jako hub po dešti. Mezi ně patří i Mitsubishi Outlander. Kam ho vlastně zařadit? Mezi kombi nebo SUV kategorie jako jsou Honda CR-V či Nissan X-trail. Asi někam mezi. Jednoduše řečeno - sportovní kombi do terénu.

Někdo si možná řekne. Vždyť Outlader není nic nového pod sluncem, zvláště potom, co byl již představen nový model. Design sice zůstal beze změny, ale zásadní změnu najdeme pod kapotou.

Přeplňovaný zážehový dvoulitr o výkonu 202 k, původem z Lanceru Evo VIII. Je uložen hluboko pod kapotou, čímž se snížilo těžiště a zvětšil prostor zvýhodňující ochranu chodců.

Outlander byl prvním modelem nové firemní strategie Mitsubishi. Stylistický koncept, jenž se dnes objevuje i na ostatních modelech, vystihuje mohutná přední partie s třemi chromovanými diamanty. Zatímco příď je řešena odvážně, bok a záď s výklopnou stěnou působí konvenčně. Pozornosti neujde střešní nosič, který unese 80 kilogramů. Zpravidla však více využíváme přeci jen zavazadlový prostor, který má objem 402 litrů. Na automobil pro volný čas možná trochu málo. Pomůžeme si jedině sklopením opěradel zadních sedadel (aniž bychom museli sundat opěrky hlavy). Tím vznikne rovná podlaha a objem se zvětší na 1049 litrů.

Cílem Mitsubishi bylo umístit Outlander někam mezi Alfu Romeo Sport Wagon a Hondu CR-V. Proto upoutá hlavně elegantním interiérem v italském stylu. V zorném poli máme dva jemně stupňované a bíle podbarvené přístroje.

Přes celou šířku se rozprostírá černě lakovaná lišta z ušlechtilého dřeva s centrálně umístěnými analogovými hodinami. Sportovní pedály mají protiskluzovou úpravu.

Krátká řadicí páka a volant se silným věncem dobře padnou do ruky, řadicí dráhy pětistupňové převodovky jsou krátké a řazení jde lehce.

S Lancerem má Outlander Turbo shodný nejen motor, ale také základní díly poháněcího ústrojí a podvozku. Systém pohonu všech kol s mezinápravovým diferenciálem a viskozní spojkou byl převzat takřka beze změny a dimenzovaný podvozek přizpůsoben civilní verzi. Díky točivému momentu 303 N.m zasprintuje na stovku za 7,7 sekundy a ručička rychloměru se zastaví teprve na 220 km/h. To však zaplatíme poměrně vysokou spotřebou. V průměru hravě přeskočí dvanáct litrů a jízdu po městě raději ani nedoporučujeme. Každého řidiče nadchne pružnost v širokém rozsahu otáček, přičemž o pověstném turboefektu ani památky. Takže i na pětku můžeme předjíždět, pokud šlápneme pořádně na plyn. U podvozku bylo třeba skloubit dohromady jízdní výkony sportovního vozu s offroadovými vlastnostmi. Vše vyřešily tužší pružiny a tlumiče, které nyní umožní sportovní projíždění zatáček bez výrazného naklánění karoserie.

Zásluhou viskozní spojky s variabilním rozdělení 50:50 mezi nápravy a světlé výšky 190 mm si Outlander poradí i se středně těžkým terénem.

Do komplikované situace by se mohl dostat v okamžiku, kdy nás nechá „ve štychu" křížení náprav (160 mm). V tu chvíli je třeba potrápit spojku, neboť Outlander nemá k dispozici žádné systémy trakce ani redukci.

Outlander rozhodně potěší skvělou dynamikou přeplňovaného benzinového dvoulitru, méně už jeho spotřebou. Pochvalu zaslouží i anatomické provedení sedadel, vpředu mají dobré boční vedení, cestující vyššího růstu mohou mít vzadu připomínku ke kratším sedákům. Jinak jsou hýčkáni bohatým prostorem.

Verze 2.0 turbo se dodává pouze v jedné výbavě (přední a boční airbagy, elektricky ovládaná okna, samočinná klimatizace, mlhovky, vyhřívání sedadel) za cenu 899 900 Kč. Kromě této nejsilnější verze jsou k mání ještě provedení ze zážehovými čtyřválci 2.0/136 k a 2.4/160 k.

Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec

Objem: 1997 cm³

Výkon: 202 k/148 kW při 5500/min

Toč.moment: 303 N.m při 3500/min

Rychlost: 220 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 7,7 s

Spotřeba

(město/mimo město/kombin): 14,1/7,6/10,0 l/100 km

Rozměry: 4545 x 1780 x 1670 mm

Rozvor: 2625 mm

Cena 899 900 Kč

Jindřich Lasík, 26.5.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar