Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV 4x4 - po všech stránkách lepší

Není to tak dlouho, co značka Mitsubishi vážně uvažovalo o odchodu z evropského trhu. Důvodem byly emise. Pak si naštěstí šéfové vše rozmysleli a dnes nabízí u nás pět modelů – Star, Colt, ASX, Eclipse Cross, letos dorazil nový Outlander a za nedlouho přibude ještě Grandis.

První generace Outlanderu se objevila v roce 2001, v roce 2013 přišel první plug-in hybrid prodávaný pět let. Pak nastala čtyřletá pausa, než ji vystřídala čtvrtá generace v roce 2021 a k nám teprve letos. Mezitím byl plug-in systém neustále vylepšován až do dnešní podoby.

V podstatě jde o unikátní systém, který tvoří zážehový čtyřválec objemu 2,4 l, jehož výkon byl zvýšen ze 128 k na 136 k při 5000 otáčkách za minutu. Pohání přední kola společně s elektromotorem o výkonu 116 k, přes jednostupňovou převodovku s fixním převodem. Druhý elektromotor o výkonu 136 k pohání v případě potřeby zadní kola. Systémový výkon dosahuje hodnoty 306 k, a to už je při jízdě znát.

Zážehový čtyřválec slouží jako generátor pro výrobu elektrické energie, teprve ve vyšší rychlostech nebo při akceleraci pohání přední kola. Prakticky po celou dobu jízdy jsou poháněna všechna čtyři kola.

V průměru se spotřeba benzinu pohybovala kolem sedmi litrů, při vybití baterie se pochopitelně zvyšuje. Při jízdě na elektrickou energii ukazoval displej mezi 19 až 20 kWh na sto kilometrů.
Pouze na elektrickou energii s baterií o kapacitě 22,7 kWh (předchozí generace 13,8 kWh) dokáže vůz za jistých okolností ujet až 85 kilometrů (dříve 55 km), v praxi zhruba šedesát. Ve městě teoreticky 113 km. Přechod z benzínu na elektriku nebo obráceně ani nepostřehnete, vše řídí počítač.

Baterii můžeme nabíjet jak střídavým proudem 3,6 kW, ale také stejnosměrným (max. 50 kW), což nebývá u hybridů obvyklé. Díky tomu ji dobijete zhruba za půl hodiny. Součástí výbavy je méně rozšířený konektor CHAdeMO. Outlander lze využít také k dobíjení externích zařízení díky elektrická zásuvce 230 V, která je v zadní části středové konzoly nebo v zavazadlovém prostoru. Dohromady dokáží dodávat výkon až 1 500 wattů, Ten se vám bude určitě hodit například, když si na střeše rozložíte stan a bude kempovat.

K testu jsme dostali zapůjčen vůz se střešní nástavbou zhruba za sedmdesát tisíc korun. Po shlédnutí instruktážního videa nám ve dvou chvíli trvalo, než jsme stan postavili. Manipulace byla trochu víc složitá, než jsme si představovali a neuměli jsme si představit, že by začalo pršet nebo se blížila tma. Nakonec se zadařilo a mohli jsme si říct- „stejně jsme dobrý“.

S Mitsubishi Outlander se můžeme vydat díky pohonu všech kol Super All-Wheel Control (S-AWC) i na nezpevněné cesty. Systém rozděluje točivý moment 203 Nm mezi nápravy, přibrzďuje jednotlivá kola a zasahuje do stabilizace. Ovladačem můžeme navolit pět režimů – Normal, Tarmac, Gravel, Snow a Mud,


S Mitsubishi Otlander se jezdí velice příjemně, ale se střešní nástavbou proniká do kabiny rušivý hluk. Už se těšíme, až budeme moci vyzkoušet Outlandera bez střešního stanu, neboť jak jsme slyšeli jízda velice tichá. Tak uvidíme. Rozhodně ale v každém případě je třeba po nastartování deaktivovat upozornění na překročení rychlosti a hodně nepříjemné zásahy do řízení při jízdě v pruzích. Nelíbilo se nám ano otravné hlídání pozornosti řidiče, ať textově nebo zvukově.


K zajímavému automobilu se ještě vrátíme.

Ceny Mitsubishi Outlanderu PHEV se pobybují v rozpětí pěti výbav od 1.287 950 Kč ( Inform) až po 1.605 450 Kč (Instyle+¨)




Motor: zážehový čtyřválec DOHC MIVEC
Objem: 2360 ccm
Výkon 100 kW (136 k) při 5 000/min
Točivý moment 203 Nm při 4 000/min
Převodovka jednostupňová s fixním převodem
Pohon 4WD S-AWC
PŘEDNÍ ELEKTROMOTOR
Synchronní s permanentním magnetem (S91)
Výkon 85 kW (116 k)
Točivý moment 255 Nm
ZADNÍ ELEKTROMOTOR
Synchronní s permanentním magnetem (YA1)
Výkon 100 kW (136 k)
Točivý moment 195 Nm
Maximální systémový výkon 225 kW (306 k)
Baterie: Lithium - iontová (LEV65)
Napětí 355 V
Kapacita 22,7 kWh
NABÍJENÍ
Běžné (Mode 2, AC, běžná domovní zásuvka) 230V/10A 10,0 h (100%)
Běžné (Mode 3, AC, nabíjecí stanice nebo Wallbox) 230V/16A 6,5 h (100 %)
Rychlé (Mode 4, DC, standard CHAdeMO) cca 32 min (80 %)
JÍZDNÍ VÝKONY A SPOTŘEBA
Rychlost 170 km/h
Maximální rychlost v EV režimu 135 km/h
Zrychlení (0-100 km/h) 7,9 s
Kombin. spotřeba (WLTP) 0,8 l/100 km
Kombin. spotřeba el.energie (WLTP) 23,4 kWh/100 km
Dojezd na plně nabitou baterii, kombinace (WLTP) 86 (84) km
Dojezd na plně nabitou baterii, město (WLTP) 113 (111) km
ROZMĚRY 4 720 x 1897 x 1746(1754) mm
Rozvor kol 2 704 mm
Světlá výška 195 (199) mm
Objem zavazadlového prostoru 495/1404 l
VLASTNOSTI V TERÉNU
Přední nájezdový úhel 18,4° (18,7°)
Zadní nájezdový úhel 22,3° (22,5°)
Přejezdový úhel 17,6° (18,0°)

Údaje v závorkách pro 3 nejvyšší výbavy


Info o vozidle

https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Mitsubishi-Outlander-PHEV-prichazi-na-cesky-trh/


katalog:

https://www.mitsubishi-motors.cz/images/mod_catalog/pdf/606_1_905935505_Katalog_novy_Outlander_PHEV.pdf


ceníky

https://www.mitsubishi-motors.cz/images/mod_catalog/pdf/605_1_154318924_Cenik_novy_Outlander_PHEV_0825.pdf



JL
20.8.2025




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar