Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mitsubishi L200 - expediční pikap si oblíbíte

Automobilových značek, které ještě dnes mají ve svém výrobním programu opravdový terénní automobil, s nímž se můžete bez obav vydat do nejtěžšího terénu, bychom napočítali na prstech jedné ruky. Mezi ně patří už více než padesát let Mitsubishi.

Ne náhodou stále vede historickou tabulku v počtu vítězství ve slavné Rallye Dakar a jak to vypadá už jejích dvanáct prvních míst asi jen těžko někdo překoná. O terénních schopnostech Pajera nebo pikapu L200 jsme se v minulosti mnohokrát přesvědčili za doby působení v časopise OffROAD.

Nyní jsme měli možnost vyzkoušet si Mitsubishi L200 v expediční úpravě, tak jak ji nabízí české zastoupení japonské značky. Nejde tedy o tovární úpravu, ale o vylepšení o doplňky renomovaných firem offroadového příslušenství.

Na pohled poznáte pikap nejen podle „afrického“ maskování, ale především díky střešnímu stanu, v němž jsme se pohodlně vyspali ve dvou. Překvapila nás i kvalitní měkká matrace. Ve složeném stavu v něm lze převážet ještě skládací hliníkový žebřík. Zatímco jeho rozdělání klikou je dílem okamžiku, složení je o něco složitější, neboť musíte neustále hlídat a zastrkávat přečnívající látku pod horní kryt než zasedne k dolnímu krytu. Chcete to trénink.

Vůz byl osazen speciálními terénními pneumatikami Nokian Rotiiva AT Rockproof a aramidovými bočnicemi, rezerva je uložena pod korbou. Podvozek a hnací ústroji je zakryté pětimilimetrovým plechem od firmy Sheriff.

V případě, že byste uvízli a vlastní silou se z nesnází nedostali, potom vám pomůže výkonný naviják Warn M8000. Můžete jej uchytit buď vpředu na speciální konzoli nebo dozadu na tažné zařízení. Zásuvky navijáků mají speciální vypínače, aby nedošlo ke zkratu a poškození při brodění.

Interiér je takřka shodný se sériovým modelem L200, nechybí navigační systém Pioneer ani nezávislé topení Webasto s dálkovým ovládáním. Odlišností je ovladač uzávěrky diferenciálu.

Pod pevnou nástavbou s uzamykateným oknem můžete kromě zavazadel upevnit už zmíněný naviják, dále kompresorovou lednici na 35 litrů s mrazákem, kempinkovou výbavu a další potřebné věci pro expedici. Uvítali bychom, kdyby byl do ložné plochby přístup ještě třeba odklápěcí přepážkou za zadními sedadly. Věci, které máte na korbě vzadu, jsou hodně špatně přístupné.

Mitsubishi L200 pohání vznětový přeplňovaný čtyřválec s proměnným časováním a zdvihem sacích ventilů. Z objemu 2,4 litru dosahuje výkonu 133 kW při 3500 otáčkách za minutu a dosahuje točivého momentu 450 Nm. Je spojen se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Hodnoty sice nejsou nijak oslnivé, ale stovku zvládne za deset sekund. V terénu má síly na rozdávání. Rozdělit ji můžete ovladačem buď jen na zadní nápravu nebo na všechna kola (automaticky) případně uzavřít „na pevno“ v poměru 50:50 s redukcí. Spotřeba u takového automobilu je pochopitelně vyšší, na silnici kolem jedenácti litrů nafty na sto kilometrů. V terénu pochopitelně ještě mnohem víc. Ale při expedici na spotřebu nehledíte.

Sériové provedení Mitsubishi L200 přijde na ca 677 000 Kč a za dodatečnou výbavu si připlatíte ca 430 000 Kč. Záleží jen na vás, co si budete přát a kolikrát do roka se s vozem vydáte do terénu.

Ceník a výbavu sériového provedení najdete na:
http://www.mitsubishi-motors.cz/modely/l200/ke-stazeni/

My
jsme s expedičním pikapem cestovali jen po vlastech českých, ale i tak jsme si ho užili.



Offroudové a outdoorové doplňky

Hardtop|74 197 Kč
Stan Maggiolina Airlander|65 000 Kč
Nezávislé topení Webasto|43 170 Kč
Kryty podvozku Sheriff|35 332 Kč
Multi-Mount|35 000 Kč
Naviják WARN M8000|31 660 Kč
Terénní pneumatiky|31 610 Kč
Air Locker uzávěrka diferenciálu|29 062 Kč
ARB lednice 35 l|23 619 Kč
Zvýšené sání|14 207 Kč
ARB vyprošťovací taška Medium RK11|10 084 Kč
Střešní nosič|8 833 Kč
ARB kompresor CKMA12 12V|8 172 Kč
Rhino-Rack markýza Sunseeker 2000|6 950 Kč
Rhino-Rack LED kit|6 050 Kč
Rhino-Rack boční díl k markýze Sunseeker 2000|3 801 Kč
ARB hliníková skládací židle Sport|1 550 Kč
ARB upevňovací sada lednice|848 Kč
CELKEM ca 430 000 Kč



Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2442 cm³
Výkon: 133 kW (154 k) při 3500/min
Točivý moment: 380 Nm při 1500-2500/min
Rychlost: 169 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,2 s
Kombin.spotřeba: 6,4 l/100 km
Rozměry: 5195 x 1785 x 1770 mm
Rozvor: 3000 m
Světlá výška 225 mm
Nájezdový úhel vpředu/vzadu: 30,0°/25,0°
Přechodový úhel: 24°
Brodivost: 600 mm
Boční náklon: 45
Cena: 677 350 Kč (Intens)



JL 8.10.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar