Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV - komfortně s třemi motory

Mitsubishi se už před lety vydalo směrem k SUV, před několika roky svůj postoj ještě upevnilo, když mezi modely ASX a Outlander umístilo ještě Eclipse Cross. Z nabídky mezitím zmizely Lancer, Pajero, zatímco Space Star a L200 zůstávají.

Že jste už někdy slyšeli o názvu Eclipse ve spojení s Mitsubishi. Nemýlíte se. Na počátku devadesátých let se objevilo dvoumístné kupé, zvláště velice oblíbené v Americe. Před několika roky se Eclipse vrátil, ale už ve spojení s názvem Cross. Tím vznikl automobil se zvětšenou světlou výškou a svažující se střechou ve stylu kupé.


Modernizovanou verzi poznáme podle nové přídě s užšími LED světlomety.Hlavní světlomety se přemístily do spodní části a získaly nový design.Určitě líbivější.Ze zadní části okna zmizel nepraktický spoiler, který rozděloval okno. Výhled je teď mnohem lepší. Charakter SUV potvrzují ochranné kryty pod předním i zadním nárazníkem.

Facelift je o 14 centimetrů delší než předchůdce, přičemž rozvor zůstal stejný 2670 milimetrů. Konstruktéři si tak vyhráli pouze s převisy a vnitřním prostorem. Řidič a spolujezdec sedí 660 mm nad zemí, vzadu dokonce 760 mm, což může vyšším postavám snižovat prostor nad hlavou díky svažující se střeše. Je asi dobře, že importér nenabízí panoramatické střešní okno, které by ubralo ještě nějaký ten milimetry.

Výhodou jsou posuvná zadní sedadla o dvacet centimetrů, díky nímž můžeme zvětšit zavazadlový prostor z 359 litrů na 471 litrů, ale v tom případě nemůže na zadních sedadlech nikdo cestovat. Po jejich sklopení objem naroste přes 1312 litrů, ale o rovné podlaze si můžeme nechat zdát

Interiér je díky materiálům velice příjemný, přístrojová deska s analogovými budíky přehledná a doplněná o 8“ dotykový displej. U dvou nižších výbav bez navigace. Zlepšila se boční opora předních sedadel v perforované kůži. Chválíme velké zadní dveře s širokým úhlem otvírání.

V zorném poli řidiče je dvojice analogových ukazatelů, doplněná o centrální digitální displej. Klasický rychloměr doplňuje siloměr, kombinovaný s otáčkoměrem. Můžeme tak pozorovat využívání elektromotorů a okamžik připojení spalovací ho motoru.
Také Mitsubishi se ale vydalo cestou elektrifikace, respektive plug-in hybridů. Po úspěšném Outlanderu se nedávno objevilo Eclipse Cross PHEV, a právě tento model jsme otestovali. Dodejme, že v nabídce ale ještě zůstává zážehový přeplňovaný čtyřválec objemu Mivec 1.5 o výkonu 163 k a s točivým momentem 250 Nm.

Eclipse Cross PHEV je zajímavý hlavně z technického hlediska. Přední a zadní kola pohánějí trakční synchronní elektromotory s permanentním magnetem. Vpředu s výkonem 72 kW a točivým momentem 137 Nm. Vzadu pak 79 kW a 195 Nm. Spolupracují se zážehovým atmosférickým čtyřválcem 2.4 MIVEC, jehož výkon byl ale snížen z 99 kW na 72 kW. Právě chybějící sílu dodávají dva elektromotory na nápravách. Systémový výkon dosahuje 138 kW .


Do rychlosti 65 km/h pohánějí všechna kola pouze elektromotory, při překročení této rychlosti se připojuje spalovací motor, přičemž ale většinou funguje jako generátor.
V první fázi do 65 km/h jedeme čistě na elektrický pohon. Baterie pohonu o kapacitě 13,8 kWh umožňuje čistě elektrický dojezd 45 km. V druhém režimu spalovací režim vyrábí elektrickou energii pro elektromotory, které pohánějí kola. To se děje do rychlosti 135 km/h. Teprve ve třetím, tzv.paralelním režimu se sepne benzinový motor (s pomocí elektromotorů), který je s koly propojen napřímo bez převodovky. Tím se nám snižuje spotřeba (v průměru jsme jezdili mezi 6 až 7 litry benzinu na 100 kilometr) a jízda je plynulá. Přepíná mezi jednotlivými režimy jsme ani nepociťovali. Terénní nerovnosti zvládnete v pohodě se světlou výškou 191 milimetrů.


Systém S-AWC s pohonem 4WD na bázi dvou elektromotorů dokáže libovolně rozdělovat hnací sílu mezi předním a zadním elektromotorem beze ztrát v převodovém ústrojí. Konstruktéři optimalizovali rozložení hmotnosti mezi nápravami a snížili těžiště vozu umístěním vysokokapacitní baterie pohonu pod podlahu přibližně uprostřed vozidla.
Hybridní Mitsubishi má skvěle nastavený podvozek. I na českých rozbitých silnicích je komfortní a žádné rázy od výtluk vás neruší. Terénní nerovnosti zvládnete v pohodě se světlou výškou 191 milimetrů. Podvozek má původ v Outlanderu, vzadu je víceprvková náprava.
Z klasické zásuvky nabijete vůz na sto procent asi za šest hodin. Menneksenem trvá asi čtyři hodiny a přes rychlonabíječku CHAdeMO se na osmdesát procent byste se měli dostat za půl hodiny. Nám to trvalo o něco déle. Dojezd lze zvyšovat rekuperací , kterou ovládáte buď pádly pod volantem nebo novým voličem jízdních režimů.

Nejlevnější verze PHEV Intense+ přijde na 949 950 Kč, druhá výbava Instyle stojí ale 1 119 950 Kč a nejvyšší Instyle+ pak ještě o 60 000 Kč víc.


Přehled výbav najdete:

https://www.mitsubishi-motors.cz/images/mod_catalog/pdf/514_1_Cenik_Eclipse-Cross-PHEV_1121.pdf


Mitsubishi
Eclipse Cross PHEV je určitě vítaným zpestřením nejvíce žádané kategorie SUV, kde je navíc konkurence velká. Rozhodně zaujme neotřelým designem s výrazným chromováním přední části, vnitřním prostorem a určitě je dobře, že se nabízí jak ve verzi s pohonem předních, tak všech kol. Jízda s hybridní technologií je zábavná.


Základní technické údaje


Motor: zážehový atmosférický čtyřválec
Objem: 2360 cm³
Výkon: 72 kW (98 k) při 4000/min
Toč.moment: 193 Nm při 2500/min
Synchronní elektromotor vpředu: 60 kW (82 k), 137 Nm
Elektromotor vzadu: 70 kW (95 k), 195 Nm
Systémový výkon: 138 kW
Kapacita akumulátoru: 13,8 kWh
Rychlost: 162 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,9 s
Spotřeba normovaná.: 2,6,7 l/100 km (jinou výrobce neudává)
Rozměry: 4545 x 1805 x 1680 mm
Rozvor kol: 2670 mm
Zav.prostor: 359_471/1312 l
Cena: 1 179 950 Kč (Instyle+)


JL 4.11.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar