Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5T CVT - SUV ve stylu kupé

Mitsubishi se už před lety vydalo směrem k SUV, nyní svůj postoj ještě upevňuje, když mezi modely ASX a Outlander umístilo ještě Eclipse Cross. V nabídce stále zůstává osobní Lancer, terénní Pajero a pikap L200.

Že jste už někdy slyšeli o názvu Eclipse ve spojení s Mitsubishi. Nemýlíte se. Na počátku devadesátých let se objevilo dvoumístné kupé, zvláště velice oblíbené v Americe. Nyní se Eclipse vrací, ale už ve spojení s názvem Cross. Tím nám vznikl automobil se zvětšenou světlou výškou a svažující se střechou ve stylu kupé.

Je o 11 centimetrů delší než ASX a o 29 cm kratší než Outlander, přičemž rozvor všech tří verzí zůstal stejný 2670 milimetrů. Konstruktéři si tak vyhráli pouze s převisy a vnitřním prostorem. Řidič a spolujezdec sedí 660 mm nad zemí, vzadu dokonce 760 mm, což může vyšším postavám snižovat prostor nad hlavou díky svažující se střeše. Je asi dobře, že importér nenabízí panoramatické střešní okno, které by ubralo ještě nějaký ten milimetry.

Zajímavým prvkem je lišta rozdělující zadní okno, proto při couvání rádi využijeme parkovací automat.

Výhodou jsou posuvná zadní sedadla, díky nímž můžeme zvětšit zavazadlový prostor z 341 litrů na 441 litrů, ale v tom případě nemůže na zadních sedadlech nikdo cestovat. Po jejich sklopení objem naroste na 1312 litrů, ale o rovné podlaze si můžeme nechat zdát. Dalších 83 litrů vznikne přikoupením tzv.organizéru za 2279 Kč pod podlahu zavazadlového prostoru.

Interiér je díky materiálům velice příjemný, přístrojová deska s analogovými budíky přehledná a doplněná o 8“ dotykový displej. Trochu zastaralé je ovládání palubního počítače za volantem. U sedadel bychom se přimlouvali o lepší podporu těla. Naopak chválíme velké zadní dveře s širokým úhlem otvírání.

V první fázi je k dispozici zatím pouze zážehový přeplňovaný čtyřválec objemu 1,5 litru o výkonu 163 k a s točivým momentem 250 Nm. Lze jej kombinovat s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou pro verze 2WD i 4WD, zatímco variátorová je k pouze pro pohon všech kol. Zájemci o vznětové motory si musí na 2.2 počkat minimálně do podzimu.
My jsme otestovali provedení s pohonem předních kol a s automatem a osmi virtuálními stupni, za který se sice připlácí 50 000 Kč, ale funguje bezvadně, stejně jako Lineartronic u Subaru. „Dvoukolku“ dnes upřednostňuje více než šedesát procent zákazníků a pokud nebydlíte v místech s delším výskytem sněhu, tak úplně postačí. Terénní nerovnosti zvládnete v pohodě se světlou výškou 183 milimetrů.

Přeplňovaný čtyřválec s hliníkovým blokem válců a proměnným časováním ventilů MIVEC velice dobře a rychle reaguje na sešlápnutí plynu, vyznačuje se dobrým zátahem už z nízkých otáček. Největší síly dosahuje od 1700 otáček a vydrží až do čtyř a půl tisíc. V průměru jsme jezdili kolem 7,5 litru benzinu na sto kilometrů, a to jak po městě, tak dálnici Praha-Hustopeče a zpátky i silničkách Vysočiny. S ručně řazenou převodovkou bude spotřeba o pár deci nižší.

Podvozek má původ v Outlanderu, vzadu je víceprvková náprava. Jízda s Eclipse Cross je pohodová, skoro až komfortní, jen v rychlých zatáčkách se naklání trochu víc, než bychom čekali.

Nejlevnější verzi Inform 2WD s manuální převodovkou pořídíte za 549 900 Kč, s bezestupňovou CVT v druhé výbavě Invite za 619 750 Kč. Provedení s pohonem všech 4WD, převodovkou CVT a v nejvyšší výbavě Intese přijde na 719 850 Kč.


Přehled výbav najdete:

http://www.mitsubishi-motors.cz/images/mod_catalog/pdf/420_1_cenik_ec_cz_2018-07-01_a4.pdf


Mitsubishi
Eclipse Sport je určitě vítaným zpestřením nejvíce žádané kategorie SUV, kde je navíc konkurence velká. Rozhodně zaujme neotřelým designem s výrazným chromováním přední části, vnitřním prostorem a určitě je dobře, že se nabízí jak ve verzi s pohonem předních, tak všech kol. Bezestupňová převodovka funguje skvěle a zážehový turbo čtyřválec poskytuje dost síly.


Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1499 cm³
Výkon: 120 kW (163 k) při 5500/min
Toč.moment: 250 Nm při 1800-4500/min
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,3 s
Spotřeba kombi.: 6,7 l/100 km (jinou výrobce neudává)
Rozměry: 4405 x 1805 x 1865 mm
Rozvor kol: 2670 mm
Zav.prostor: 424-531/1312 l
Cena: 619 750 Kč (Invite)

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar