Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mitsubishi ASX 2.2 DI-D 6AT 4WD - poprvé v automatu

Hned na úvod musíme přiznat, že nás před čtyřmi roky na autosalonech Mitsubishi ASX dvakrát moc neupoutalo. Ale už po prvních kilometrech jsme změnili názor a nejinak tomu bylo i nyní s verzí se samočinnou převodovkou.

Už se nedivíme, že si Japonci od tohoto modelu hodně slibovali, a dobře věděli proč. Proto jej nabízejí také pouze s pohonem předních kol a nikoliv jen jako 4WD. Nejdříve se prodával jako RVR v Japonsku a Austrálii, do Evropy zamířil pod zkratkou ASX aneb Active Sports Crossover.
Když se podíváme na jeho tvary i rozměry (délka 4,3 m, šířka 1,7 m, výška 1,6 m), tak musí být hned jasné, že v sobě spojují prvky SUV a MPV a trochu i hatchbacku. V podstatě ASX přebralo sedmdesát procent součástí z platformy Outlanderu druhé generace.
S novou motorizací 2,2 DI-D 6A/T dostal model ASX mj.nový design přední masky, nový tvar zadního nárazníku v souladu s přední maskou, upravenou zadní víceprvkovou nápravu,nový spodní lem HID světlometů –a také nové tlačítko ovládání pohonu všech kol AWC místo stávajícího otočného ovladače 2WD/4WD/Lock.

Vyšší pozice za volantem zaručuje dobrý a nerušený výhled, volant nastavitelný v obou osách a s koženým věncem se drží dobře. Ovladače najdeme na svých místech. Samočinnou převodovku ovládáme volicí pákou nebo i pádly pod volantem. V našem případě jsme měli k dispozici model s pohonem všech kol.

Trochu nepraktické je ovládání palubního počítače tlačítkem vlevo od „budíků“, za volantem. Mezi dvěma analogovými přístroji se zobrazuje teploměr chladicí kapaliny, palivoměr, údaje z palubního počítače a režim pohonu AWD.
Pod podlahou zavazadlového prostoru je místo rezervy přihrádka na menší předměty včetně lepicí sady. Objem zavazadlového prostoru objemu 410 litrů se díky lepicí sadě navýšil na 488 l.
Mitsubishi nabízí model ASX buď se zážehový čtyřválcem 1.6 MIVEC o výkonu 86 kW (117 k), určený ale pouze pro verzi s pohonem předních kol nebo se vznětovým 1.8 DI-D o výkonu 110 kW (150 k) a také s novým 2.2 DI-D s výkonem 150 k. Silný motor, převzatý z Outlanderu a automat Mitsubishi ASX dlouho chyběly.

Právě posledně jmenovaný se dodává výhradně s novou samočinnou převodovkou a s pohonem všech kol. Celohliníkový čtyřválcový vznětový motor s rozvodem ventilů DOHC 16V a přímým vstřikováním paliva (common rail) a s nízkým dopadem na životní prostředí (Euro 5) se vyznačuje jedním z nejnižších kompresních poměrů (14,9:1) . Výkonem 150 k je na úrovni benzinové 1.8, ale rozhodně potěší plochou výkonovou křivkou a nižší spotřebou. Při svižné jízdě jsme nepřekročili prakticky 6,5 litru na sto kilometrů.
Novou šestistupňovou převodovku INVECS (Inteligentní a inovativní elektronický systém řízení vozidla – patent Mitsubishi) charakterizuje mj. rozšířená funkce uzamčení hydrodynamického měniče, režimy řazení „Ds“ (automatické řazení stupňů 1 až 5) a „L“ (automatické řazení stupňů 1 až 2 – pro jízdu v kopcovitém terénu nebo tažení přívěsu).

Všechna kola jsou nezávisle zavěšena, vpředu na vzpěrách McPherson, vzadu je víceprvkové uspořádání s vlečným ramenem. Upravena byla také tuhost pružin a tloušťka stabilizátorů.
Testovaná verze 2.2 se dodává ve dvou nejvyšších výbavách Intense nebo Instyle+. V základní výbavě nejlevnějšího modelu 1.6 Inform za 369 000 Kč (akční cena) je mj.sedm airbagů, systémy ABS, stabilizační systém ASC, brzdový asistent EBA, asistent rozjezdu v kopci HSA, automatická klimatizace, palubní počítač, elektrické ovládání oken, i vnějších zrcátek s vyhříváním, výškově a podélně nastavitelný volant atd.
Testovaná verze ve výbavě Intense měla navíc mj.funkci denního svícení, tempomat, středovou loketní opěrku vzadu, kožený multifunkční volant a kožená hlavice řadicí páky, mlhovky, chromovaný lem masky chladiče i koncovky výfuku. To vše za akční cenu 630 000 Kč. Ale s doplňky jako textilními koberci, ochranou nákladové hrany, spodním krytem předního i zadního nárazníku, metalízou, kryty zrcátek, spodními lemy dveří, lištou pátých dveří se navýší ještě o 45 000 Kč.
Úloha Mitsubishi ASX prosadit se na trhu není jednoduchá, protože konkurence je v tomto segmentu hodně velká. O místo zápasí třeba se Škodou Yeti, Hyundaiem ix35, Nissanem Qashqai nebo Kiou Sportage atd.

Bezpochyby jde o jedno z nejvydařenějších Mitsubishi (když nepočítáme Lancer Evo) za poslední roky. Modernizovaná verze ASX s turbodiesem 2.2 Di-D potěší jak designem, tak prostorem na zadních sedadlech i velice příznivou spotřebou.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2268 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 3500/min
Točivý moment: 360 N.m při 1500-2750/min
Rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,8s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,1/5,1/5,8 l/100 km
Rozměry: 4295 x 1770 x 1615 mm
Rozvor: 2670 mm
Rozchod: 1525/1525 mm
Zavazadlový prostor: 442/488 -1219 l
Nájezdový úhel p/z: 19,5º/31º
Přechodový úhe: 18º
Světlá výška: 195 mm
Brodivost :400 mm při 10 km/h
Cena: 630 000 Kč (2.2 DI-D 6AT Intense)



J.Lasík, 10.6.2014





























Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar