Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mitsubishi ASX 2.0 2WD - potěší a nezklame

V roce 2010 přišlo Mitsubishi s novým modelem ASX a hodně si od něj slibovali. Dobře věděli proč. Ačkoliv má značka dlouholeté zkušenosti s pohonem všech kol, tak ASX nabízejí také s pohonem předních kol.

Když se podíváme na jeho tvary i rozměry (délka 4,3 m, šířka 1,7 m, výška 1,6 m), tak musí být hned jasné, že v sobě spojují prvky SUV a MPV a trochu i hatchbacku. V podstatě ASX přebralo sedmdesát procent součástí z platformy Outlanderu druhé generace. Devět let na jednu generaci osobního automobilu je dost, ale mezitím prošla dvěma většími modernizacemi. První v roce 2017, druhá na sklonku loňského roku. Při první se délka prodloužila o 60 mm na 4355 mm, ale vzhledem, k tomu, že rozvor zůstal stejný 2670 mm, tak uvnitř je stejně místa jako dřív.

Nyní zůstaly rozměry stejné, pouze se změnila přední maska osazená chromovanými lamelami a společně s novou kapotou dodává vozu robustnější vzhled. Zajímavým prvkem jsou směrovky a mlhovky (LED) usazené do jednoho rámečku v rozích karosérie. Trochu nezvyklé, ale nám se líbí. Záď dostala modifikovaný nárazník a jiné svítilny.

V interiéru se modernizace projevila viditelně pouze ve středovém panelu, který dostal 8“ displej místo 7“. Je součástí vyšší výbavy, ale nezahrnuje navigaci. Jinak nic nového.
Vyšší pozice za volantem zaručuje dobrý a nerušený výhled, volant nastavitelný v obou osách a s koženým věncem se drží dobře. Ovladače najdeme na svých místech. Trochu nepraktické je stále ovládání palubního počítače tlačítkem vlevo od „budíků“, za volantem. Mezi dvěma analogovými přístroji se zobrazuje teploměr chladicí kapaliny, palivoměr a údaje z palubního počítače.

Pod podlahou zavazadlového prostoru je místo rezervy přihrádka na menší předměty včetně lepicí sady. S příplatkovou sadou se objem zvětší z 410 litrů na 488 litrů. Po sklopení opěradel zadních sedadel se navýší na 1219 litrů. Mezi podběhy je široký jeden metr, dlouhý 82 cm a vysoký 61 cm.

Mitsubishi nabízí model ASX pouze s novým atmosférickým zážehový čtyřválcem 2.0, který nahradil předchozí 1.6 MIVEC. S proměnným časováním ventilů SmartMIVEC a nepřímým vstřikováním dosahuje výkonu 110 kW (150 k) při 6000 otáčkách za minutu. Točivý moment 195 Nm vrcholí ve 4000/min. Nečekejte žádný převratný zátah, ale největší sílu ucítíte ve středních otáčkách. Je spojen s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, u která nám v jistých chvílích chyběla šestka. Pět stupňů dnes najdeme už jen zřídka. Můžete mít také automat CVT nebo verzi s pohonem všech kol.

Po ujetí asi osmi stovek kilometrů jsme dospěli k názoru, že kdo vyloženě nepotřebuje „čtyřkolku“, potom je verze 2WD ideální volbou. V průměru se naše spotřeba pohybovala do sedmi litrů benzinu na sto kilometrů.

Všechna kola jsou nezávisle zavěšena, vpředu na vzpěrách McPherson, vzadu je víceprvkové uspořádání s vlečným ramenem. Upravena byla také tuhost pružin a tloušťka stabilizátorů.
V základní výbavě nejlevnějšího modelu je mj.sedm airbagů, systémy ABS, stabilizační systém ASC, brzdový asistent EBA, asistent rozjezdu v kopci HSA, automatická klimatizace, palubní počítač, elektrické ovládání oken, i vnějších zrcátek s vyhříváním, výškově a podélně nastavitelný volant atd.

Přehled výbav najdete:
https://www.mitsubishi-motors.cz/images/mod_catalog/pdf/472_1_Cenik_ASX_07012020.pdf

Úloha
Mitsubishi ASX prosadit se na trhu není jednoduchá, protože konkurence je v tomto segmentu hodně velká. Ale jak můžeme sledovat na silnicích, tak je v poslední době jej vídáme na našich silnicích poměrně dost. Modernizovaná verze ASX se zážehovým dvoulitrem potěší jak designem, tak velice příznivou spotřebou.

Nejlevnější ASX v základní výbavě Inform (2WD) stojí 415 000 Kč, za druhou výbavu Invite zaplatíte 444 850 Kč a nejvyšší Intense přijde na 529 850 Kč. Ve verzi 4WD a s převodovkou CVT pak necelých 600 000 Kč.






Základní technické údaje

Motor: zážehový atmosférický čtyřválec
Objem: 1998 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 6000/min
Točivý moment: 195 N.m při 4000/min
Rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,7/5,7/6,7 l/100 km
Rozměry: 4365 x 1770 x 1640 mm
Rozvor: 2670 mm
Rozchod: 1525/1525 mm
Zavazadlový prostor:
Světlá výška: 190 mm
Cena: 444 850 Kč

J.Lasík 24.1.2020













Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar