Mitsubishi ASX 1.3 DI-T Mild Hybrid - modernizace se vyplatila
V roce 2010 přišlo Mitsubishi s novým modelem ASX a hodně si od něj slibovalo. Dobře věděli proč. Ačkoliv má značka dlouholeté zkušenosti s pohonem všech kol, tak ASX bylo a je nabízeno jen s pohonem předních kol. Nedávno prošel model ASX modernizací.
Mitsubishi ASX kombinuje v sobě prvky pseudo SUV (velká 17“ až18“ kola, světlá výška 170 mm, ochrana spodní části) s velkoprostorovým MPV (posuvná lavice, variabilita vnitřního prostoru, úložné prostory). K tomu přidává výšku 1576 mm a díky poloměru otáčení 10,2 metru se neztratí ani ve městě. Díky velké světlé výšce a designu nárazníků bychom jej mohli zařadit, když to trochu přeženeme, mezi terénní automobily, ale k tomu mu chybí pohon všech kol. Výrobce o něm neuvažuje a nemá ani důvod.
Design zvýrazňují přední a zadní kryt nárazníku, černý ochranný pás ve spodní částí karoserie, hluboké prolisy na kapotě, podběhy kol a střešní lišty. Svažující se střecha dodává vozu na dynamičnosti.
Přístrojová deska je takřka stejná jako v Capturu, včetně volantu a ovladačů. Většina funkcí se ovládá přes dotykový displej o velikosti takřka 10 palců u nejvyšší výbavy, u nižší výbavy deset palců, ale stačí. Také Mitsubishi zůstalo věrné klasickým kulatým ovladačům, jako v případě ventilace nebo klavírním tlačítkům. Ty najdeme nad ventilací a slouží např. k vyhřívání sedadel, parkovacího automatu. V mrazivém počasí jsme ocenili vyhřívání volantu.
Byli jsme rádi za možnost vypnutí asistent sledování rychlosti a jízdy v pruzích. Oba dokáží dost nepříjemně „zasahovat“ do řízení. Stačí jedno stisknutí tlačítka vlevo od volantu a máte pokoj. Po každém vypnutí ale musíte tlačítko aktivovat dvojitým stisknutím.
Zadní lavici můžeme posouvat o 160 mm, ale pouze vcelku, což je malá nevýhoda a na zadní sedadlo si už nikdo nesedne. Na druhou stranu se potěší zvětšení zavazadlového prostoru z 422 až 536 l a po sklopení opěradla získáme rovnou podlahu a objem se zvětší na 1275 litrů. Naopak výhodou je v sérii dodávaná dvojitá podlaha od druhé výbavy.
Zatímco předchozí ASX nabízelo pouze zážehový dvoulitr, tak nová platforma umožňuje zástavbu tří pohonných jednotek. V nabídce je zážehový tříválec 1.0 MPI-T (91 k) a přeplňovaný čtyřválec mild-hybrid 1.3 ve verzích 140 k a 158 k a končí u 1.6 full-hybridu (143 k). Z nabídky celkem logicky zmizel 1.6 plug-in hybrid (159 k).
Přeplňovaný benzínový motor 1,3 litru DI-T s přímým vstřikováním paliva a integrovaným mild-hybridním systémem používá startér/generátor energie s řemenovým pohonem ve spojení s 12V lithium-iontovou baterií. Výhodou je možnost rekuperace energie při zpomalování a brzdění.
Pohon může být spojen buď se šestistupňovou manuální převodovkou, jako v našem případě nebo se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem (7DCT).
První test jsme absolvovali se slabší verzí a ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou disponuje výkonem 103 kW (140 k) při 6000 otáčkách za minutu a točivým momentem 260 Nm v rozmezí 1750 až 3500/min. Průměrná spotřeba se pohybovala kolem 6,5 litru benzinu na sto kilometrů. V nižších otáčkách sice žádnou převratnou dynamikou neoplývá, ale kolem dvou tisíc se „probudí“ a jízda je zábavná v celém rozsahu středních otáček.
V druhém případě jsme si vyzkoušeli silnější „mild-hybrid“, tedy s výkonem 158 k a s točivým momentem 270 Nm s využitím už od 1800 až do 3250 otáček za minutu. To se projevilo především na svižnější jízdy, respektive na zrychlení z nuly na stovku za 8,5 sekundy. Spotřeba se pohybovala v průměru kolem sedmi litrů.
Mild-hybridní technologii tvoří elektromotor o výkonu 3,6 kW, který pracuje s napětím 12 V a baterie s kapacitou 0,13 kWh uložená pod sedadlem spolujezdce. Startér-generátor je spojen s motorem řemenem. Baterka není na rozdíl od Renaultů tak velká a ani při jízdě nepostřehnete, že spalovacímu motoru pomáhá v určitých momentem (například při zrychlená nebo v koloně) elektromotor a baterie 12 V,
Nejlevnější litrové ASX s výkonem 91 k a základní výbavě Inform můžete mít za 479 850 Kč. Ceny verzí „jedna tři“ se pohybují od 548 850 Kč s manuálem, resp. od 599 850 Kč s automatem a v druhé výbavě Invite + Testované provedení s výbavou Instyle přijde na 729 850 Kč.
Mitsubishi ASX, ve kterém sice mnozí hned vidí Renault Captur, ale svůj líbivý designe nezapře, musí o svoje místo v segmentu malých SUV bojovat, ale jak jsme se přesvědčili, rozhodně není bez šance.
Popis vozu
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Mitsubishi-prezentuje-modernizovany-ASX/
Testovaný model ASX s výkonem 158 k byl v nejvyšší výbavě Instyle za…Kč. Kromě vestavěné navigace od Google, která funguje rychle, zahrnuje mj.panoramatické střešní okno, sledování mrtvého úhlu, sledování dopravy při couvání, 360 stupňovou kameru, kožená sedadla, vpředu vyhřívaná včetně čelního skla atd.
Přehled výbav
https://www.mitsubishi-motors.cz/images/mod_catalog/pdf/597_1_442588863_Cenik_noveASX_0225.pdf
Stručné technické údaje
Motor zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1332 cm³
Výkon: 116 kW (158 k) při 5500-6000/min
Točivý moment: 270 Nm při 1800-3250/min
Mild-hybrid: 3,6 kW, 12V napětí, aku 0,13 kWh
Převodovka: samočinná sedmistupňová
Rozměry: 4227 x 1797 x 1567 mm
Rozvor kol: 2639 mm
Zav.prostor: 422-536/1275 l
Rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,5 s
Kombin.spotřeba: 5, 8 l/100 km
Cena:729 850 Kč (1.3/158 k Instyle)
JL 16.5.2025
Design zvýrazňují přední a zadní kryt nárazníku, černý ochranný pás ve spodní částí karoserie, hluboké prolisy na kapotě, podběhy kol a střešní lišty. Svažující se střecha dodává vozu na dynamičnosti.
Přístrojová deska je takřka stejná jako v Capturu, včetně volantu a ovladačů. Většina funkcí se ovládá přes dotykový displej o velikosti takřka 10 palců u nejvyšší výbavy, u nižší výbavy deset palců, ale stačí. Také Mitsubishi zůstalo věrné klasickým kulatým ovladačům, jako v případě ventilace nebo klavírním tlačítkům. Ty najdeme nad ventilací a slouží např. k vyhřívání sedadel, parkovacího automatu. V mrazivém počasí jsme ocenili vyhřívání volantu.
Byli jsme rádi za možnost vypnutí asistent sledování rychlosti a jízdy v pruzích. Oba dokáží dost nepříjemně „zasahovat“ do řízení. Stačí jedno stisknutí tlačítka vlevo od volantu a máte pokoj. Po každém vypnutí ale musíte tlačítko aktivovat dvojitým stisknutím.
Zadní lavici můžeme posouvat o 160 mm, ale pouze vcelku, což je malá nevýhoda a na zadní sedadlo si už nikdo nesedne. Na druhou stranu se potěší zvětšení zavazadlového prostoru z 422 až 536 l a po sklopení opěradla získáme rovnou podlahu a objem se zvětší na 1275 litrů. Naopak výhodou je v sérii dodávaná dvojitá podlaha od druhé výbavy.
Zatímco předchozí ASX nabízelo pouze zážehový dvoulitr, tak nová platforma umožňuje zástavbu tří pohonných jednotek. V nabídce je zážehový tříválec 1.0 MPI-T (91 k) a přeplňovaný čtyřválec mild-hybrid 1.3 ve verzích 140 k a 158 k a končí u 1.6 full-hybridu (143 k). Z nabídky celkem logicky zmizel 1.6 plug-in hybrid (159 k).
Přeplňovaný benzínový motor 1,3 litru DI-T s přímým vstřikováním paliva a integrovaným mild-hybridním systémem používá startér/generátor energie s řemenovým pohonem ve spojení s 12V lithium-iontovou baterií. Výhodou je možnost rekuperace energie při zpomalování a brzdění.
Pohon může být spojen buď se šestistupňovou manuální převodovkou, jako v našem případě nebo se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem (7DCT).
První test jsme absolvovali se slabší verzí a ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou disponuje výkonem 103 kW (140 k) při 6000 otáčkách za minutu a točivým momentem 260 Nm v rozmezí 1750 až 3500/min. Průměrná spotřeba se pohybovala kolem 6,5 litru benzinu na sto kilometrů. V nižších otáčkách sice žádnou převratnou dynamikou neoplývá, ale kolem dvou tisíc se „probudí“ a jízda je zábavná v celém rozsahu středních otáček.
V druhém případě jsme si vyzkoušeli silnější „mild-hybrid“, tedy s výkonem 158 k a s točivým momentem 270 Nm s využitím už od 1800 až do 3250 otáček za minutu. To se projevilo především na svižnější jízdy, respektive na zrychlení z nuly na stovku za 8,5 sekundy. Spotřeba se pohybovala v průměru kolem sedmi litrů.
Mild-hybridní technologii tvoří elektromotor o výkonu 3,6 kW, který pracuje s napětím 12 V a baterie s kapacitou 0,13 kWh uložená pod sedadlem spolujezdce. Startér-generátor je spojen s motorem řemenem. Baterka není na rozdíl od Renaultů tak velká a ani při jízdě nepostřehnete, že spalovacímu motoru pomáhá v určitých momentem (například při zrychlená nebo v koloně) elektromotor a baterie 12 V,
Nejlevnější litrové ASX s výkonem 91 k a základní výbavě Inform můžete mít za 479 850 Kč. Ceny verzí „jedna tři“ se pohybují od 548 850 Kč s manuálem, resp. od 599 850 Kč s automatem a v druhé výbavě Invite + Testované provedení s výbavou Instyle přijde na 729 850 Kč.
Mitsubishi ASX, ve kterém sice mnozí hned vidí Renault Captur, ale svůj líbivý designe nezapře, musí o svoje místo v segmentu malých SUV bojovat, ale jak jsme se přesvědčili, rozhodně není bez šance.
Popis vozu
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Mitsubishi-prezentuje-modernizovany-ASX/
Testovaný model ASX s výkonem 158 k byl v nejvyšší výbavě Instyle za…Kč. Kromě vestavěné navigace od Google, která funguje rychle, zahrnuje mj.panoramatické střešní okno, sledování mrtvého úhlu, sledování dopravy při couvání, 360 stupňovou kameru, kožená sedadla, vpředu vyhřívaná včetně čelního skla atd.
Přehled výbav
https://www.mitsubishi-motors.cz/images/mod_catalog/pdf/597_1_442588863_Cenik_noveASX_0225.pdf
Stručné technické údaje
Motor zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1332 cm³
Výkon: 116 kW (158 k) při 5500-6000/min
Točivý moment: 270 Nm při 1800-3250/min
Mild-hybrid: 3,6 kW, 12V napětí, aku 0,13 kWh
Převodovka: samočinná sedmistupňová
Rozměry: 4227 x 1797 x 1567 mm
Rozvor kol: 2639 mm
Zav.prostor: 422-536/1275 l
Rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,5 s
Kombin.spotřeba: 5, 8 l/100 km
Cena:729 850 Kč (1.3/158 k Instyle)
JL 16.5.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout