Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mitsubishi ASX 1.3 DI-T Mild Hybrid - dobrá volba

V roce 2010 přišlo Mitsubishi s novým modelem ASX a hodně si od něj slibovalo. Dobře věděli proč. Ačkoliv má značka dlouholeté zkušenosti s pohonem všech kol, tak ASX bylo a je nabízeno tehdy také s pohonem předních kol.

Mitsubishi ASX kombinuje v sobě prvky pseudo SUV (velká 17“ až18“ kola, světlá výška 170 mm, ochrana spodní části) s velkoprostorovým MPV (posuvná lavice, variabilita vnitřního prostoru, úložné prostory). K tomu přidává výšku 1576 mm a díky poloměru otáčení 10,2 metru se neztratí ani ve městě. Díky velké světlé výšce a designu nárazníků bychom jej mohli zařadit, když to trochu přeženeme, mezi terénní automobily, ale k tomu mu chybí pohon všech kol. Výrobce o něm neuvažuje a nemá ani důvod.
Design zvýrazňují přední a zadní kryt nárazníku, černý ochranný pás ve spodní částí karoserie, hluboké prolisy na kapotě, podběhy kol a střešní lišty. Svažující se střecha dodává vozu na dynamičnosti.


Přístrojová deska je takřka stejná jako v Capturu, včetně volantu a ovladačů. Většina funkcí se ovládá přes dotykový displej o velikosti takřka 10 palců u nejvyšší výbavy. Renault zůstal věrný klasickým kulatým ovladačům, jako v případě ventilace nebo klavírním tlačítkům. Ty najdeme nad ventilací a slouží např. k vyhřívání sedadel, parkovacího automatu.


Zadní lavici můžeme posouvat o 160 mm, ale pouze vcelku, což je malá nevýhoda a na zadní sedadlo si už nikdo nesedne. Na druhou stranu se potěší zvětšení zavazadlového prostoru z 422 až 536 l na 1275 litrů. Naopak výhodou je v sérii dodávaná dvojitá podlaha od druhé výbavy.


Nové Mitsubishi ASX se oproti minulé generaci zmenšilo, na délku o 138 mm, na šířku – 13 mm, na výšku – 64 mm a v rozvoru o 31 mm. Díky tomu a novým technologiím je o 160 kilogramů lehčí.
Zatímco předchozí ASX nabízelo pouze zážehový dvoulitr, tak nová platforma umožňuje zástavbu dvou pohonných jednotek. V nabídce je zážehový tříválec 1.0 MPI-T (91 k) a přeplňovaný čtyřválec mild-hybrid 1.3 ve verzích 140 k a 158 k. a končí u 1.6 full-hybridu (143 k), resp. 1.6 plug-in hybridu (159 k).

My jsme zvolili silnější mild-hybrid, to znamená s výkonem 158 k v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem (slabší je pouze s mechanickou převodovkou). Díky točivému momentu 270 Nm při 1800 otáčkách je velice pružný a reaguje rychle. Spotřeba, kterou může nepatrně snižovat tzv. plachtěním, se pohybovala kolem 6,5 litrů benzinu.


Mild-hybridní technologii tvoří elektromotor o výkonu 3,6 kW, který pracuje s napětím 12 V a baterie s kapacitou 0,13 kWh uložená pod sedadlem spolujezdce. Startér-generátor je spojen s motorem řemenem.


Můžete vybírat ze čtyř výbav a dvou podvýbav, silnější - jedna trojka je k dispozici od třetí výbavy Intense za 498 960 Kč (verze 140 k), resp čtvrté výbavy Intense za 557 960 Kč s převodovkou 7DCT. Nejvyšší výbava Instyle přijde na 639 960 Kč a za zahrnuje prakticky všechno. Nejlevnější litrové ASXs výkonem91 k a základní výbavě Inform můžete mít za 484 960 Kč.


Mitsubishi ASX, ve kterém sice mnozí hned vidí Renault Captur musí o svoje místo v segmentu malých SUV bojovat, ale jak jsme se přesvědčili, rozhodně není bez šance.


https://www.nove-asx.cz/data/2024/03/11/11/cenik_asx_0324_v2.pdf



Stručné
technické údaje


Motor zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1333 cm³
Výkon: 116 kW (158 k) při 5500/min
Točivý moment: 270 Nm při 1800-3750/min
Mild-hybrid: 3,6 kW, 12V napětí, aku 0,13 kWh
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková
Rozměry: 4227 x 1797 x 1576 mm
Rozvor kol: 2639 mm
Zav.prostor: 422-536/1275 l
Rychlost: 204 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,5 s
Kombin.spotřeba: 5, 8 l/100 km
Cena: 639 960 Kč (1.3 Mild-hybrid Instyle)



JL 26.3.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar