Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mercedes Benz 200 DCi - nafta nebo CNG?

Německá automobilka Mercedes Benz nabízí pro model B jednak klasické pohonné jednotky, ale také verze elektrické nebo na zemní plyn CNG. Tu jsme nedávno vyzkoušeli (viz Test), a tak jsme mohli porovnávat s typem 200 CDi. Jestli je lepší CNG nebo nafta?

Mercedes Benz B se vyrábí letos už deset let a za tu dobu prošel několika inovacemi, naposledy letos na jaře. Jestli lze ale vůbec mluvit o faceliftu, protože změny v exteriéru nebo interiéru pozná snad jen odborník a to ještě, když bude mít oba vozy vedle sebe. Ale proč dělat nějaké zásadní změny v designu, když je stále moderní. Jiné jsou jen přepracované přední nárazníky a také přední a zadní světlomety, které mohou být nyní osazeny i diodami i pro denní svícení.

Uvnitř je snad nová jen grafika palubních přístrojů s pevným displejem a ovladače palubního počítače a radia včetně rozmístění na volantu. Hodně chválíme tvar sedadel a prostor pro čtyři cestující. Pokud pojedete v pěti, tak prostřední zadní sedadlo je tvrdší a vyvýšené a na dlouhé cesty ho příliš nedoporučujeme.
Zavazadlový prostor o slušném objemu 488 litrů je dobře přístupný pátými dveřmi. Jednoduchým sklopením zadních opěradel jej můžeme zvětšit na 1547 litrů, včetně dvojité podlahy, kterou u CNG musíte oželet.

Vybírat můžete z pěti zážehových čtyřválců s výkonovým rozpětím od 102 k do 177 k nebo ze čtyř vznětových od 90 k do 177 k. Jak je vidět, nabídka je opravdu pestrá a k tomu ještě verze na CNG nebo elektrická za milion korun.

My jsme zvolili turbodmychadlem přeplňovaný vznětový čtyřválec 200CDi s výkonem 136 k, kterého dosahuje v rozmezí 3400 až 4400 otáček za minutu. Točivý moment 300 Nm můžeme využívat v hodně širokém spektru od 1400 do 3000 otáček.
Přestože je Mercedes Benz Třídy B poměrně vyšší stavby (1,7 m),tak se v zatáčkách nenaklání a podvozek představuje dobrý kompromis mezi sportovním a komfortním nastavením.

V našem případě byl kombinován se sedmistupňovou samočinnou převodovkou, která při klidné jízdě volí stupně hladce, aniž byste něco zpozorovali. Můžeme využívat také režimy Eco nebo Sport, případně sekvenční řazení. My bychom uvítali spíš nějaký „normální“ režim, něco mezi Eco a Sport. Ale po ujetí tisícovky kilometrů si zvyknete a spíš jsme dávali přednost řazení Sport.

Průměrná spotřeba nám při svižnějších jízdách vycházela do šesti litrů nafty na sto kilometrů, což považujeme na automat slušné, byť je hodnota hodně vzdálená udávané výrobcem.

U verze CNG jsme v průměru jezdili při běžné jízdě, kdy neproudí do válců příliš mnoho paliva, kolem 4,5 kg až 5 kg CNG na sto kilometrů, u benzinu se spotřeba pohybuje kolem sedmi litrů. V našem případě byla pohonná jednotka kombinována se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, ale můžete mít i sedmistupňový automat.

Jestli se Mercedes Benz na CNG vyplatí, nebo dáte přednost dieselu, si musí spočítat každý sám. Na zemní plyn při uváděné reálné spotřebě a ceně, která se pohybuje v rozmezí od 25 Kč do 28 Kč za jeden kilogram, ujedete zhruba 300 až 350 kilometrů. Za vůz zaplatíte 715 100 Kč, zatímco nejlevnější vznětová verze B 160 stojí 555 000 Kč a testovaná B200 Cdi pak 700 590 Kč. Takže nezbývá nic jiného, než si vzít tužku a spočítat, kolik kilometrů najezdíte.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2143 cm³
Výkon: 100 kW (136 k) při 3400-4400/min
Točivý moment: 300 Nm při 1400-3000/min
Rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,9/3,8/4,2 l/100 km
Rozměry: 4393 x 1786 x 1557 mm
Rozvor:2699 mm
Zav.prostor: 488/1547 l
Cena: 700 590 Kč





J.Lasík 13.8.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar