Mitsubishi L200 Double Cab Long - prodloužená klasika
Užitkové pikapy se nejlépe prodávají v Thajsku, Severní Americe, ale třeba už i ve Spojených Arabských emirátech, zato v Evropě jsou nejvíce oblíbené třeba v Itálii nebo v Turecku. Nejlepšími prodejními úspěchy se může pochlubit kvarteto Mitsubishi L200, Nissan Navara, Ford Ranger a Toyota Hilux.
Až dosud existoval model Mitsubishi L200 jako dvoumístný Single Cab (5040 mm), čtyřmístný Club Cab (5115 mm) nebo pětimístný čtyřdveřový double Cab (5075), které se liší hlavně délkou, když výška i šířka je u všech prakticky stejná. K nim přibyla ještě prodloužená verze Double Cab Long s délkou 5180 mm, zatímco rozvor 3000 mm zůstal. S délkou narostla také velikost ložné plochy na 1505 x 1470/1085 mm (mezi podběhy), takže můžeme bez obav naložit třeba i větší čtyřkolku. Délka korby je oproti běžné verzi o 180 mm delší.
Pikap může mít pohánět přeplňovaný vznětový čtyřválec 2.5 DI-D o výkonu 100 kW (136 k) a točivém momentu 314 Nm při 2000/min. Kdo chce víc, ten si může objednat kit Ralli Tronic Powe Pack (za 30 000 Kč) na zvýšení výkonu, čímž se dostane na 131 kW (178 k) při 4000/min. Točivý moment se vyšplhá až na 400 Nm při 2000/min. Jak na největší rychlosti 179 km/h, tak i dynamice, kdy prázdný dokáže zvládnout sprint z nuly na stovku za 11,6 se, pochopitelně s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Chvílemi bychom však uvítali i „šestku“. Spotřeba se kupodivu pohybovala zhruba na stejné úrovni, jako u slabšího provedení, v kombinovaném provozu něco přes devět litrů nafty na sto kilometrů.
Jako první vůz této kategorie má stálý pohon všech kol s elektronickou regulací prokluzu. Testovaná verze Intense byla vybavena vyspělým elektronicky řízeným pohonem všech kol Super Select, převzatým z Pajera. Umožní nám dravější rozjezd a v zatáčkách se nemusíme obávat, že by „šla“ korba do smyku. Díky němu můžeme volit mezi zadním pohonem a 4WD do 100 km/h.
Po suchým silnicích nám nic nebránilo, abychom využili pouze režim 2H s jednou poháněnou nápravou. Na mokru si přiřadíme raději režim 4H, kdy mezinápravový diferenciál rovnoměrně dělí točivý moment mezi přední a zadní nápravu podle jejich prokluzu. Hned jsme se cítili bezpečněji, zvláště, když výkon byl takřka 180 k.
Pokud dáme páku pohonu všech kol do polohy 4HIC, potom se uzavře mezinápravový diferenciál a výkon rovnoměrně přenáší mezi přední a zadní kola, čímž se zlepšuje ovladatelnost na hrbolatých silnicích nebo třeba v písku. Mezinápravový difernciál musíme však uzavřít v klidu, stejně jako když chceme aktivovat redukci. Nejtěžší úseky jsme projížděli s režimem 4LLC, respektive s redukovaným pohonem 4WD s uzavřeným mezinápravovým diferenciálem. Je vhodný také třeba pro sjíždění prudkých svahů při nízké rychlosti nebo v blátě, sněhu a překonávání obtížných překážek.
Interiér pětimístné verze si rozhodně nezadá s osobním automobilem, a pokud bychom neseděli výš, tak nám ani nepřijde, že jedeme v pětimetrovém pikapu. Chytrým detailem je elektrické ovládání zadního okno, což uvítají hlavně ti, kteří i při zapnuté klimatizaci mají rádi čerstvý vzduch.
Čtyřramenný volant s imitací hliníku a obšitý kůží je originální a dobře se drží. Páka pětistupňové přímo řazené převodovky je po ruce, v optimálním dosahu je rovněž páka pohonu 4WD. Sedadla jsou pohodlná, přední by mohla mít lepší tvarování vzhledem k vysokému výkonu, umožňující svižnější jízdu.
Příjemné je modré podsvícení analogových přístrojů, uprostřed najdeme multifunkční displej s kompasem, výškoměrem i sklonoměrem. Po přepnutí získáte informace z palubního počítače nebo autoradia.
Prodloužené Mitsubishi L200 Doble CabLong můžete mít ve výbavě Invite se slabším motorem za 759 581 Kč, výkonnější verze se dodává ve vyšší výbavě Intense za 927 381 Kč a s pětistupňovou mechanickou převodovkou. Výbava je víc než bohatá – čelní, boční a hlavové airbagy, ABS, EBD, systém Super Select, automatickou klimatizaci, elektricky ovládaná okna a vnější zrcátka (vyhřívaná), výškově nastavitelný volant i sedadlo řidiče, ochranný kryt motoru, zadní diferenciál se zvýšenou svorností, tempomat, mlhovky, boční stupačky i stupačky na zadním nárazníku.
Testovaná verze měla navíc ještě přední nerezový rám, vanu ložné plochy, nerezový rám ložné plochy, kryt ložné plochy, to vše za necelých 90 000 Kč. Je pravda, že tyto doplňky vzhled vozu zušlechťují, stejně jako metalíza za 15 000 Kč, ale ta je možná do terénu zbytečná. .
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2477 cm3
Výkon: 131 kW (178 k) při 4000/min
Točivý moment: 400 Nm při 2000/min
Rychlost: 179 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 10,2/7,3/8,4 l/100 km
Rozměry: 5180 x 1800 x 1780 mm
Rozvor: 3000 mm
Provozní hmotnost: 1975 - 2095 kg
Celková hmotnost: 2850 kg
Stoupavost: 34,5º
Nájezdový úhel vpředu/vzadu: 32,7°/23,6°
Přechodový úhel: 24,7°
Světlá výška: 205 mm
Brodivost: 500 mm
Základní cena: 917 381 Kč (Intense)
JL, 25.11.2009
Pikap může mít pohánět přeplňovaný vznětový čtyřválec 2.5 DI-D o výkonu 100 kW (136 k) a točivém momentu 314 Nm při 2000/min. Kdo chce víc, ten si může objednat kit Ralli Tronic Powe Pack (za 30 000 Kč) na zvýšení výkonu, čímž se dostane na 131 kW (178 k) při 4000/min. Točivý moment se vyšplhá až na 400 Nm při 2000/min. Jak na největší rychlosti 179 km/h, tak i dynamice, kdy prázdný dokáže zvládnout sprint z nuly na stovku za 11,6 se, pochopitelně s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Chvílemi bychom však uvítali i „šestku“. Spotřeba se kupodivu pohybovala zhruba na stejné úrovni, jako u slabšího provedení, v kombinovaném provozu něco přes devět litrů nafty na sto kilometrů.
Jako první vůz této kategorie má stálý pohon všech kol s elektronickou regulací prokluzu. Testovaná verze Intense byla vybavena vyspělým elektronicky řízeným pohonem všech kol Super Select, převzatým z Pajera. Umožní nám dravější rozjezd a v zatáčkách se nemusíme obávat, že by „šla“ korba do smyku. Díky němu můžeme volit mezi zadním pohonem a 4WD do 100 km/h.
Po suchým silnicích nám nic nebránilo, abychom využili pouze režim 2H s jednou poháněnou nápravou. Na mokru si přiřadíme raději režim 4H, kdy mezinápravový diferenciál rovnoměrně dělí točivý moment mezi přední a zadní nápravu podle jejich prokluzu. Hned jsme se cítili bezpečněji, zvláště, když výkon byl takřka 180 k.
Pokud dáme páku pohonu všech kol do polohy 4HIC, potom se uzavře mezinápravový diferenciál a výkon rovnoměrně přenáší mezi přední a zadní kola, čímž se zlepšuje ovladatelnost na hrbolatých silnicích nebo třeba v písku. Mezinápravový difernciál musíme však uzavřít v klidu, stejně jako když chceme aktivovat redukci. Nejtěžší úseky jsme projížděli s režimem 4LLC, respektive s redukovaným pohonem 4WD s uzavřeným mezinápravovým diferenciálem. Je vhodný také třeba pro sjíždění prudkých svahů při nízké rychlosti nebo v blátě, sněhu a překonávání obtížných překážek.
Interiér pětimístné verze si rozhodně nezadá s osobním automobilem, a pokud bychom neseděli výš, tak nám ani nepřijde, že jedeme v pětimetrovém pikapu. Chytrým detailem je elektrické ovládání zadního okno, což uvítají hlavně ti, kteří i při zapnuté klimatizaci mají rádi čerstvý vzduch.
Čtyřramenný volant s imitací hliníku a obšitý kůží je originální a dobře se drží. Páka pětistupňové přímo řazené převodovky je po ruce, v optimálním dosahu je rovněž páka pohonu 4WD. Sedadla jsou pohodlná, přední by mohla mít lepší tvarování vzhledem k vysokému výkonu, umožňující svižnější jízdu.
Příjemné je modré podsvícení analogových přístrojů, uprostřed najdeme multifunkční displej s kompasem, výškoměrem i sklonoměrem. Po přepnutí získáte informace z palubního počítače nebo autoradia.
Prodloužené Mitsubishi L200 Doble CabLong můžete mít ve výbavě Invite se slabším motorem za 759 581 Kč, výkonnější verze se dodává ve vyšší výbavě Intense za 927 381 Kč a s pětistupňovou mechanickou převodovkou. Výbava je víc než bohatá – čelní, boční a hlavové airbagy, ABS, EBD, systém Super Select, automatickou klimatizaci, elektricky ovládaná okna a vnější zrcátka (vyhřívaná), výškově nastavitelný volant i sedadlo řidiče, ochranný kryt motoru, zadní diferenciál se zvýšenou svorností, tempomat, mlhovky, boční stupačky i stupačky na zadním nárazníku.
Testovaná verze měla navíc ještě přední nerezový rám, vanu ložné plochy, nerezový rám ložné plochy, kryt ložné plochy, to vše za necelých 90 000 Kč. Je pravda, že tyto doplňky vzhled vozu zušlechťují, stejně jako metalíza za 15 000 Kč, ale ta je možná do terénu zbytečná. .
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2477 cm3
Výkon: 131 kW (178 k) při 4000/min
Točivý moment: 400 Nm při 2000/min
Rychlost: 179 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 10,2/7,3/8,4 l/100 km
Rozměry: 5180 x 1800 x 1780 mm
Rozvor: 3000 mm
Provozní hmotnost: 1975 - 2095 kg
Celková hmotnost: 2850 kg
Stoupavost: 34,5º
Nájezdový úhel vpředu/vzadu: 32,7°/23,6°
Přechodový úhel: 24,7°
Světlá výška: 205 mm
Brodivost: 500 mm
Základní cena: 917 381 Kč (Intense)
JL, 25.11.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout