Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

MG HS 1.5 TGi - po modernizaci lepší auto

V současné době se snaží jedna čínská automobilka za druhou zaujmout české zákazníky nejrůznějšími modely často s atraktivními cenovými nabídkami. Zatím ale nejdál je MG, která na našem trhu působí už čtyři roky a jako jedna z mála nebo jediná má už svoji servisní síť. A to je velké plus.

Dnes nabízí MG šest modelů, ať se spalovacím motorem, nebo jako hybrid, plug-in nebo eventuálně čistě elektrický. My jsme zvolili modernizovaný MG HS se zážehovým přeplňovaným čtyřválcem objemu 1,5 litru a s výkonem 170 k. Tato pohonná jednotka se objevuje také v hybridní verzi s výkonem 224 k nebo jako plug - in hybrid (PHEV) s výkonem 272 k.


Točivý moment 275 Nm v rozmezí 3000 až 4000 otáčkách za minutu se přenáší na přední kola. O verzi 4x4 a zřejmě ani o jiné pohonné jednotce se zatím neuvažuje. V našem případě byl vyšší komfort byl spojen se sedmistupňovým automatem, ale můžete se rozhodnout i pro šestistupňovou přímo řazenou. V tom případě ušetříte padesát tisíc korun. Od výrobce jde o vstřícný krok těm, kteří si rádi „hrají“ s řadicí pákou.


S MG HS jsme jezdili po nejrůznějších silnicích a na sto kilometrů jsme v průměru spotřebovali kolem osmi litrů. Dobrý dojem na nás udělal podvozek, zvláště pak zadní víceprvková náprava, díky které je jízda stabilní a pohodlná. Snad jen větší nerovnosti dávají o době znát.


Sedadla jsou posazená výš, takže je dobře vidět, tvarování je dobré i na delší cestu a před řidičem jsou umístěny dva displeje propojené v jeden celek, každý s uhlopříčkou 12,3 palce a s vysokým rozlišením.


Většinu zákazníků zajímá velikost zavazadlového prostoru, který má v tomto případě hodnotu 507 litrů, po sklopení zadních opěradel jej zvětšíme na 1484 litrů. Jen počítejte, že podlaha není úplně rovná. Na jednu stranu by mohl být hlubší, ale na druhou je výhodou jeho pravidelný tvar. Jen orientace v centrální obrazovce je zpočátku trochu složitější, ale zvyknete si. Tady se nastavuje i klimatizace. Pod ní je několik klasických tlačítek pro vyhřívání sedadel, výstražných světel, ale i vstup do klimatizace.


Vzhledem k tomu, že oproti předchozí generaci se délka i rozvor prodloužily o 4,5 centimetru, tak je uvnitř dost místa i na zadních sedadlech.


Jediné, co znepříjemňuje život řidiči je vypínání povinných asistentů pro hlídání rychlosti a rozptýlení řidiče. Chtělo by to rychlejší způsob deaktivace, jako je třeba u Renaultu tzv, dvouklik. Pípání nebo psaní, že si máme udělat pausu, je dost otravné.


Základní provedení HS se šestistupňovou mechanickou převodovkou přijde na 674 900 Kč (Emotion), resp. na 734 900 Kč se sedmistupňovým automatem. Testované provedení s výbavou Exclusive stojí 804 900 Kč.


MG HS tvarem karosérie není ani kupé ani SUV, ale spíš kompromis se svažující se střechou. Design je líbivý, a tak je jedno, kam automobil zařadit. Jedničku zaslouží bezpochyby podvozek včetně odpružení a také odhlučnění motoru.


Podrobný popis
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/MG-prezentovalo-nove-HS/





Základní
technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1496 cm3
Výkon: 125 kW (170 k) při 5000/min
Točivý moment: 275 Nm při 3000-4000/min
Převodovka: samočinná sedmistupňová
Rychlost: 195 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,6 s
Kombin.spotřeba: 7,6 l/100 km
Rozměry: 4655 x 1890 x 1664 mm
Rozvor: 2765 mm
Zav.prostor: 507/1484 l
Cena: 804 900 Kč (Exclusive)



JL3.9.2025

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar