Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

MG 3 Hybrid+ - hybrid bez kompromisů

V posledních měsících začínají čínské automobilové značky pronikat stále více na českých trh. Dnes jich tady je už několik, ale pouze jedna zatím a zřejmě ještě dlouho bude hrát prim. MG. Její výhodou je, jednak, že přišla na trh první a také to, že jde o britskou značku, která si vloni připomněla sto let od svého založení.

Jde o původně britskou značku MG, která dnes nabízí už sedm modelů na českém trhu a řada z nich se těší oblibě zákazníků a jsou na silnicích vidět. Jde o modely MG HS a ZS, které se objevily na trhu jako první.My jsme měli možnost vyzkoušet MG3 v provedení hybrid+, jenž svým způsobem může dobře konkurovat třeba Škodě Fabia.

Na trh dorazil vloni MG 3 Hybrid+ zatím jen v hybridní verzi, na klasický spalovací motor si musíme ještě počkat. Otázkou ale je, zda není hybrid dostatečnou nabídkou. Oproti jiným hybridním modelům je svým způsobem jiný, protože v sobě spojuje, jak sériový hybrid, tak paralelní. Záleží vždy na nabití baterie s kapacitou 1,83 kWh.

Základem hybridního systému je zážehový atmosférický čtyřválec objemu 1,5 litru v kombinaci s trakčním elektromotorem, zatímco druhý elektromotor funguje jako generátor. Ten se využívá především k dobíjení baterie. Možná se vám bude zdát výkon 100 k při 6000 otáčkách za minutu (Točivý moment 128 Nm/5600/min) příliš malý. S tím musíte počítat, když pojedete pouze na benzin. Al ale musíte si uvědomit, že dalších 134 k přidává elektromotor. Při plném nabití baterii získáte systémový výkon 195 k, ovšem pouze při plném nabití baterie. Pak je dynamika znát.

Zhruba do rychlosti 50 km/h využívá vůz k pohonu předních kol elektromotor, tak asi v 80 až 90 km/h se připojuje benzinový motor, aby vyráběl energii pro baterii. Kola i přesto pohání elektromotor. Teprve když se blížíte ke stovce, tak teprve jedete na benzin. A právě v ten okamžik se mění sériový hybrid na paralelní hybrid, ale spalovací motor stále vyrábí energii pro baterii.

K přenosu síly slouží třístupňová samočinná převodovka pro spalovací motor v režimu čtyřky, pětky a šestky, elektromotor využívá stálý převod. Ve městě se může spotřeba pohybovat kolem čtyř litrů, jinak jsme se pohybovali na hranici 5,5 litrů na sto kilometrů.

Při pohledu na MG3+ byste jen těžko tipovali pod kapotou hybridní technologii, o té vás informuje jen nenápadný štítek na karosérii. Interiér je sice pětimístný, ale doporučujeme cestovat spíš ve čtyřech, abyste měli dost místa. Zavazadlový prostor má objemu 241 litrů ,což je méně než Fabie a musíte zapomenout na rezervu. Místo ní je uložen akumulátor 12V.

MG 3 je nabízeno ve třech výbavách ceně od 489 900 Kč přičemž nejvyšší Exclusive za 569 900 Kč zahrnuje například panoramatická kamerový systém, sledování mrtvého úhlu, bezklíčkové odemykání, vyhřívaná přední sedadla a volant atd. Na sedmipalcovém displeji můžeme sledovat , v jakém režimu jsou v daném okamžiku poháněna přední kola. Jinak je vše uzpůsobené přehledně.


Přehled výbav
https://www.mgmotor-czech.cz

M3
Hybrid 3+ je kompaktní hatchback, který má díky poměru užitné hodnoty a ceny velice dobrou šanci uspět mezi zákazníky. A to nejen příznivou spotřebou, provedením, ale i líbivým designem.


Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1498 cm³
Výkon spal.motoru: 75 kW (101 k) při 6000/min
Toč.moment spal.motoru: 128 Nm při 4500/min
Výkon el.motoru: 100 kW (134 k) při 4500/min
Systémový výkon: 143 kW (195 k)
Baterie: 1,83 kWh
Převodovka: třístupňová samočinná multimodová
Rychlost: 170 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,0 s
Kombin.spotřeba: 4,4 l/100 km
Rozměry: 4113 x 1797 x 1502 mm
Rozvor kol: 2570 mm
Zav.prostor: 293/988 l
Cena: 569 000 Kč (Exclusive)



JL 21.1.2025

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar