Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

MG 1.5 DVVT - dobré auto za dobré peníze

V loňském roce se na českém trhu objevily automobily MG, nikoliv však britské, ale čínské výroby. Pro mnoho lidí zcela neznámá značka, ale kdo se zajímá o historii tak, ví, že MG byl anglický výrobce malých sportovních automobilů.

Firmu založil Cecil Kimber ve dvacátých letech minulého století jako MG Car Company Limited. Písmena MG znamenají Morris Farages, dealer automobilů Morris z anglického Oxfordu.


MG proslavily především otevřené dvoumístné sportovními vozy, ale vyráběla také sedany a kupé s motory do tří litrů. Od roku 2007 je MG ve vlastnictví státní čínské společnosti SAIC Motor Corporation Limited (Shanghai Automobile Industry Corporation). V roce 2011 zahájila výrobu nového modelu MG 6 ve dvou verzích. O pět let později společnost MG oznámila, že v britském Longbridge ukončuje veškerou výrobu všech automobilů a od té doby budou všechny vozy MG dováženy do Velké Británie z Číny.


Ze stručné historie se vraťme do současnosti a k prvnímu dováženému modelu ZS, který byl vyvíjen ve Velké Británii a jde o první britsko-čínské SUV značky MG.


Na výběr jsou dvě pohonné jednotky s výkonem lišícím se o 5 k. Základní přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.0 TGI/111 k je k dispozici buď se šestistupňovou manuální převodovkou nebo šestistupňovým automatem a ve dvou výbavách Elegance 6MT (517 940 Kč) nebo Exclusive 6AT (549 940 Kč). Pro méně náročné zní volba atmosférický čtyřválec 1.5 DVVT/106 k pouze s pětistupňovým manuálem a ve výbavách Essential (449 940 Kč) a Emotion (479 940 Kč). Tím jsme vyčerpali veškerou nabídku řady ZS.


Pro první test jsme si vybrali zážehovou „jedna-pětku“ o výkonu 106 k při 6000/min a s točivým momentem 141 Nm při 4500/min. Ta se dodává výhradně s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Motor s nepřímým vstřikováním paliva, jak už hodnoty napovídají, nevyniká žádnou převratnou dynamikou, ale vůz potěší méně náročné řidiče. Zajímavostí je nastavení tuhosti posilovače řízení ve třech režimech – město, normál a dynamika. A rozdíly jsou znát, především v dynamice je cítit zpětná vazba od kol do volantu znatelně.


Podvozek s klikovou zadní nápravou je nastaven komfortně a při jízdě jsme ani na rozbitějších silnicích nepociťovali žádné rázy a neklid. Měkčí podvozek se projeví v zatáčkách, a to i díky vyššímu posazu. Průměrná spotřeba benzinu se pohybovala lehce nad sedm litrů na sto kilometrů.
S délkou 4,3 metru se řadí mezi malé a kompaktní SUV, ale je delší než třeba Škoda Kamiq a kratší než Dacia Duster, kteří patří asi mezi největší konkurenty. I když bychom řekli, že pohledově je menší.


Oblé designové tvary asi nikoho neurazí, ale jde o věci vkusu. Nám se tvary zamlouvaly. Vpředu nás zaujaly LED světlomety, hezká maska a mohutné blatníky.


Zamlouvalo se nám i ztvárnění interiéru, palubní desku zdobí umělá kůže s karbonovým dekorem, středový loketní opěrka je čalouněná, ale bohužel malá. Překvapilo nás nastavení ventilace jen v krocích „zima- teplo“, takže netušíte na kolik stupňů jste si teplotu nastavili.
Desetipalcový displej, posazený trochu níž, než jsme zvyklí (že by protože jsou Číňané menšího vzrůstu?) zobrazuje hlavní funkce, které se ale ovládají klasickými tlačítky. Analogové přístroje jsou dobře čitelné, jen jsme si nemohli zvyknout na malý obraz ze zpětné kamery promítající se na vnitřní zpětné zrcátko. Obraz je hodně malý.


Sedadla jsou pohodlná, díky výšce zůstává i dost prostoru nad hlavou a na prostor před koleny má největší zásluhu rozvor 2,6 metru.


Překvapí rovněž základní výbava zahrnující mj, Klimatizaci, elektricky ovládané okna,tempomat, zadní senzory, multifunkční volant. Více se dozvíte v přehledu výbav.


https://autopalace-sporilov.mgmotor-czech.cz/UserFiles/cenik_ZS_CZ.pdf

O MG ZS můžeme prohlásit, že za slušné peníze dostanete slušný automobil, byť jeho cena v posledních měsících, jako ostatně u všech automobilů, nepatrně vzrostla. Už v základním provedení vypadá zajímavě, což nebývá zvykem. Méně náročná klientela bude spokojena a jak ukazují první prodejní čísla, je o vůz je zájem. K tom u přispívá solidní výbava, sedmiletá záruka (nebo 150 000 km) i servisní střediska po celé republice. A nevidíme ve. Už se těšíme na litrový tříválec nebo novinku v podobě modelu HS. solidní výbavu, sedmiletou záruku (nebo 150 000 km) i servisní střediska po celé republice



Základní technické údaje


Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1498 cm
Výkon: 78 kW (106 k) při 6000/min
Točivý moment: 141 Nm při 4500/min
Převodovka: 5MT
Rychlost: 175 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10.7 s
Kombin.spotřeba: 6,6 l/10é km
Rozměry: 4323 x 1809 x 1653 mm
Rozvor: 2580 mm
Zavazadlový prostor 448/1375 l
Cena: 444 940 Kč (1.5 DVVT Essential)



JL 28.2.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar