Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Lancia Musa 1.3 JTD - krása v italském stylu

Po malém třídveřovém hatchbacku Ypsilon usiluje Lancia o přízeň zákazníků elegantním pětidveřovým minivanem Musa. Ačkoliv jde po konstrukční stránce o „přestrojený“ Fiat Idea, který se už neprodává, tak zásluhou tradičně líbivého designuje, jak je u Lancie zvykem, to prakticky nikdo nepozná.

Lancia Musa chce oslovit hlavně ženy, především elegancí, luxusním interiérem, kvalitou zpracování a patřičným image. Tomu pochopitelně odpovídá také cena, která u benzinové verze začíná na 395 000 Kč.
Design je oproti Idee odvážný a atraktivnější, přídi dominují velká chromovaná maska chladiče a kapkovité světlomety protažené až do stran. Záď se efektivně zužují zajímavé trojúhelníkové svítilny a LED diody. Karoserie je bohatě prosklená včetně panoramatického střešního okna, jehož přední část lze elektricky otevřít. Před slunečními paprsky chrání posádku roleta.
Jestliže jsme o exteriéru řekli, že je elegantní, potom to samé platí také o interiéru, který díky vysoké karosérii poskytuje hodně místa nad hlavami. Vůz je sice pětimístný, ale doporučujeme cestovat maximálně ve čtyřech, tři dospělé osoby jsou vzadu už moc.
Uspořádání sedadel je variabilní, zadní dělenou lavice (40/20/40) můžeme podélně posouvat, opěradla sklápět do několika poloh, nebo překlopit na sedák a potom sklopit za přední sedadla. Zvětší se tím zavazadlový prostor ze 390 litrů na 1499 litrů, ale řidič vyššího vzrůstu bude trpět. Také když posuneme lavici dopředu, abychom zvětšili kufr o 70 litrů, tak už cestujícím vzadu mnoho místa na nohy nezbývá. I přes malé rozměry je však Musa uvnitř prostorná a pohodlná.
Z vyššího uložení sedadel máme dobrý výhled, který při pohledu šikmo vpřed trochu narušuje široký sloupek A. Kaplička je nad středovým panelem uprostřed, napravo a nalevo uzavíratelné schránky. Atraktivitu zvyšuje v nejvyšší výbavě Platinum čalounění v kombinaci kůže/alcantara v hnědé barvě. Středová konzole je zaoblená, netradiční a tvar vnitřních klik dveří často nedávají spát dětem.
Pro model Musa zvolila Lancia čtyřválce – benzinové 1.4 /77 k a 95 k a vznětové 1.3 Multijet 75 a 90 k a nejsilnější 1.6 Multijet/120 k. K tomu tři stupně výbavy, pětistupňová mechanická převodovka nebo pětistupňová robotizovaná DFN (kromě 1.4/77 k), celkem 14 různých provedení.
My jsme zvolili druhý nejsilnější přeplňovaný Multijet o výkonu 90 k při 4000 otáčkách za minutu. Největší síly 200 N.m dosahuje od 1750/min. Z nízkých otáček se vytáčí velmi pozvolna, k životu se probudí kolem dvou tisíc a nejlépe se cítí zhruba do třech tisíc. V tomto rozmezí překypuje jen 1200 kilogramů těžký vůz dynamikou a pružně zrychluje. Průměrná spotřeba se pohybovala mezi 5,5 až 6 litry nafty na sto kilometrů, a tak na jednu nádrž (47 litrů) bychom mohli ujet až osm set kilometrů.
Podvozek je nastaven spíš komfortně, zavěšení je měkčí. Vpředu je náprava McPherson, vzadu vlečená ramena spojená zkrutnou příčkou. Vysoká karosérie se v rychlých zatáčkách naklání a je náchylná na boční vítr. Ve městě jsme ocenily velký rejd a poloměr otáčení 10 metru.Trochu zbytečný nám připadal posilovač City, jenž jsme ani nezapomínali, neboť řízení jde lehce a ani při parkování nevyžaduje žádnou větší sílu.
Základní výbava Argento zahrnuje mj. ABS, dva čelní a dva okenní airbagy, manuální klimatizaci, výškově stavitelné sedalo řidiče, autoradio s CD. Testovaná nejvyšší výbava Platino je bohatší například o okenní airbagy, volant a hlavici řadící páky v kůži, elektricky ovládaní zadní okna, panoramatickou střechu, sedadla v kombinace kůže/alcantara. Ovšem za příplatek jsou třeba boční mlhovky, tempomat, mlhovky, parkovací senzory.
Nejlevnější Lancii Musa koupíte za 395 000 Kč (1.4/77 k Argento), nejlevnější diesel 1.3 JTD/70 k za 455 000 Kč. Silnější verze o výkonu 90 k je v základu o čtyřicet tisíc dražším ve výbavě Platino stojí 549 000 Kč.


Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec Multijet
Objem: 1248 cm³
Výkon: 66 kW (90k) při 4000/min
Točivý moment: 200 Nm při 1750/min
Rychlost: 173 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,0/4,0/4,7 l/100 km
Rozměry: 4035 x 1698 x 1660 mm
Rozvor kol: 2508 mm
Cena: 549 000 Kč (1.3/90 k Platino)

Jindřich Lasík, 23.6.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar