Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kia Xceed 1.6 CRDi MHEV iMT - s novou převodovkou více kilometrů

Na pohled trochu tajuplná název čtvrté varianty modelové řady Ceed. Co z ním skrývá? Vznětový čtyřválce s mild hybridním systémem a novou šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Poprvé se tato novinka objevuje u modelu XCeed, postupně přibudou další modely.

Kia XCeed má své místo někde mezi hatchbackem a SUV, tedy mezi klasickým modelem Ceed a Sportage. Technicky vychází pochopitelně z hatchbacku, ale je o 85 milimetrů delší a 24 mm širší. Větší délku mají na svědomí hlavně delší převisy a celou karosérii lemují ochranné plasty. Sice nemají velký význam, ale design rozhodně zušlechťují. Hlavním znakem vedle vydařeného designu Petera Schreyera je vyšší světlost. Zatímco u Ceedu naměříme 140 milimetrů, tak Xceed se může pochlubit světlostí 172 mm v případě 16placových kol, respektive 184 mm u 18palcových. S takovou výškou byste mohli klidně do terénu, ale XCeed pohánějí pouze přední kola.

Z výše usazených sedadel je výborný výhled a samozřejmě se i pohodlněji nastupuje. Interiér vylepšuje žlutý paket za 25 000 Kč. Při ceně vozu asi celkem zanedbatelná položka. V jiné barvě se paket nedodává. Sedadla jsou pohodlná i při delším cestování, jak jsme se mohli přesvědčit při cestě z Prahy do Uherského Hradiště a zpět takřka na otočku. Přičemž k šesti stovkám kilometrů jsme přidali ještě stovku během dne při veteránské akci. Žádnou únavu jsme necítili ani v nejmenším.

Dozadu svažující se střecha tak trochu připomíná kupé a nikterak neovlivňuje ani prostor nad hlavou na zadních sedadlech. Proti hatchbacku narostl zavazadlový prostor o 31 litrů na 426 litrů, respektive na 1378 litrů při sklopených sedadlech. Vyšší nákladovou hranu pomůže snížit dvojitá podlaha, pod níž je uložena trakční baterii 48V.

Jinak je interiér shodný s hatchbackem, přístrojové desce vévodí displej infotainmentu, který je rychlý, dobře čitelný a s moderní grafikou.

Kia XCeed se dodává se zážehovým tříválcem 1.0 T-GDI s výkonem 120 k nebo čtyřválcem, 1.4 T-GDI se140 k nebo 1.6 T-GDi – 204 k. Ze vznětových čtyřválců je k dispozici pouze 1.6 CRDi s výkonem 115 k nebo 136 k. Právě silnější diesel jsme otestovali, ve spojení s mild hybridní technikou s baterií 48V a inteligentní manuální převodovkou iMT. Největšího výkonu 136 k dosahuje při 4000 otáčkách za minutu, točivý moment 280 Nm vrcholí od 1500 do 3000 otáček.

Řazení se od klasické manuální převodovky neliší a pokud si nedáte pozor, tak změnu ani nezpozorujete. První změna nastane při otočení klíčku. Při zařazeném rychlostním stupni se na displeji objeví info „přeřadit na neutrál“. Teprve pak se rozjedete, sešlápnutí pedálu spojky a plynu je pak stejné. Převodovka iMT si nechá hodně líbit, a je ideální volbou pro začátečníky nebo méně zkušené řidiče.

Další změnu jsme pocítili třeba na dálnici, když při vyšší rychlosti sundáme nohu z plynu, tak ucítíme lehké škubnutí, otáčky spadnou na nulu a auto doslova „plachtí“ s vypnutým motorem. Proto se také na displeji objeví symbol plachetnice. Ne vždy se ovšem motor odpojí, záleží, jak celou situaci vyhodnotí elektronika. Někdy váhá a nechává běžet motor. Podotýkáme, že takto pracuje převodovka pouze v režimu Eco.

Systém přispívá ke snížení spotřeby, nám se podařilo jezdit za necelých šest litrů nafty na sto kilometrů. na jednu nádrž jsme ujeli devet set kilometrů. Podrobný popis inteligentní manuální převodovky přinášíme v samostatném článku.

Nejlevnější XCeed se základním motorem 1.0 T-GDi pořídíte v nejnižší výbavě Comfort za 449 980 Kč, zatímco 1.6 CRDi přijde na 584 900 Kč. Cena testované verze je 624 900 Kč ve výbavě Exclusive, levnější výbava Smart stojí 584 980 Kč.


Přehled cen a výbav:

https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/cz/cs/assets/contents/utility/brochure/price-list/XCeed_cenik.pdf



Základní
technické údaje


Motor: vznětový čtyřválec s mild hybridním systémem
Objem: 1598 cm³
Výkon: 100 kW (136 k) při 4000/min
Točivý moment: 280 Nm při 1500-3000/min
Převodovka: šestistupňová inteligentní manuální
Rychlost: 196 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,2/3,9/4,0 l/100 km
Rozměry: 4395 x 1826 x 1495 mm
Rozvor: 2650 mm
Zavazadlový prostor: 426/1378 l
Cena: 624 980 Kč (1.6 CRDi MHEV iMT Exclusive)



J.Lasík 9.9.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar