Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kia Stonic 1.2 DPI - návrat ke klasice

Nabídka značky KIA je velice rozmanitá, od malých modelů Picanto a Rio, přes klasické rodinné modely ceed a jejich deriváty, malé crossovery jako Stonic a Niro až po velká SUV reprezentovaná modely Sportage a Sorento, zapomenout nesmíme ani na manažerský Stinger. A to by byl čert, aby si člověk nevybral.

Tentokrát jsme se zaměřili na Kiu Stonic, ale se základním motorem a v druhém stupni výbavy Exclusive. Prostě s trochou nadsázky bychom řekli návrat starých dobrých časů. Jak se říká, člověk má vyzkoušet všechno.


Design Stonicu rozhodně nikoho neurazí, i po několika letech je stále líbivý i přesto, že si nevyberete nejvyšší výbavu GT Line. Tu poznáte ji podle specificky řešených nárazníků, v předním jsou integrovány LED mlhovky a pochopitelně podle stříbrných prvků vpředu i vzadu, nebo v atraktivní žluto-černém zbarvení Most Yellow


V interiéru nás rozhodně potěšilo zachování tradičních budíků, centrální displej se vyznačuje pěkným grafickým zpracováním a díky tlačítkům se velice dobře a jednoduše ovládá.
Pokud jde o pohonné jednotky, tak můžete vybírat jen ze zážehových motorů – 1.2 DPI/84 k, 1.T-GDI – 100 k nebo 120 k.


Nejslabší pohonná atmosférická jednotka 1.2 DPI spojená s pětistupňovou převodovkou příliš neoplývá výkonem, 84 k je tak ideální do města, ale při delších cestách výkon bohužel chybí. S tím musíte počítat hlavně ve stoupání. Točivý moment 118 Nm (přeplňovaný tříválec 172 Nm) má svůj vrchol ve čtyřech tisících. V průměru jsme jezdili mezi 6 až 6,5 litry benzinu na sto kilometrů. S nádrží na 45 litrů tak ujedete ca sedm stovek kilometrů.


Novinkou je litrový T-GDI, kombinující nový spalovací motor 1,0 litru ‚Smartstream‘ T-GDi (zkr. Turbocharged Gasoline Direct injection – přeplňovaný benzínový motor s přímým vstřikováním) se 48V systémem MHEV ke snížení spotřeby paliva s přispěním hladkého začlenění elektromotoru a rekuperačního brzdění.


Nejlevnější KIA Stonic s tímto motorem a v základní výbavě stojí čtyři sta tisíc korun, za vyšší výbavu Exclusive si připlatíte 45 000 Kč a máte ´velice slušně vybavený automobil, například včetně bezpečnostních asistentů jako jsou parkovací senzory vzadu, systém sledování únavy, asistent sledování jízdního pruhu, aktivní systém pro jízdu v pruzích, automatické přepínání dálkových světel nebo systém autonomního nouzového brzdění.


Přehled výbav:

https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/cz/cs/assets/contents/utility/brochure/price-list/Stonic-cenik.pdf




Základní
technické údaje


Motor: zážehový atmosférický čtyřválec
Objem: 1197 cm³
Výkon: 62 kW (84 k) při 4000/min
Točivý moment: 118 Nm při 4000/min
Převodovka: pětistupňová mechanická
Rychlost: 165 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,5 s
Kombin.spotřeba: 5,5-6,1 l/100 km
Rozměry: 4140 x 1760 x 1500 mm
Rozvor kol: 2560 mm
Světlá výška: 165 mm
Zavazadlový prostor: 332/1135 l (s rezervou)
Cena: 449 980 Kč (1.2.DPI Exclusive)




JL 14.9.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar