Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kia Stonic 1.0 T-GDI GT - lepší než jsme čekali

Nabídka značky KIA je velice rozmanitá, od malých modelů Picanto a Rio, přes klasické rodinné modely ceed a jejich deriváty, malé crossovery jako Stonic a Niro až po velká SUV reprezentovaná modely Sportage a Sorento, zapomenout nesmíme ani na manažerský Stinger. A to by byl čert, aby si člověk nevybral.

Tentokrát jsme se zaměřili na Kiu Stonic, ale ve sportovním střihu GT Line. Od ostatních sourozenců ji nemůžete přehlédnout. Poznáte ji podle specificky řešených nárazníků, v předním jsou integrovány LED mlhovky a pochopitelně podle stříbrných prvků vpředu i vzadu, nebo v atraktivní žluto-černém zbarvení Most Yellow. V zadním nárazníku jsou dva velké otvory imitující výfuky. V této kombinace získal Stonic hned jiný šmrnc a kde kdo se otáčel nebo vyptával. Jen málokdo tipoval Kiu.

V interiéru nás rozhodně potěšilo zachování tradičních budíků, centrální displej se vyznačuje novým grafickým zpracováním a díky tlačítkům se velice dobře a jednoduše ovládá.
Pokud jde o pohonné jednotky, tak můžete vybírat jen ze zážehových motorů – 1.2 DPI/84 k, 1.T-GDI – 100 k nebo 1209 k.


Novinkou je litrový T-GDI, kombinující nový spalovací motor 1,0 litru ‚Smartstream‘ T-GDi (zkr. Turbocharged Gasoline Direct injection – přeplňovaný benzínový motor s přímým vstřikováním) se 48V systémem MHEV ke snížení spotřeby paliva s přispěním hladkého začlenění elektromotoru a rekuperačního brzdění.


Točivý moment 173 Nm, který je k dispozici už od 1500 až do 4000 otáček za minutu, je posílen výkonem kompaktního 48V lithium-iont polymerového akumulátoru. Celkovou dobu cestování s vypnutým spalovacím motorem prodlužuje nová jednotka MHSG - startér-generátor. Přes řemen je spojen s klikovým hřídelem spalovacího motoru a hladce přepíná mezi režimy ‚elektromotor‘ a ‚generátor energie‘. MHSG při zrychlování v režimu ‚elektromotor‘ slouží jako elektrická posila, která omezuje celkové zatížení spalovacího motoru i jeho emise. Když vozidlo zpomaluje, MHSG může za určitých podmínek přepínat do režimu ‚generátor energie‘, kdy se přes klikový hřídel zpětně získává energie k dobíjení akumulátoru


Výkon 120 k si s vozem přes jednu tuny váhy, dobře poradí a spokojeni jsme byli jak se spotřebou (do 6 litrů benzinu na 100 km), tak s jízdními vlastnostmi.



Kvalitně vybavenému automobilu odpovídá také cena – s mechanickou převodovkou 549 980 Kč, s automatem ještě plus 30 000 Kč . Vůz byl doplněn o zmíněné dvoubarevné lakování (žlutá karoserie, černá střecha za 19 000 Kč) a paket Tech. Ten v ceně 20 000 Kč zahrnuje sledování mrtvých úhlů zrcátek, promítání rychlostních omezení do přístrojového štítu či upozornění na projíždějící vozidla v příčném směru při vycouvávání z parkovacího místa.


Přehled výbav:

https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/cz/cs/assets/contents/utility/brochure/price-list/Stonic-MY22-cenik.pdf

Kia
Stonic začíná na 364 980 Kč (1.2 DPI Comfort), verze s motorem 1.0 T-GDI MHEV v třetím stupni výbavy TOP na 514 980 Kč.



Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 998 cm³
Výkon: 88 kW (120 k) při 6000/min
Točivý moment: 172 Nm při 1500-4000/min
Převodovka. Šestistupňová mechanická
Rychlost: 185 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10.4 s
Kombin.spotřeba: 4140 x 1760 x 1520 mm
Rozvor kol: 2560 mm
Světlá výška: 183 mm
Zavazadlový prostor: 352/1155 l
Cena: 549 980 Kč (1.0 T-GDI GT Line)

JL 11.11.2021
¨

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar