Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDi 7DCT - kombi jako kupé

Tak zní celý název automobilu Kia z modelové řady Ceed, který svým způsobem vystřídal v nabídce třídveřový hatchback pro_ceed. Automobilka si od modelu, odvozeného z kombi SW dost slibuje. Uvidíme, co přinese čas. Nám se zamlouval, protože podobně laděných modelů je v této kategorii jen málo.

Vedle oblíbeného pětidveřového hatchbacku Ceed a kombi Ceed SW představuje nový ProCeed zajímavou karosářskou variantu. Spojuje v sobě kombi a kupé, jak je patrné z designové siluety. A k tomu, v případě verze GT, musíme připočíst ještě sportovního ducha. Oproti sourozencům je delší (4605 mm), v případě hatchbacku o 495 mm, u kombi jen o 5 mm. Zároveň je nižší o 25 mm (hatchback), respektive 43 mm (kombi), zatímco šířka i rozvor zůstaly stejné. S kombi sdílí techniku i palubní desku, kapotu a přední blatníky. Naopak přibyly aerodynamické prvky, (nástavce prahů, přední nárazník, větší difuzor), které nejsou jen pro parádu, ale hlavně funkční. Na zádi jsou dvě koncovky výfuku, přičemž v pravé je elektromagneticky ovládaná klapka, která v režimu Sport obstarává sportovnější zvuk.


Také interiér v černém a zvýrazněný červeným obšitím, má sportovní nádech, umocněný sedadly Recaro nebo zploštělým volantem. Potěšily nás velké a přehledně uspořádané ovladače. Všechna sedadla i volant jsou u verze GT vyhřívaná, multimediální systém má osmipalcový monitor s navigací.

Objem zavazadlového prostoru je sice o třicet litrů menší než u kombi, ale jeho takřka šest set litrů bohatě stačí. Po sklopení zadních opěradel naroste na 1545 litrů, a to už leccos převezete. Pod podlahou jsou přihrádky na drobnosti a dojezdová rezerva. Ta není nikdy k zahození.

Na český trh se nejvyšší výbava GT dodává pouze se zážehovým přeplňovaným čtyřválcem 1,6 litru s dvouspojkovou sedmistupňovým automatem nebo šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Pokud nejste nároční, potom si můžete zvolit zážehový přeplňovaný tříválec 1.0 (pouze nejnižší výbava GT Line) o výkonu 120 k nebo čtyřválec 1.4 s 140 k, případně turbodiesel 1.6 CRDi se 136 k, oba pro GT Line Plus.


My jsme vyzkoušeli nejvyšší možnou kombinaci, tedy GT s 1.6 a převodovkou 7DCT. Dosahuje výkonu 204 k při 6000 otáčkách za minutu a točivý moment 265 Nm je k dispozici od 1500 do 4500/min. Je velice tichý s kultivovaným chodem. Jízda s ním je pohodová, i když sešlápnete trochu víc plynový pedál. V průměru jsme jezdili kolem sedmi litrů na sto kilometrů.


Jestliže čtyřválec oplývá silou, tak skvěle naladěný tužší, ne tvrdý, podvozek je přímo předurčen ke sportovní jízdě. K tomu napomohlo jak nižší těžiště, tak tužší pružiny vpředu i vzadu. Zesílena byla i brzdová soustava. V zatáčkách se chová jistě, kola udržují za všech okolností kontakt s vozovkou. Řízení jsme si užívali a ani tak pěknou jízdu bez záludností jsme zpočátku od vozu nečekali.

Kia ProCoeed GT nás velice mile překvapila ve všech směrech, ať nabídkou vnitřního prostoru, výkonným motorem, jízdními až sportovními vlastnostmi.

K tomu bezkonkurenční tovární záruka 7 let nebo 150 000 km, první 3 roky bez omezení kilometrů.


Přehled výbavy:

https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/cz/cs/assets/contents/utility/brochure/price-list/ProCeed_cenik.pdf


Základní
technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem: 1591 cm³
Výkon: 150 kW (204 k) při 6000/min
Točivý moment: 265 Nm při 1500-4500/min
Převodovka: dvouspojková sedmistupňová
Rychlost: 225 km/h
Zrychlení P0-100 km/h: 7,5 s
Spotřeba (město/mimo měst/(kombin.) : 7,1/5,7/6,2 l/100 km
Rozměry: 4605 x 1800 x 1422 mm
Rozvor: 2650 mm
Zav.prostor: 594-1545 l
Cena: 754 980 Kč



J.Lasík 26.2.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar