Kia Picanto 1.0 - stylová, prostorná a levná
Ještě v roce 2020 si mohli zákazníci v České republice vybírat mezi čtrnácti kompaktními modely, v současnosti jich je už pouze pět. Jedním z nich je Kia Picanto. Kia asi jako jediná nabízí modely od malého Picanta až po sedmimístné SUV, a to jak se spalovacími motory, tak elektrickými nebo hybridními.
Automobilkám se dnes už příliš nevyplatí vyvíjet a prodávat malé automobily, zvláště, když Evropská unie nutí výrobce dodávat do vozů nejrůznější elektronické systémy (většinou zbytečné), které cenu jen navyšují. Pak není o tyto modely zájem.
Je sympatické, že Kia nezapomíná na zákazníky, kteří si malé Picanto oblíbili, jen u nás jich jezdí přes devět tisíc. V loňském roce prošla Picanto modernizací třetí generace, která brázdí silnice už sedm let.
Aktuální model poznáte na pohled podle modifikovaní přídě s výraznými světlomety, agresivními nárazníky a designem s výraznými hranami. Tím získalo více sportovního nádech, i když jen optický.
Na výběr máte v současné době totiž pouze atmosférická litrový tříválec ve spojení s pětistupňovou mechanickou převodovkou nebo s automatem. Pro verzi GT je k dispozici tříválec 1,2 s výkonem 79 k. Na přeplňovaný tříválec 1.0 T s výkonem 100 k můžete už zapomenout. Bohužel z nabídky zmizel.
Vyzkoušeli jsme si tedy silnější litrovou verzi s výkonem 64 k a točivým momentem 93 Nm v kombinaci s pětistupňovým manuálem a v druhé výbavě Comfort. Výkon je vhodný tak do města, na silnicích je třeba častěji řadit, z nízkých otáček „se zvedá“ jen pomalu. Řazení je ale přesné, páka se navíc pohybuje v krátkých drahách, spojka je lehká a motor působí většinou kultivovaně
Standardní výbava řady Comfort zahrnuje v porovnání s Active navíc manuální klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, loketní opěrku předních sedadel, chromové vnitřní kliky dveří, dvojitou podlahu zavazadlového prostoru, systém upozornění na přítomnost osob vzadu (ROA) nebo umělou kůží potažený volant a hlavici řadicí páky. Za příplatek 6 000 Kč je možné nahradit standardní 14" ocelové disky hliníkovými. Paket Winter pak vyjde na dalších 10 000 Kč.
Ačkoliv Kia Picanto měří na délku jen 3,6 metru, tak díky relativně prostorné kabině v něm mohou cestovat čtyři osoby průměrného vzrůstu. Ovšem zavazadlový prostor má objem jen 255 litrů, ale sklopením opěradel jej zvětšíte na 110 litrů.
Interiér je vcelku moderní, jednoduchá sedadla pohodlná. Pokud chcete vyhřívaná sedadla i volant, potom si připlatíte 10 000 Kč za Winter Paket. Analogové přístroje nahradily digitální v jednoduchém displeji, který zobrazuje všechny důležité údaje. Pod 8“ displejem nás potěšila lišta s fyzickými tlačítky a otočnými ovladači pro nastavení klimatizace.
Mnohem hůř se ale hledá a vypíná asistent hlídání rychlosti. K jeho aktivaci se musíte proklikat několika úkony. Uvítali bychom určitě jednodušší řešení.
Pochvalovali jsme si jízdní vlastnosti, jednak díky 14“ kolům a také vzhledem k krátkému rozvoru 2,4 metru a umístění kol v rozích karosérie. Dobře odfiltruje nerovnosti a ve městě se s ním skvěle manipuluje. K parkování pomáhá ještě couvací kamera a senzor. Ve městech tak nemáte problém vejít se i do menšího prostoru.
Nejlevnější Kia Picanto v základní výbavě Active pořídíte za 319 980 Kč, testovanou verzi s Comfort za 354 980 Kč, a automatem je o 20 000 Kč dražší.
Základní technické údaje
Motor: zážehový atmosférický tříválec
Objem: 998 ccm
Výkon: 46 kW (63 k) při 5000/min
Točivý moment: 93 Nm při 3750/min
Převodovka: pětistupňová mechanická
Rychlost: 145 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 15,6 s
Komb.spotřeba: 5,1-5,5 l/100 km
Rozměry: 3605 x 1595 x 1485 mm
Rozvor: 2400 mm
Zav.prostor: 255/1010 l
Nádrž: 35 l
Cena: 354 980 Kč (Comfort 1.0 5MT)
JL 20.6.2025
Je sympatické, že Kia nezapomíná na zákazníky, kteří si malé Picanto oblíbili, jen u nás jich jezdí přes devět tisíc. V loňském roce prošla Picanto modernizací třetí generace, která brázdí silnice už sedm let.
Aktuální model poznáte na pohled podle modifikovaní přídě s výraznými světlomety, agresivními nárazníky a designem s výraznými hranami. Tím získalo více sportovního nádech, i když jen optický.
Na výběr máte v současné době totiž pouze atmosférická litrový tříválec ve spojení s pětistupňovou mechanickou převodovkou nebo s automatem. Pro verzi GT je k dispozici tříválec 1,2 s výkonem 79 k. Na přeplňovaný tříválec 1.0 T s výkonem 100 k můžete už zapomenout. Bohužel z nabídky zmizel.
Vyzkoušeli jsme si tedy silnější litrovou verzi s výkonem 64 k a točivým momentem 93 Nm v kombinaci s pětistupňovým manuálem a v druhé výbavě Comfort. Výkon je vhodný tak do města, na silnicích je třeba častěji řadit, z nízkých otáček „se zvedá“ jen pomalu. Řazení je ale přesné, páka se navíc pohybuje v krátkých drahách, spojka je lehká a motor působí většinou kultivovaně
Standardní výbava řady Comfort zahrnuje v porovnání s Active navíc manuální klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, loketní opěrku předních sedadel, chromové vnitřní kliky dveří, dvojitou podlahu zavazadlového prostoru, systém upozornění na přítomnost osob vzadu (ROA) nebo umělou kůží potažený volant a hlavici řadicí páky. Za příplatek 6 000 Kč je možné nahradit standardní 14" ocelové disky hliníkovými. Paket Winter pak vyjde na dalších 10 000 Kč.
Ačkoliv Kia Picanto měří na délku jen 3,6 metru, tak díky relativně prostorné kabině v něm mohou cestovat čtyři osoby průměrného vzrůstu. Ovšem zavazadlový prostor má objem jen 255 litrů, ale sklopením opěradel jej zvětšíte na 110 litrů.
Interiér je vcelku moderní, jednoduchá sedadla pohodlná. Pokud chcete vyhřívaná sedadla i volant, potom si připlatíte 10 000 Kč za Winter Paket. Analogové přístroje nahradily digitální v jednoduchém displeji, který zobrazuje všechny důležité údaje. Pod 8“ displejem nás potěšila lišta s fyzickými tlačítky a otočnými ovladači pro nastavení klimatizace.
Mnohem hůř se ale hledá a vypíná asistent hlídání rychlosti. K jeho aktivaci se musíte proklikat několika úkony. Uvítali bychom určitě jednodušší řešení.
Pochvalovali jsme si jízdní vlastnosti, jednak díky 14“ kolům a také vzhledem k krátkému rozvoru 2,4 metru a umístění kol v rozích karosérie. Dobře odfiltruje nerovnosti a ve městě se s ním skvěle manipuluje. K parkování pomáhá ještě couvací kamera a senzor. Ve městech tak nemáte problém vejít se i do menšího prostoru.
Nejlevnější Kia Picanto v základní výbavě Active pořídíte za 319 980 Kč, testovanou verzi s Comfort za 354 980 Kč, a automatem je o 20 000 Kč dražší.
Základní technické údaje
Motor: zážehový atmosférický tříválec
Objem: 998 ccm
Výkon: 46 kW (63 k) při 5000/min
Točivý moment: 93 Nm při 3750/min
Převodovka: pětistupňová mechanická
Rychlost: 145 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 15,6 s
Komb.spotřeba: 5,1-5,5 l/100 km
Rozměry: 3605 x 1595 x 1485 mm
Rozvor: 2400 mm
Zav.prostor: 255/1010 l
Nádrž: 35 l
Cena: 354 980 Kč (Comfort 1.0 5MT)
JL 20.6.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout