Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kia Cee´d 1.4 CVVT - zdařilá modernizace

Automobily značky Kia jsou původem sice z jižní Koreje, ale to platí jen částečně – řada modelů se vyrábí třeba v Žilině nebo Nošovicích. A to je případ velmi úspěšného cee´du, který vídáme na silnicích už dva roky. U zákazníků bodoval hlavně sedmiletou zárukou a užitnou hodnotou.

Pokud určitý model nasadí laťku vysoko, potom to má jeho nástupce vždy podstatně těžší, aby navázal na jeho prodejní úspěchy. Na úvod musíme prozradit, že nedávno představený modernizovaný cee´d je po všech stránkách lepší, a tak by to neměl být problém.
Věhlasnému designerovi Peteru Schreyerovi se podařilo provést takové kosmetické úpravy, které rozhodně celkovému ztvárnění prospěly. Ať jde o novou příď včetně masky lemované chromovaným rámečkem, nově propracované světlomety, nárazníky nebo zadní svítilny se zajímavou grafikou.
V interiéru nám hned padne do oka elegantní čtyřramenný volantem s věncem tlustým akorát do ruky a multifunkčními tlačítky. Rozhodně mu sluší doplněk v matně stříbrné barvě. Přístroje v samostatných tubusech jsou podsvíceny červeně a dobře čitelné, středový panel s přehlednými a jednoduše uspořádanými ovladači je natočen nepatrně směrem k řidiči. Novinkou je dvouzónová klimatizace za příplatek. Určitě se zlepšila čitelnost palubního počítače. Výtku nemáme ani k sedadlům, jsou pohodlná i na delší cesty. Možná by někdo uvítal výraznější boční oporu. Potěšila nás mohutná hlavice řadicí páky mechanické pětistupňové převodovky. Po otevření pátých dveří se dostaneme k dobře využitelnému zavazadlovému prostoru o objemu 340 litrů. Po sklopení zadních sedadel dostaneme rovnou podlahu a 1300 litrů.
Z nabídky zážehových motorů 1.4 CVVT/90 k, 1.6 CVVT/125 k, 2.0/143 k a vznětovým 1.6 CRDi/90 a 115 k a 2.0 CRDI/140 k jsme si vybrali základní pohonnou jednotku, jenž má kvůli pojištění snížený výkon o 15 k. Byli jsme proto zvědavi, jak se tento deficit projeví a musíme říct, že prakticky vůbec. Navíc podle údajů výrobců vykazuje o pár deci menší spotřebu. Dynamika i pružnost je výborná, nechá se vytáčet až do pěti tisíc otáček, kdy dosahuje největšího točivého momentu 136 Nm. Měli jsme v rozmezí tří týdnů možnost vyzkoušet si tři „jedna-čtyřky“ různých výrobců a musíme konstatovat, že Kia na nás udělala nejlepší dojem. Při svižnější jízdě a obsazení třemi osobami jsme jezdili v průměru ani ne za sedm litrů na sto kilometrů. Pokud vezmeme spotřebu mimo město, potom nebyl problém dostat se na šest litrů benzinu. Kdo chce jezdit ještě za méně, ten si může přikoupit systém Start Stop za 7000 Kč.
Konečně se dostáváme k největší změně, které velice pozitivně ovlivnila jízdní vlastnosti. Vylepšená zadní víceprvková náprava se zesílenými stabilizátory a upraveným uložením. Měkčí pružiny také lépe filtrují nerovnosti.. Jízda v zatáčkách je mnohem jistější a zábavnější. Jízda po úzkých a „uskákaných“ silničkách nám přineslo hodně radosti, na dálnici si zase užijete slušný komfort.
Nejlevnější Kia cee´d v základní výbavě Active za akčních 264 980 Kč zahrnuje mj. šest airbagů, centrální zamykání, multifunkční volant nastavitelný ve dvou osách, výškově seřiditelné sedadlo řidiče nebo ABS s EBD. Testovaný vůz v druhém stupni výbavy Comfort měl navíc třeba mlhovky, vyhřívání předních sedadel, elektrické ovládání oken i zrcátek včetně vyhřívání, nastavitelnou intenzitu podsvícení nebo dvouzónovou klimatizaci. Kdo chce, tak si může ještě připlatit 20 000 Kč za systém ESP včetně brzdového asistenta BAS, prokluzového systému TCS a Hill holderu, nebo 10 000 Kč za parkovací asistent.
Kia cee´d v nové podobě se při našich cestách stala středem zájmu motoristů vlastnící předchozí model. Všichni se shodovali, že je určitě elegantnější, a my jen dodáváme, že je lepší po všech stránkách. Považujeme jej za ideální rodinný automobil.


Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec CVVT
Objem: 1396 cm³
Výkon: 66 kW (90 k) při 6000/min
Točivý moment: 136 Nm při 5000/min
Rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,2/5,1/5,8 l/100 km
Rozměry: 4260 x 1790 x 1480 mm
Rozvor kol: 2650 mm
Zav.prostor: 340/1300 l
Cena: 329 980 Kč


Jindřich Lasík, 11.12.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar