Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

KIA Rio 1.0 T-GDi GT-Line - malé velké auto

Druhým nejmenším modelem v nabídce automobilky KIA je Rio, jehož čtvrtá generace představuje sice městský kompakt, ale vzhledem k velice slušnému vnitřnímu prostoru není problém s ním absolvovat i delší cestu. Poslední model se může pochlubit nejmodernější technologií i bezpečnostní výbavou.

Do třídy malých městských automobilů se řadí hlavně svojí délkou, která svými 4065 milimetry překonává čtyřmetrovou hranici typicky městských vozů. Díky decentnímu stylu vypadá na pohled nenápadně, ale zároveň velice elegantně. Typická maska je uprostřed zúžená a světla jsou protažená do stran.

Ačkoliv KIA Rio s rozvorem 2580 milimetrů nás uvnitř mile překvapila prostorem, jak vpředu, tak vzadu, kde se pohodlně usadí čtyři osoby vysoké přes 1,80 metru a také na šířku je místa opravdu hodně. Asi bychom prostor přirovnali k druhé generaci Octavie.
Ve velkém rozsahu nastavitelná sedadla jsou na malé auto rozměrná s výrazně tvarovanými opěradly. Když k tomu připočteme široký rozsah seřizování volantu, potom je řízení velice příjemné. Od volantu je pěkný výhled díky nízké palubní desce a všechny ovladače jsou hezky v dosahu.

Objem 325 litrů zavazadlového prostoru není zrovna dvakrát velký, ale ocenili jsme dvojitou podlahu. Po sklopení zadních opěradel nám vznikne celkem rovná podlaha a objem naroste na takřka tisíc litrů. Displej multimediálního systému a navigace je dotykový, ale základní funkce měníme tlačítky.

Překvapí i poměrně bohatá nabídka pohonných jednotek. Nejmenším je atmosférický zážehový čtyřválec 1.25 MPI s výkonem 84 k, následuje 1.4 MPI s výkonem 100 k a stejně má i přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDi. Pro český trh se dieselová verze 1.4 CRDi nenabízí.
V našem případě poháněl přední kola litrový tříválec, který je k dispozici pro dvě nejvyšší výbavy Exclusive a GT-Line. S výkonem 100 k a v kombinaci se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou se jede velice svižně s průměrnou spotřebou kolem šesti litrů benzinu na sto kilometrů.

Z rozvoru a nadprůměrného rozchodu 2550 mm (o 110 mm větší než u Fabie) těží nejen interiér, ale také podvozek s modifikovanou zadní nápravou a vylepšeným uložením tlumičů. Při zdolávání nerovností se neozývaly žádné rány a jízda byla hladká a komfortní.
Nejlevnější KIA Rio s motorem 1.25 MPi přijde na 284 980 v základní výbavě Comfort, litrový tříválec ve druhé výbavě Exclusive stojí 359 980 Kč a nejvyšší výbava GT-Line, v níž byl i testovaný automobil, stojí 384 980 Kč. Tedy cenově vychází příznivěji než srovnatelní japonské modely nižší třídy. Oproti konkurenci má KIA Rio malou nevýhodou v tom, že první generace se zrodila teprve v roce 2000. To ale dohání líbivým designem, vnitřním prostorem a svižným tříválcem.


V Paketu GT Line Plus si můžete za 30 000 Kč přikoupit např. bezklíčkový vstup Smart Key včetně startování tlačítkem, vyhřívaná přední sedadla i volant, integrovanou GPS navigaci se 7“ displejem a zadní parkovací kameru.


Přehled výbav najdete na:
https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/cz/cs/assets/contents/utility/brochure/price-list/Rio_cenik.pdf

Základní
technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 998 cm³
Výkon: 88 kW (100 k) při 6300/min
Točivý moment: 171 Nm při 1500-4000/min
Rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,9/4,4/5,0 l/100 km
Rozměry: 4066 x 1725 x 1450 mm
Rozvor kol: 2580 mm
Zav.prostor: 300/955 l
Cena: 384 980 Kč (1.0 T-GDi GT Line)


J.Lasík 6.12.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar