Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

KIA Niro plug-in Hybrid - výhodná kombinace

S příchodem modelu Niro se Kia pokusila oslovit hlavně ekologicky smýšlející klientelu, a proto jej nabízí hned ve třech variantách – hybridní, plug-in hybridní PHEV e elektrickou EV. My jsme zvolili střední cestu, tedy plug-in hybrid.

Kia Niro vyplňuje mezeru v rámci modelové řady mezi Sportage a cee´d. S délkou 4355 milimetrů, šířkou 1805 milimetrů a výškou 1545 milimetrů je celkově menší než Sportage, ale půdorysnými rozměry překonává rodinný hatchback cee’d.


Pod líbivou karosérií malého crossoveru najdou dost místa k cestování čtyři dospělé osoby. S sebou si ale mohou vzít o něco méně zavazadel, neboť objem kufru se snížil ze 427 litrů na 324 litrů. Důvodem je uložení baterií pod zadní sedadla a podlahu. Po sklopení zadních opěradel se zvětší na 1322 litrů.


Palubní deska je plná různých tlačítek, stejně jako volant, ale pro nás (starší generaci) jsou často přehlednější než digitální nastavování na displeji. Navigace nám přehledně znázorňuje, kolik kilometrů ujedeme na elektrický pohon, případně nám nabídne i nejbližší dobíjecí stanici. Na přístrojové desce zase vidíme, jak se během jízdy dobíjejí nebo vybíjí akumulátor.


Lithium-iontový polymerový akumulátor o kapacitě 8,9 kWh zásobuje energií synchronní elektromotor s permanentním magnetem o výkonu 44,5 kW. V reálu ujedeme zhruba 45 kilometrů. Palubní nabíječka s výkonem 3,3 kW (230 V, 15 A) dokáže bezpečně nabíjet jen z Mennekes kabelu Typ 2. Nabíjení akumulátoru trvá něco přes dvě hodiny. Nabíječka, která je dodávaná k automobilu rozpozná proud ze sítě, ale je omezen na max. 10 A/230 V. Podle elektroinstalace trvá nabíjení tři až čtyři hodiny.


Přední kol pohání zážehový čtyřválec s atmosférickým plněním objemu 1,6 litru a výkonu 72 kW při 7500 otáčkách za minutu. Největší točivý moment 147 Nm vrcholí při 4000 otáčkách za minutu.


Systémový výkon spalovacího motoru a elektromotoru je tedy 105 kW při 5700 otáčkách za minutu a točivý moment 265 Nm od 0 do 2400/min. Díky tomu se Kia Niro může rozjet až na 172 km/h a z nuly na stovku zrychlí pod jedenáct sekund. Výrobcem uváděnou spotřebu 1,3 litru benzinu na sto kilometrů dosáhnete jen při jízdě na elektrickou energii. V průměru se nám spotřeba pohybovala kolem 4 až 4,5 litrů. Dodejme, že palivová nádrž má objem 43 litrů.



Kia Niro plug-in hybrid stojí bez pár drobných milion korun, tedy o 300 000 Kč víc než za hybrid. Ve výbavě najdete snad úplně všechno nač si vzpomenete. Pokud byste chtěli elektromobil, potom potřebujete 1 149 986 Kč za slabší verzi. Ceny zahrnují mj. sedmiletou záruku, první tři roky bez omezení kilometrů.


Přehled výbavy:


https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/cz/cs/assets/contents/utility/brochure/price-list/Niro_cenik.pdf



Základní
technické údaje


Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1580 cm³
Výkon: 77 kW (105 k) při 5700/min
Točivý moment: 147 Nm při 4000/min
Elektromotor: synchronní s perm.magnety
Výkon: 44,5 kW (60 k) při 1798–2500/min
Točivý moment: 170 Nm 0–1798/min
Systémový výkon soustavy: 105 kW (142 k) při 5700/min
Systémový toč.moment: 265 Nm při 1000-2400/min
Rychlost: 172 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10.8 s
Kombin.spotřeba: 1,3 l/100 km
Převodovka: dvouspojková šestistupňová
Rozměry: 4355 x 1805 x 1545 mm
Rozvor kol: 2700 mm
Zavazadlový prostor: 324/1322 l
Cena: 999 980 Kč (1.6 plug-in PHEV)



JL 28.4.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar